וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'ידיעות' מציג: שברת - שילמת

28.5.2014 / 13:28

האם ”ידיעות אחרונות” מנהל מסע נקמה בעודד טירה, יו”ר המועצה הלאומית בספורט, רק כיוון שהביע תמיכה במתחרה ”ישראל היום”? גורם בעיתון: ”יש פה מלחמה”

האם עיתון "ידיעות אחרונות" מנהל מסע נקמה בעודד טירה, יו"ר המועצה הלאומית בספורט, רק כיוון שהביע תמיכה במתחרה "ישראל היום"? גורמים ב"ישראל היום" טוענים שכן, וכי ההבלטה שהעניק העיתון להתבטאות הגזענית של טירה בשער העיתון המודפס ובעמוד הבית של ynet - איננה מקרית.

בעיתון ובאתר ynet פורסמה היום (רביעי) בהבלטה יתרה תחת הכותרת "ההתבטאות הגזענית של עודד טירה" ידיעה על הכינוס הראשון של המועצה הלאומית לספורט שבה הוא עומד, ועל הדברים שאמר בה בבדיחות על זכיית מכבי תל אביב ביורוליג. טירה אמר ליו"ר הקבוצה שמעון מזרחי: "כל הכבוד על ההישג, למרות שיש כאלה שלא אהבו ששיחקתם עם חמישה כושים". בצמוד הובאה גם התנצלותו על הדברים. מלבד "ידיעות אחרונות", אשר כאמור עסק בנושא בהרחבה - שום כלי תקשורת לא טיפל בנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבלטה בעמוד השער. טירה "ידיעות אחרונות", הבוקר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טור פרשנות מיוחד

ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet הרחיקו לכת ואף צרפו לידיעה בנושא גם טור פרשנות של עמיר פלג שכינה את המועצה שבראשה עומד טירה "הרכב מנופח בעל שם פומפוזי" וטען שהיא מיותרת. את ההתנצלות של טירה כינה חוצפה, וכתב כי הוא "לא רק פולט אמירות מטופשות, אוזניו גם אינן שומעות מה שפיו מדבר". הדברים כאמור מוקמו בכותרת הראשית של העיתון ובעמוד הבית של האתר, ולוו גם בלא פחות מהתראה ("פוש") מיוחדת שנשלחה לבעלי סמארטפונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטור ב"ישראל היום", לפני שבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם לא היה 'ישראל היום' לא היה אפשר לצאת נגד 'ידיעות אחרונות'"

בסביבתו של טירה רומזים שהחגיגה של "ידיעות אחרונות" עם הציטוט הגזעני אינו מקרי. לפני שבוע, במסגרת הקמפיין שמנהל "ישראל היום" על גבי דפיו עצמו נגד "ידיעות אחרונות" ונגד חוק החינמונים, פורסם טור פרי עטו של טירה שתומך בעיתון ותוקף את ידיעות. "בהיבט הכלכלי, 'ישראל היום' הוא המתחרה הגדול היחיד של עיתון גדול אחר", כתב טירה ברומזו ל"ידיעות אחרונות". "לפני כניסת 'ישראל היום' ניתן היה להגדיר את העיתון האחר כמונופול בשוק העיתונות הכתובה", כתב. "הרי בשוק התקשורת המודרני כמעט הכל ניתן בחינם. ynet ושאר אתרי האינטרנט הם חינמונים לכל דבר".

גורם ב"ישראל היום" אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "ברור שיש קשר בין הדברים. יש פה מלחמה, ושאנשים לא יתבלבלו - היא על חופש הביטוי. אם לא היה 'ישראל היום' לא היה אפשר לצאת נגד 'ידיעות אחרונות', עד לפני כמה שנים אף אחד לא העז לכתוב כלום נגד 'ידיעות אחרונות' וזו התרומה האדירה של 'ישראל היום' לחופש הביטוי. והרי זו לא שיטה חדשה, ככה העיתונות כאן התנהלה במשך עשרות שנים. דברים כמו שאלדד יניב כתב על כספת התחקירים של 'ידיעות אחרונות' - בשנים האחרונות העיתון הזה לא יכול כבר לעשות דבר כזה. 'ישראל היום' הוא לא עיתון קדוש, אבל לפחות הוא סיים את שלטון האימים".

עודד טירה סרב להגיב לדברים. תגובת "ידיעות אחרונות" לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully