וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים התקפלו: שידורי משחקי המונדיאל לא יושבתו

5.6.2014 / 11:26

לאחר שקיבלו מכתב דרישה מאיגוד השידור האירופי, הודיעו הבוקר יו”ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ועובדי רשות השידור כי ימנעו מפגיעה בשידורי המשחקים ”מטעמים ערכיים”

אחרי שהיו למשך שבוע בני ערובה בידי עובדי רשות השידור, שידורי משחקי המונדיאל לא יושבתו - כך הוחלט הבוקר (חמישי) לאחר התערבות של איגוד השידור האירופי.

ארדן לעובדי הרשות: "אפקיע את זכויות שידור המונדיאל במקרה של השבתה"

הבוקר הודיע יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, כי הנחה את ועדי העובדים ברשות השידור להימנע מפגיעה בשידורים, ואלו מצדם הודיעו כי הם מקבלים את הנחייתו "מטעמים ערכיים". ואולם, הודעתו הגיעה אחרי שלעובדים כבר היה ברור כי לא יוכלו לשבות, שכן במידה ויעשו כן - יילקחו מהם זכויות השידור.

מנכ"לית איגוד השידור האירופי, אינגריד דלטנר, עדכנה אמש את שר התקשורת גלעד ארדן שבעקבות פניותיו אל איגוד השידור האירופי והחשש לקיום שידורי המונדיאל, היא דרשה ממנהלי רשות השידור כי יתחייבו בכתב עד מחר (שישי) לקיום השידורים המלאים. לדבריה, אם לא תועבר התחיבות ברורה לקיום השידורים,יעביר האיגוד את זכויות השידור באופן מיידי לערוץ ישראלי פתוח אחר. היא הבטיחה כי אף אם תקבל התחייבות כזו ובסופו של דבר ישובש השידור אפילו של משחק אחד- יופקעו זכויות השידור מיידית ויועברו לערוץ אחר ורשות השידור תיאלץ לשלם את עלות מלוא זכויות השידור בסך 5.5 מיליון אירו.

ואולם, האיום המפורש של מנכ"לית האיגוד לא הפריע כאמור לניסנקורן להוציא הבוקר הודעה לתקשורת, לפיה הסיבה להחלטה שלא לשבות בזמן שידור המשחקים נעוצה דווקא בערכי המוסר והצדק. "גם ברגעים הקשים, כאשר חרב הפיטורים מונפת מעל צווארם של אלפי עובדים ברשות השידור, העובדים בחרו לנהוג בצורה ערכית, כאשר העקרונות שמנחים אותם הם תחושה של אחריות לאומית וסולידריות חברתית". משה שגב, יו"ר ועד הטכנאים ברשות, מסר כי "שידורי המונדיאל יועברו באיכות שידור גבוהה ביותר כמו שערוץ אחד נוהג לעשות כבר שנים רבות בכל אירועי הספורט הגדולים. חבל שארדן מנסה עוד לגרוף נקודות והון פוליטי במקום לטפל בבעיה האמיתית והיא ההעדר הסכמת האוצר לביטול האגרה וזריקתם של 2000 עובדים ממעגל העבודה".

"אם זכויות השידור ילקחו מאיתנו נפסיד נשק משמעותי"

לפני כמה ימים שוחח השר ארדן עם מנכ"לית האיגוד וביקש ממנה לבחון את המשמעויות המשפטיות של הפקעת השידורים במקרה של השבתה שלהם על ידי עובדי הרשות. באיגוד, שם אמרו לוואלה! ברנז'ה כי הם עוקבים מקורב אחר המצב, הבטיחו לשר כי הנושא ייבחן. לאחר שקיבל את ההבטחה עדכן בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא "פועל מול גורמי שידור בינלאומיים כדי שיתאפשר משפטית להעבירן לערוצים ישראלים אחרים".

במשרדי האיגוד האירפואי התקבלה פניה נוספת, הפעם מצד העובדים. אלה הסבירו לאנשי האיגוד את המניעים שלהם להשבתת שידור המשחקים ואף השוו את המצב בו עומדת רשות השידור הישראלית לזו היוונית - אשר נסגרה על ידי הממשלה בשנה שעברה. "אם זכויות השידור ילקחו מאיתנו אנחנו נפסיד נשק משמעותי במאבקנו נגד הממשלה הישראלית והאיום בסגירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully