וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עובדי הרשות הפגינו מול בית רה"מ: "ארדן לוקח ממעמד הביניים"

23.6.2014 / 18:58

עובדי רשות השידור לא מרימים ידיים, ובעוד בכנסת דנים בחוק סגירת הרשות לקראת קריאה שנייה ושלישית, מחוץ לביתו של נתניהו התגודדו מאות מהם להפגנה המונית וקראו ”ביבי תתעורר”

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

נמשך מאבק עובדי רשות השידור: כ-300 מעובדי הרשות הפגינו הערב (שני) מול בית ראש הממשלה במחאה על חוק רשות השידור הנידון בימים אלו בכנסת לקראת קריאה שנייה ושלישית. במסגרת החוק, תיסגר הרשות ובמקומה יוקם גוף תקשורת חדש - מצומצמם בהרבה מבחינת היקף כוח האדם שלו.

העובדים נשאו שלטים כגון "ביבי תתעורר! מתעללים בנו", "כחלון לקח מבעלי ההון, ארדן לוקח ממעמד הביניים", קראו "ביבי תתפטר" וחסמו לפרקים את שדרות בן מיימון הסמוכות לבית רה"מ. כוחות משטרה שהיו במקום שמרו על הסדר.

"לא להרוג את החולה, להציל אותו"

משה שגב, יו"ר וועד עובדי ההנדסה ברשות הסביר לוואלה! ברנז'ה מדוע העובדים ממשיכים להפגין לאחר הסכמת העיתונאים לתנאי הפרישה המוגדלים שהציע האוצר: "יש איתנו גם עיתונאים וחברים שמיוצגים על ידי ההסתדרות. העובדה שהתנאי פרישה הושוו לאלו של 2009 נכונה ומבורכת אבל זה רק חצי צעד בכיוון הנכון. הבעיה העיקרית שלנו היא שרוצים לזרוק את כולנו הביתה. יש פה אנשים מאוד מקצועיים שלא יודעים לעשות משהו אחר ובמקום ללכת ולהכשיר אנשים אחרים (לגוף החדש שיוקם ד.ו) בואו תשתמשו קודם כל בהם. מדובר באנשים שנתנו את מיטב שנות חייהם ואי אפשר פשוט לזרוק אותם יום אחד".

לדברי שגב, "אנו נמצאים כאן היום מול בית ראש הממשלה משום שאנו קוראים לביבי לבוא ולהתערב ולא לתת לשני השרים האלה ללכת לאבדון. אנו קוראים לך לבוא ולהתערב ולדאוג לכל העובדים של רשות השידור. נמשיך בצעדי המחאה גם על המסך וגם ברחוב עד שדירשותנו יענו. אנו לא ניתן לפנטזיות של כמה אנשים למחוק את המקום הזה. לא אמרנו שאין בעיות. צריך לעשות כאן הליך הבראה, ניתוח רציני אבל לא להרוג את החולה, להציל אותו".

"כולם רוצים להיות כחלון"

לינדה בר, דוברת רשות השידור, אמרה: "אני עובדת 23 ברשות השידור וזה הבית שלי. נתתי 23 שנים מהחיים שלי לטובת השידור הציבורי בצורה טובה נאמנה ומסורה. עשיתי תמיד עבודה טובה. עשיתי את כל מה שהטילו עלי הממונים עלי. למה אני צריכה ללכת הביתה? מי שנכשל זה לא העובדים. אין עובדים גרועים יש מנהלים גרועים".

לדברי בר, "הפוליטיקאים מינו הנהלות שונות ומשונות שכל אחד בא סימן וי ברזומה שלו, הרס עוד חלקה טובה מהרשות והלך הביתה ואנו משלמים את המחיר? לפני חמש שנים חתמנו על הסכמי פרישה, אני לא מכירה עוד ארגון שהיה מוכן לוותר על 42 אחוז מהשכר שלו אבל אנחנו הסכמנו לזה ועכשיו לא מכבדים את ההסכמים עליהם המדינה חתמה. הסכמנו לוותר על 700 עובדים. לאיזה מדינה הפכנו? הגיעה ארדן ולפיד, רוצים להיות פופולאריים, כולם רוצים להיות כחלון וההסכמים שחתמו עליהם לא שווים דבר. אנחנו לא רפובליקת בננות, לא יכול להיות דבר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully