וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתקשורת לא רוצים עיתונות פרו ימנית בכלל"

24.4.2014 / 22:10

עורכי "מקור ראשון" יפקיעו מחר את העמוד הראשון ויפרסמו בו מכתב לקוראים בו יזהירו כי העיתון עומד בפני סגירה. אצבע מאשימה תופנה גם כלפי הקולגות: "אנחנו זוכרים איזו מהומה קמה כשנשקפה סכנת סגירה לערוץ 10"

עורכי "מקור ראשון" יפקיעו מחר (שישי) חלק מהעמוד הראשון של העיתון ויפרסמו בו מכתב לקוראים שבו יזהירו כי העיתון עומד בפני סגירה. כזכור, נאמן הקפאת ההליכים של העיתון חן ברדיצ'ב הזהיר כי לא נותר עוד כסף בקופת העיתון, ואם לא הממונה על ההגבלים העסקיים לא יאשר את עסקת המכירה שלו הוא יפסיק לצאת לאור בשבוע הבא.

פרשנות משפטית: "תתכן הגבלה של מספר העותקים ש'ישראל היום' יוכל להפיץ"

בטקסט שיפורסם ואשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, רומזים העורכים כי שיקולים זרים מעורבים בהתמשכות ההליכים לאישור העסקה. "קוראים יקרים, איננו אוהבים לכתוב מאמרים מהסוג הזה ולהפוך את עצמנו לכמעט כותרת ראשית, אבל אין ברירה", נפתח הטקסט. "לעיתון שאתם מחזיקים ביד נשקפת סכנת סגירה מידית ולא בגלל חוסר ביקוש צרכני, אולי בגלל עודף ביקוש. ככל שנמשכת הסחבת בעניין עתידו נעשה יותר ויותר קשה להתעלם מן החשש ששיקולים פסולים עלולים לחרוץ את גורלו".

"חוששים שההחלטה מתעכבת עקב לחצים של גורמים פוליטיים"

בטקסט מפנים עורכי "מקור ראשון" אצבע מאשימה ישירות לממונה על ההגבלים, פרופ' דיוויד גילה. "טיפול הממונה אורך זמן רב, והוא לא מחליט לא לכאן ולא לכאן ...יתכן שמדובר בהחלטה מורכבת, אבל לא עד כדי כך מורכבת. לדעתנו, פרופסור גילה היה אמור כבר לקבל אותה. אנחנו חוששים שההחלטה מתעכבת עקב לחצים של גורמים פוליטיים ומסחריים המפעילים לחצים על הממונה שלא לאשר את העסקה".

גם את הסוגייה הפוליטית החליטו עורכי העיתון להעלות על הכתב. "אנחנו זוכרים איזו מהומה גדולה קמה כשנשקפה סכנת סגירה לערוץ 10, ואנחנו מאזינים בכאב לב לדומיה הכללית עכשיו. הפוליטיקאים שותקים, בכירי עולם התקשורת שותקים, ואפילו מועצת העיתונות שותקת. גורמי התקשורת המעטים שבכל זאת התבטאו בסוגיה – בעל פה או בכתב – הביעו תקווה מרומזת שהממונה לא יאשר את העסקה. איבתם ל'ישראל היום' מניעה אותם לפגוע גם ב'מקור ראשון'. אולי הם לא רוצים עיתונות פרו ימנית בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully