וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך "מקור ראשון" אורי אליצור הלך לעולמו

22.5.2014 / 12:07

אורי אליצור נפטר היום לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן. אליצור, זוכה פרס "סוקלוב" לעיתונות כתובה ומפעל חיים, נמנה על צוות "מקור ראשון" מזה כעשור ובחודשים האחרונים שימש כעורכו הראשי

עורך "מקור ראשון" אורי אליצור נפטר היום (חמישי) לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן. אליצור, זוכה פרס "סוקלוב" לעיתונות כתובה ומפעל חיים, נמנה על צוות "מקור ראשון" מזה כעשור ובחודשים האחרונים שימש כעורכו הראשי תחת מבנה הבעלות החדש. אליצור, בן 68 במותו, הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. הלוויתו תתקיים היום בשעה 16:30 בעפרה.

עיתונאים מספידים: "אליצור ייצג את כל מה שטוב בתקשורת"

אליצור נולד בשנת 1946 בירושלים, בנם של חוקר התנ"ך פרופסור יהודה אליצור וסופרת הילדים רבקה אליצור. בהשכלתו הוא מתמטיקאי, ובעבר אף שימש כמורה למתמטיקה בתיכון. אליצור למד בישיבת "מרכז הרב" ואת שירותו הצבאי העביר בחטיבת הצנחנים.

דמותו של אליצור מוכרת היטב בקרב הציבור הדתי-לאומי. הוא שימש כמזכ“ל מועצת יש“ע והיה פעיל בתנועת ”גוש אמונים“. כמו כן השתייך למפלגת המפד"ל ולאחר פרישתו ממנה במפלגת "מורשה". לפי שהצטרף ל"מקור ראשון" הוא שימש כראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נאומו האחרון, בטקס הדלקת משואות בעפרה:

תפקידו הראשון בעיתונות היה בעל טור בעיתון "חדשות". הוא פרסם טור גם ב"ידיעות אחרונות", וערך את ירחון המתנחלים "נקודה" אשר נרכש על ידי שלמה בן צבי ומוזג לתוך "מקור ראשון". ב"מקור ראשון" הוא שימש כעורך משנה וכעורך המוסף הפוליטי ”יומן“.

בשנת 2008 הוענק לאליצור פרס סוקולוב לעיתונות כתובה "על כתיבתו העיתונאית הבהירה, הרהוטה והמנומקת ועל תרומתו הייחודית לשיח הציבורי בישראל ועל תפקידיו כעורך". השנה, עם רכישת "מקור ראשון" על ידי "ישראל היום" - הוא מונה לעורכו הראשי. ממערכת ”מקור ראשון“ ו-nrg נמסר כי הם אבלים וכואבים את דבר פטירתו, וכי הם משתתפים בצערה של המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully