וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לערוץ 10 כערוץ חדשות ואקטואליה בלבד אין היתכנות כלכלית"

17.7.2014 / 12:49

כך מעריכים גורמים בענף בהתייחס להצעה שנידונה בדירקטוריון באשר לעתידו; וגם, יממה לאחר חזרת יוסי ורשבסקי לכיסא המנכ”ל: מה המשימות שממתינות על שולחנו? פרשנות

"בניגוד לפרסומים שנפוצו בימים האחרונים בתקשורת, לערוץ 10 כערוץ חדשות ואקטואליה בלבד אין היתכנות כלכלית", אומר היום (חמישי) לוואלה! ברנז'ה גורם בכיר בענף הטלוויזיה בהתייחס להצעה שנידונה בדירקטוריון הערוץ באשר לעתידו. כזכור, ברקע עזיבתו של רפי גינת עמדה מחלוקת סביב הפתרון למצבו הקשה של הערוץ, כאשר דירקטוריון הערוץ נטה לכיוון צמצום משמעותי של תכני הערוץ, בעוד גינת המשיך עד הרגע האחרון לראות את הערוץ כמתחרה פוטנציאלי לערוץ 2, והתנגד לקיצוצים משמעותיים נוספים.

על רקע המבצע, בימים האחרונים מבוססים שידורי ערוץ 10 על תכני חברת החדשות, ומדי ערב משודר בו המשדר המיוחד "ישראל תחת אש" - מיד לאחר מהדורת החדשות המרכזית. נתוני הרייטינג עולים על הממוצע, ובתעשיה נפוצה הסברה לפיה מנהלי ערוץ 10 מנהלים מעין "פיילוט" לשידורי ערוץ מבוסס חדשות. האופציה הזו עלתה גם עם עזיבתו של גינת כ"יוזמה" של עובדים מחברת החדשות עצמה - אשר ניסו לסייע להנהלה בניסוח מודל שיוכל להמשיך את קיומו. ככל הנראה, אופציה זו אינה עומדת כעת על הפרק.

נו מור ריאליטי

מה שכן עומד על הפרק היא המשימה הראשונה שלשמה הובא ורשבסקי: יישור קו של הוצאות הערוץ עם הכנסותיו, או במילים אחרות - הוצאה לפועל של תוכנית קיצוצים מאסיבית אשר במרכזה עומד גל פיטורים משמעותי נוסף.

ורשבסקי, הנחשב למקורבו של בעל השליטה בערוץ יוסי מימן, שלא מעוניין להזרים לערוץ כספים לטובת הפקות תוכן יקרות אשר התקשו עד כה להוכיח את עצמן, רואה את עתידו של ערוץ 10 במתכונת 'רזה' בהרבה מכפי שהוא היום - ועל כן, חלק מתוכנית הקיצוצים תכלול גם ויתור על נכסים מותגיים-טלוויזיונים משמעותיים. ככל הנראה, תוכניות מגה ריאליטי בסגנון "עד סוף העולם", "הכפר" ואחרות, לא יזכו צופי ערוץ 10 לראות בשנה הקרובה. לעומתן, מכסת תוכניות תעודה הנחשבות זולות להפקה, או משדרי חדשות מיוחדים - דווקא תגדל ותקבל ביטוי רחב.

עם זאת, לוואלה! ברנז'ה נודע כי למרות תקציב ההפקה הגבוה יחסית שלה, דווקא "כלבוטק" של המנכ"ל הפורש רפי גינת תישאר בלוח הישדורים העתידי של הערוץ, הן בשל הצלחתה היחסית, והן בשל קרבתה לזהות המסכית שינסה ליצור.

הארכת הזיכיון אין

ערוץ 10 נמצא בימים אלה במצוקה תקציבית קשה והוא אינו משלם את דמי הזיכיון שלו, אולם בהיעדר משקיע, ומשחלום הרישיון נגוז, כעת בונים בערוץ על נדיבותו של שר התקשורת שיאריך בתיקון לחוק את הזיכיון פעם נוספת, עד שהערוץ יוכל לעמוד על הרגליים ולהתאזן - ולו חלקית - מבחינה תקציבית.

בהקשר זה, משימתו השנייה של ורשבסקי, אשר נחשב למי שניווט את ערוץ 10 במשבר הקיומי שפקד אותו בשנת 2009 - והניח למחליפו הזמני יואב הלדמן את היסודות והרוח הגבית לתיקוני החקיקה בנושא - נחשבת דווקא לקלה יותר, שכן הוא מכיר היטב את מסדרונות הכנסת והרגולציה, בהם תלוי המהלך.

על רקע ההערכות הכלליות בענף כי סיכויי מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד להוציא לפועל את תוכניתו להקדים את פיצול זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת נמוכים, ורשבסקי יוכל לנהל את מאבקו כאשר השחקנים הנושפים בעורפו מפנים לו את המגרש למאבק - שוב - עד להסדרה הקבועה והמיוחלת של שוק הטלוויזיה המדמם.

גם יוכפז יידרש לקצץ

אתמול נכנס יוסי ורשבסקי לתפקידו, החל בסדרת פגישות עם מנהלי מחלקות בערוץ, ומיד בתום החפיפה יחל הליך הקיצוצים. למרות שהאוריינטציה הכללית של שידורי הערוץ צפויה לנטות לעבר חברת החדשות - הליך הפיטורים לא יפסח גם עליה, וייתכן שמנכ"ל החברה גולן יוכפז ייאלץ גם הוא לצמצם היקפים ולקצץ בשכר עובדיו.

ורשבסקי היה מי שהוביל את אחד מהליכי הצמצום הדרמטיים שידע ערוץ 10 בשנים האחרונות לפי שנתיים, והוא קיצץ 15 אחוזים בשכר הטאלנטים, פיטר עשרות עובדים בחברת החדשות והוריד תכניות מהאוויר. באותה נשימה, פנה אז ורשבסקי לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לסייע בהסדרת חובות הערוץ למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully