וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בימים כאלה כולם נכנסים מתחת לאלונקה"

11.7.2014 / 9:47

הכתב הצבאי של חדשות 10 אלון בן דוד על המבצע בעזה: "לכולם יש תחושה שהוא הכרחי - כי יורים עלינו"; על הסיקור תחת אי ודאות כלכלית: "עושים מאמץ לחפות"; ועל הרייטינג? "למדתי לפקפק בנתונים"

"זו די רוטינה, כי הסיפור בעזה הוא סיפור שחוזר על עצמו ויש תחושה הפעם שזה באמת לא מבצע שישראל רצתה בו וגם עכשיו אף אחד לא מתלהב ממנו. אבל לכולם יש תחושה שהוא הכרחי - כי יורים עלינו", אומר הכתב והפרשן הצבאי של חדשות 10 אלון בן דוד - אשר בין סינק לרפי רשף, פרשנות במהדורה המרכזית ודיווח חי משדרות המופצצת, התפנה השבוע לשיחה עם וואלה! ברנז'ה על המצב.

לדבריו, ההבדל המרכזי בין סיקור המבצע הנוכחי בעזה לזה שקדם לו, הוא דווקא במה שאין בו. "זה מבצע שניכר שאין לאף אחד ממש חשק אליו - וזה משפיע גם על הסיקור", הוא אומר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לנו מספיק קבלות". אלון בן דוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם מרכזי בסיקור הוא דובר צה"ל, שזה המבצע הצבאי הראשון מהסוג הזה שבו הוא עומד בראש החטיבה. יש איזה שינוי באסטרטגיה התקשורתית של החטיבה או בהתנהלות שלהם מול התקשורת?

"אני חושב שהדברים פועלים די דומה. גם המערכת שלהם נהייתה די משומנת, למשל מבחינת הפצת חומרים, קטעי וידאו ודיווחים. גם הם ברוטינה, וגם הם כבר תרגלו את זה על רטוב פעמיים. מבחינת אישית יש דימיון רב בין שני נושאי התפקיד הזה בסיבוב האחרון (הדובר הנוכחי מוטי אלמוז והקודם פולי מרדכי, ד.א) אז אני חושב שהם גם מתנהלים בצורה דומה. שניהם גם באו מאותו רקע, המנהל האזרחי והמתפ"ש (תיאום פעולות הממשלה בשטחים, ד.א), אז אני לא רואה כאן מדיניות שונה מהותית של אלמוז לעומת זו שהייתה אצל פולי".

דובר צה"ל תת אלוף מוטי אלבז בתדריך של צה"ל בעקבות תפיסת ספינת הנשק. מרץ 2014. ניב אהרונסון
"לא רואה כאן מדיניות שונה מהותית לעומת זו שהייתה אצל פולי". דו"צ מוטי אלמוז/ניב אהרונסון

חדשות 10 חווה כבר קרוב לשנה, ובטח ובטח מאז שהחל המבצע, שיפור בנתוני הרייטינג. ועדיין, הרבה יותר אנשים נוטים לפתוח באירועים כאלו ערוץ 2. זה מתסכל?

"למדתי בשנה האחרונה (מאז החל להגיש את "שישי", ד.א) לפקפק בנתוני הרייטינג, שנראים בלתי סבירים בעליל. הסתכלתי למשל על כמה אירועים וראיתי שמשהו עקום לגמרי בשיטת המדידה. היא מאוד לא אמינה, המדגם לא מייצג, הוא נתון למניפולציות, ואתה מקבל נתונים שהם מצחיקים".

כמו מה למשל?

"הסתכלתי על הנתונים בערב הראשון של החטיפה, אירוע חדשות משמעותי. במקביל משודר משחק המונידאל בין מקסיקו לקמרון. זה רק המשחק השני של המונדיאל, שתי קבוצות שהישראלים לא מתחברים אליהן במיוחד - והוא מביא 13 אחוז. שבועיים קודם חצי גמר היורוליג של מכבי ת"א במשחק דרמטי שמהדהד מכל בית בישראל, והוא מביא 13 אחוז. זה לא סביר".

משחק בין מקסיקו קמרון במונדיאל 2014. AP
"המדגם לא מייצג, הוא נתון למניפולציות, ואתה מקבל נתונים שהם מצחיקים". משחק המונדיאל בין מקסיקו לקמרון/AP

שידורי החדשות המיוחדים הם תמיד מאוד יקרים. אתה יודע בכמה כסף מדובר?

"אני לא איש של מספרים אבל זה בהחלט המון כסף. מבחינת שעות שידור - אנחנו משדרים יותר מכפול ביום רגיל, וזה אומר שכל הצוותים שלנו עובדים שעות נוספות. תוסיף לכך את עבודת חדרי העריכה, פריסת לווינים והיערכויות נוספות - זה המון המון כסף".

ואתם מרגישים קושי בנושא הזה בשטח, לאור המצב הכלכלי הרעוע של הערוץ?

"מרגישים, למרות שאלה ימים בהם כל האנשים שעובדים איתך מתגייסים. אז עושים את המאמץ לחפות, ואם חסר משהו אז מסתדרים. בימים כאלה כולם נכנסים מתחת לאלונקה ונותנים את הכמה דקות שלהם".

בצל היוזמה להפוך את ערוץ 10 למבוסס שידורי חדשות ואקטואליה, יש איזה צורך בימים האלה להוכיח את עצמכם יותר?

"כן אבל זו חברת חדשות בת 12 שנה ויש לנו מספיק קבלות. חברת חדשות 10, לדעתי, כבר לא נמצאת בסימן שאלה ואם באמת יום אחד תהיה מדידה אמיתית של הרייטינג יהיה ברור שהרבה יותר אזרחים, ובעיקר האיכותיים שבהם, צופים בחדשות 10".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully