וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: אגרת הטלוויזיה תבוטל במרץ 2015

4.5.2014 / 12:50

הרפורמה ברשות השידור, שבמסגרתה תבוטל האגרה ותיסגר הרשות בתוך שנה, תועבר כעת לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. ארדן: "השידור הציבורי חייב להיות רלוונטי ומשפיע"

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את טיוטת הצעת החוק של רפורמת שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד ברשות השידור. במסגרת הרפורמה, המבוססת על המלצות ועדת לנדס לבחינת השידור הציבורי, תבוטל אגרת הטלוויזיה ותיסגר רשות השידור. לאחר אישור הטיוטה בממשלה, תועבר הצעת החוק לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה.

במהלך הדיון הגן השר להגנת הסביבה עמיר פרץ על עובדי רשות השידור, והדגיש את העובדה שנחתמו עמם הסכמים וכי זאת "הפקרה של ציבור עובדים גדול שאינו אשם בכישלון ההנהלה". לדבריו הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "הוועדים הפכו לבוסים". שר הכלכלה נפתלי בנט הוסיף: "תמשיך להגן על הוועדים במקום על המיליונים שכולנו משלמים. אין כאן מתפקדי עבודה, לא צריך את הנאום הזה". גם השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך הביע תמיכה במהלך. "לערוץ הראשון יש כבר כל כך מעט צופים שכבר התחילו לכתוב אותם בקרדיטים בסוף", אמר בלגלוג. בסופו של דבר ההצעה אושרה בהתנגדות השר פרץ ושר התחבורה ישראל כץ.

עוד על רשות השידור:
מיהם עובדי רשות השידור שתמכו בסגירתה?
עובדי רשות השידור הפגינו: "ארדן, תפוס לך גל אחר"
לנדס: "כל העובדים הטובים ימשיכו לעבוד בשידור הציבורי"

גלעד ארדן. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
ארדן בהודעה על הרפורמה/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

"רשות השידור נמצאת בהליך הידרדרות כבר כמה שנים", אמר הבוקר השר ארדן בפתח ישיבת הממשלה. "השידור הציבורי חייב להיות רלוונטי ומשפיע. אחרי 14 ועדות הגיע הזמן שתתקבל החלטה בנושא". הוא עוד ציין כי היום יתחיל משרדו בתהליך משא ומתן עם העובדים של רשות השידור על מנת למצוא דרך לשלבם בערוצים חדשים שיוקמו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר בפתח הישיבה כי הרפורמה מובאת אחרי כתריסר ועדות שעברו דרך ממשלות ישראל. "כאן אנחנו באים לממש את הרפורמה. אזרחי ישראל יפסיקו לשלם את האגרה", אמר נתניהו. "השידור הציבורי יעבור רפורמה משמעותית שתחזק אותו מאוד. עובדי הרשות הטובים ימשיכו לעבוד ברשות החדשה ואלה שיפרשו יזכו לתנאים הוגנים". ראש הממשלה הדגיש כי הוא תומך ברפורמה. "יש בה בעיות אבל הכיוון הוא מוצלח", אמר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"ההוצאות יצטמצמו ב-300 מיליון שקל"

בהתאם להמלצות ועדת לנדס, שהתקבלו פה אחד, הרשות תיסגר במרץ 2015. זאת לאחר שסמכויותיה יועברו בהדרגה לידי מנהלת שתוקם לשם כך, אשר תקבל חופש פעולה מלא במינוי בעלי תפקידים לגוף החדש, לרבות עובדים ברשות השידור הנוכחית. "המנהלת לא תנהל את השידור הציבורי החדש", הבהיר יו"ר הוועדה לנדס לאחר מסירת המלצותיו. "את הערוץ הציבורי החדש ינהלו מנהליו, כפי שייקבע בחוק".

במסיבת העיתונאים שבה הודיעו ארדן ולפיד על הרפורמה לפני כחודשיים, קרא לפיד לחברי הכנסת לאשר אותה: "ככל שתסייעו לנו לקצר את ההליך, יוכלו אזרחי ישראל להפסיק מהר יותר לשלם אגרה", אמר שר האוצר. "הגוף החדש יצמצם את ההוצאות שלו ב-300 מיליון שקלים, אבל ההשקעה בתוכן תגדל. הזיקה לפוליטיקאים תבוטל, אין להם מה להתעסק בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully