וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דרמה של הרגע האחרון: חוק רשות השידור צפוי לעבור מחר בכנסת

28.7.2014 / 13:30

(עדכון) חוק רשות השידור עתיד לעלות להצבעה לאחר שמשרד התקשורת וההסתדרות הגיעו להסכמה באשר לכמות העובדים מרשות השידור הישנה אשר יועסקו גם בגוף השידור החדש שיוקם

(עדכון אחרון: 23:12)

בדרך לסגירת רשות השידור והקמת תאגיד שידור חדש: אחרי דרמה של הרגע האחרון שאיימה להפילה, הצעת החוק של גלעד ארדן צפויה לעבור מחר (שלישי) בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. נקודת המחלוקת של היממה האחרונה בין ההסתדרות למשרד התקשורת סביב כמות העובדים מרשות השידור הנוכחית אותם יחויב גוף השידור החדש להעסיק - נפתרה, והצדדים הסכימו כי יישאר על כנו הסעיף לפיו לפחות 25% מהעובדים בגוף השידור החדש יגיעו מהרשות הישנה. בנוסף, ההסתדרות תוכל להמשיך להיאבק בנושא זה לאחר אישור הצעת החוק. ההסכמה בין משרד התקשורת להסתדרות נחתמה כהסכם נפרד להצעת החוק.

כזכור, בתחילה דרשה ההסתדרות כי רבע מהעובדים (750 לערך) בגוף השידור החדש שאמור לקום יהיו עובדי הרשות הנוכחית, אולם במהלך משא ומתן שנערך בין הצדדים הלילה ביקש יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן להשאיר את הסעיף פתוח ולהעביר את החוק בלעדיו - מה שהיה משאיר למעשה את הכוח בידיו ובידי עובדי רשות השידור. במשרד התקשורת כצפוי התנגדו נחרצות בטענה כי "עם סעיף זה, חוק השידור הציבורי לא שווה כלום".

כך או אחרת, כאמור, בקואליציה צפוי רוב לחוק, עם תמיכתם של מרבי חברי הכנסת של הליכוד, יש עתיד, ישראל ביתנו, הבית היהודי והתנועה.

מההסתדרות נמסר בתגובה: "מובהר כי נושא מספר הנקלטים אינו נושא מוסדר במסמך זה. עוד מובהר בקשר לכך כי הרף של 25% הקבוע בסעיף 96(א) מהווה רף מינימום ולא מונע מהצדדים להגיע לכל הסכמה על מספר גבוה יותר של נקלטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully