וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן חודורוב: "למנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד יש אובססיה לסגירת ערוץ 10"

24.8.2014 / 12:30

עובדי ערוץ 10 הצביעו בעד מתווה ההסכם הקיבוצי אליו הגיעו ועד העובדים וההנהלה. המשכורות יקוצצו, אך פחות מהכוונות המקוריות. יו”ר הוועד מתן חודורוב ישתתף בישיבות הנהלה

עובדי ערוץ 10 אישרו היום (ראשון) את ההסכם הקיבוצי שאליו הגיע ועד העובדים עם הנהלת הערוץ בראשות יוסי ורשבסקי וחברת החדשות - זאת בתום כשלושה שבועות של דיונים מרתוניים. ההסכם מגלם בתוכו את הקיצוץ אליו נדרשת ההנהלה בימים אלה במסגרת המעבר ל"ערוץ רזה", והוא כולל קיצוץ דיפרנציאלי במשכורות עובדים המשתכרים מעל 10,000 ש"ח בחודש. "אולם קובע כי לא יתבצעו קיצוצים נוספים במשך שנה לפחות כאשר בעוד שנתיים יושב השכר לקדמותו.

יוסי ורשבסקי אמר כי תכלית המהלך היא "להפוך את הערוץ הזה לארגון שמנוהל כעסק ולא נסמך על נדבתו של טייקון, אלא עסק שאנשי עסקים יהיו מעוניינים להשקיע בו ולקבל תשואה על השקעתם. זה המפתח הן לקיומו של הערוץ והן לחופש העיתונאי". הוא הוסיף כי המהלך "מצמצם מאוד את פערי השכר שהיו פה בין מנכ"לים, טאלנטים, בכירים ושאר העובדים. לא יהיו יותר פערים כפי שהיו".

מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז מסר הבוקר כי ההסכם "משקף את הערכים שהערוץ וחברת החדשות נלחמים עליהם. מוועד העובדים נמסר כי "ההסכם מביא לידי ביטוי את נחישות העובדים להוביל לייצובה הפיננסי של החברה, בצד דרישתם הלגיטימית לתנאי העסקה סבירים – גם בהינתן המשבר העמוק הפוקד כעת את הערוץ".

הוועד: הצלחנו להקטין את היקף הקיצוץ

על פי ההסכם שנחתם, עובדים המשתכרים מעל 10,000 ש"ח יוותרו על 10% משכרם, ואלה המשתכרים מעל 20,000 יוותרו על 20% מהחלק החורג משכרם. במקרה שהחברה תרשום רווח נקי בשנה הבאה יבוטל הקיצוץ לאלתר. עוד סיכמו ההנהלה והעובדים על הקמת ועדת חריגים להפחתת השכר, בהשתתפות נציג הוועד, שתוסמך להעניק הקלות במקרים רפואיים ומשפחתיים דחופים.

בוועד אמרו היום כי הצליחו להקטין את היקף הקיצוץ שהתכוונה ההנהלה לבצע מלכתחילה. הישג נוסף של העובדים הוא הגדלה של ימי החופשה והגבלת שבוע העבודה של תחקירנים בחברת החדשות ל-43 שעות ושיפור תנאיהם.

העובדים הצליחו להגיע עם ההנהלה להסכמות באשר לשקיפות בהנהלת החברה. באופן חריג, יו"ר ועד העובדים מתן חודורוב ישתתף באופן קבוע בכל ישיבות ההנהלה; מאזניו הכספיים של הערוץ ייפתחו בפני העובדים מידי שלושה חודשים, בליווי רואה חשבון מטעמם; ומנכ"לי הערוץ וחברת החדשות התחייבו לפעול באופן יזום להקצאת מניות עבור העובדים בחברה. לצעד זה קיימת התנגדות מצד בעל השליטה ונציגיו בדירקטוריון.

חודורוב על ההנהלה הקודמת: "שימוש בכספי החברה כאילו היו הפקר"

באסיפת עובדי החברה שנערכה היום בגבעתיים, אמר יו"ר הוועד מתן חודורוב: "לא בלב קל החלטנו לחתום על הסכם הבראה נוסף, שכולל ויתורים כואבים בשכר – אבל גם תקווה ואופק. בפעם השלישית בתוך חמש שנים, עובדי הערוץ מתגייסים להזרים מכספם לחברה – מתוך אמונה בעתיד שידוריה ותחושת אחריות כלפי הצופים ...חודורוב: "במצב הדברים המורכב שבו נמצא הערוץ, הגענו להישג שמאזן בין צרכי העובדים לבין המשבר שבו נמצאת החברה. להסכם הזה הגענו, בין היתר, בזכות הדיאלוג ההוגן עם הנהלת החברה והגיבוי המלא שניתן לנו מארגון העיתונאים, הפועל כל העת לטובת עובדי הערוץ".

חודורוב גם הפנה אצבע מאשימה כלפי מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד המקדם בימים אלו את יוזמת פיצול ערוץ 2 תוך סגירת ערוץ 10 ואמר כי "נראה שיש למנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד אובססיה לסגירת ערוץ 10. הוא מנסה בכל מיני דרכים מוזרות לפצל בין הערוץ לחברת החדשות שלו. זה ניסיון עוועים. זה לא יקום ולא יהיה". לדבריו, "מהתמונה שבינתיים ראיתי מהמסמכים עולות תהיות גדולות לגבי התנהלותם של חלק מחברי הדירקטוריון בשנת 2013 מה שנקרא בתקופת לאודר".

חודורוב התייחס גם לסוגיית דרישת העובדים לקבל מניות בחברה, וביקר בהקשר זה את חברת הדירקטוריון אירית אילוז, נציגתו של מימן איתה התעמת בהפגנת העובדים האחרונה. הוא אמר כי "יש לתמוה על האטימות שגילתה חברת הדירקטוריון אירית אילוז כלפי ציפיות העובדים – גם אחרי שיצאנו להפגין מול משרדה במהלך המו"מ. הגב' אילוז, שנהגה באופן גס וכוחני כלפי נציגות העובדים לאורך התהליך, טועה אם היא סבורה ש'תנפנף' את העובדים באמצעות התחמקויות חוזרות מדיון בהקצאת המניות".

הוא ביקר גם את התנהלות הדירקטוריון הקודם של הערוץ ואמר כי "לא הספקנו עדיין לבדוק לעומק את הספרים, אבל גם ממסמכים חלקיים שבהם עיינתי עד כה עולה לכאורה תמונה קשה של שימוש בכספי החברה כאילו היו הפקר. לא אוכל עדיין לפרט, אבל אין כוונתי בהכרח לתגמול שקיבלו השכירים. בהקשר הזה, אני רואה חובה כפולה – לבדוק ביסודיות את העבר ולמנוע את הישנות הכשלים בעתיד, באמצעות כלים חדשים שיאפשרו שקיפות ובקרה על מנגנוני קבלת ההחלטות".

הנהלת ערוץ 10 מקדמת בימים אלה את לוח השידורים החדש של הערוץ, שזכה לכינוי "הערוץ הרזה" - כזה המבוסס על תכנית אקטואליה וחדשות, דוקומנטרי, תחקירים חברתיים ותכניות אירוח. לוח השידורים כבר הוצג בפני מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, והוא מושק במקביל לרה-ארגון ופיטורים בהתאם לתכנית העבודה במתווה החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully