וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הביקורת הצפויה: כונס הנכסים יבקש תקציב יח"צ לתיק רשות השידור

25.6.2014 / 11:03

פרסום ראשון: לוואלה! ברנז'ה נודע כי במשרד המשפטים צופים כי הליך הפירוק של הרשות ילווה בביקורת ציבורית; רשימת משרדי עו"ד המועמדים לליווי התיק בשווי של כמיליארד שקלים כוללת גם מקורבים לרה"מ

צופים פגיעה: במשרד כונס הנכסים הרשמי (כנ"ר), הגוף שעתיד לפרק את רשות השידור ולהביא בפועל לסגירתה בהתאם לחוק השידור הציבורי, יבקשו מהאוצר תוספת תקציבית לטובת שירותי ייעוץ תקשורת חיצוניים ושכירת משרד יח"צ פרטי שילווה את המהלך.

פרסום ראשון: משרד התקשורת ייאלץ לחשוף את עלויות פעילות וועדת לנדס

לוואלה! ברנז'ה נודע כי במשרד צופים כי הליך הפירוק של הרשות ילווה בביקורת ציבורית ואף במאבק עובדים נגד הכונס, ועל כן בוחנים בימים אלה אפשרות של שכירת משרד יח"צ שילווה את ההליך. לצורך כך יגיש משרד הכונס בקשה למשרד האוצר לתוספת תקציבית, וההערכות בענף הן כי הוצאה על הליך כזה עומדת על כ-350 אלף ש"ח לשנה.

נכסי המקרקעין שבבעלות רשות השידור נחשבים למכרה זהב של ממש, ומשרד עורכי הדין שיפרק את הרשות ויממש את הנכסים צפוי לגזור עליהם קופון שמן. בראש הנכסים בעלי השווי הגבוה ביותר עומדים מתחם בית-החולים שערי צדק הישן בירושלים, מתחם רוממה בירושלים וזכויות של הרשות במתחם הקריה בתל-אביב. הערכת שווי הכנסים עומדת על יותר מ-1.2 מיליארד שקל, ומימוש שלהם מוערך בסכום של 800 מיליון ש"ח.

רשות השידור נחשבת ל"תפוח אדמה לוהט" בקרב משרדי הממשלה שכן עובדיה מנהלים מאבק אגרסיבי בכל הליכי החקיקה הנוכחיים ונגזרותיהם ובמי שלוקח בהם חלק, ואלה כוללים הן פעילות ציבורית כגון הפגנות מחאה והן פעילות אדמניסטרטיבית כמו פניה לגופים רשמיים בהבעת התנגדות להליכים. עד עתה כוונה המחאה לשר התקשורת גלעד ארדן, לשר התקשורת יאיר לפיד, ליו"ר הוועדה לבחינת מתווה השידור הציבורי רם לנדס, וליו"ר הוועדה לדיון בחוק השידור הציבורי קארין אלהרר.

"צר לנו שמשאביה הממלכתיים של המדינה מבוזבזים על יח"צנות ופרסום"

משרד הכנ"ר עדיין לא התחיל את עבודתו על תיק רשות השידור באופן רשמי, כיוון שהחוק עוד לא עבר בקריאה שנייה ושלישית, אך הוא כבר ספג ביקורת: גיבוש רשימת משרדי עו"ד המועמדים לליווי פירוק הרשות העלה טענות לניגוד עניינים אפשרי וחוסר שקיפות. בין המועמדים מהרשימה שפורסמה בתקשורת היו עו"ד חגי אולמן ממשרד יהודה רוה, אשר אשתו היא עו"ד תמי רווה יו"ר דירקטוריון חדשות 2, ועו"ד יצחק מולכו ממשרד שמרון מולכו המייצג את ראש הממשלה ומקורב לו.

אגודת העיתונאים בירושלים פנתה לאחרונה למשרד מבקר המדינה בדרישה כי יבדוק את התנהלות הכנ"ר בהליך הפירוק. הבוקר הו גינו את החלטתו להיעזר בשירותי ייעוץ תקשורת לטובת הליכים הפירוק של רשות השידור. "צר לנו שמשאביה הממלכתיים של המדינה מבוזבזים על יח"צנות ופרסום, ולא על תכנית ומהות השידור הציבורי", נמסר מהם בתגובה.

דובר משרד המשפטים מסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה, בשם כונס הנכסים הרשמי: "לנוכח האתגרים כבדי המשקל איתם עתיד להתמודד הכונס הרשמי בתפקידו ברשות השידור, ככל שיידרש לכך, לרבות בתחום התקשורתי - נבחנות בימים אלה אפשרויות ודרכי פעולה שונות. טרם נעשו מהלכים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully