וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "מקור ראשון" הפגינו: "יודעים מהי עיתונות ועמידה בלחצים"

29.4.2014 / 15:10

עובדי העיתון התייצבו הבוקר מול משרדי הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, וקראו לעברו "אל תסגור את המקור". לדבריהם, "אין סיבה לחשוב שתחת 'ישראל היום' תהיה פחות עצמאות עיתונאית"

צילום: מור שאולי, עריכה: גדי וינסטוק

עובדי "מקור ראשון" התייצבו הבוקר (שלישי) מול משרדי הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, וקראו לעברו "אל תסגור את המקור" - זאת לקראת האיום בסגירה העומד לפתחו של העיתון במידה ולא יאשר הממונה את מכירתו לעיתון "ישראל היום" עוד השבוע ו-130 העובדים שלו יפוטרו.

עובדי "מקור ראשון" גייסו עיתונאים "שמאלנים" למאבק

לקראת ההפגנה נפגשו נציגי העיתון עם גילה וחזרו בפניו על הבטחת מו"ל 'ישראל היום' אשר בהב לפיה תינתן להם עצמאות עיתונאית מלאה. "מקור ראשון מורכב משדרה עיתונאית ותיקה שיודעת מה היא עיתונות ועמידה בלחצים", מסרו. "אין סיבה לחשוב שתחת 'ישראל היום' תהיה פחות עצמאות עיתונאית מאשר תחת כל מו"ל אחר, וכי כלל לא ברור אם בסמכות הממונה לעסוק בעניין שכן לא מדובר בסוגיה עסקית".

עובדי העיתון טוענים כי קיימים מניעים פוליטיים וכלכליים אשר מסכלים את אישור עסקת רכישת מקור ראשון על ידי קבוצת אדלסון המחזיקה גם בעיתון ישראל היום. העובדים אומרים היום כי אישורים גדולים ומורכבים יותר, כמו שינוי בחוק והסדר עם ערוץ 10 ועסקאות חברות הגז, אושרו במהירות רבה יותר.

לצד מחאת העובדים, התפרסמה הבוקר בשער עיתון "מקור ראשון" מודעת תמיכה בעובדים ובקריאה לאישור העסקה על ידי עשרות אנשי רוח, עשייה ותקשורת, המורכבים משמות בולטים ומכל מגוון העמדות והדעות בישראל. במסמך נכתב כי "על הממונה לקבל החלטה מהירה. במצב שנוצר אנחנו קוראים לממונה לאשר את העסקה, שכן ספק אם העיתון יוכל לשרוד את תקופת העמדתו המחודשת למכירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully