וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס מוכר?

אמילי גרינצווייג

6.3.2011 / 18:48

בין המתמודדים על אות הקלון למפרסם הסקסיסטי של אירגון ויצו לשנת 2011: קניון ארנה, גולדסטאר, קסטרו, מנטוס, מתאים לי ועוד

ארגון ויצו יעניק השנה, זו השנה השלישית, את "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי". האות יוענק ביום האישה הבינלאומי, באירוע מיוחד במכללה האקדמית ת"א-יפו. האירוע יתמקד השנה גם בנושא סקסיזם ופגיעה במעמד האישה בתכניות ריאליטי.

צוות השופטות ביניהן עו"ד אורנה לין, פרופ' חנה הרצוג, רונית ארנפרוינד-כהן, בילי מוסקונה לרמן, דורית אברמוביץ', שלומית ליר – חוקרת תרבות ובלוגרית, שרון צ'רקסקי ומיכל הלפרט סקרו מאות פרסומות שיצאו השנה במדיות השונות והחליטו על רשימת העשר שהציגו נשים באופן המבזה והסקסיסטי ביותר.

אלו עשר המועמדות הסופיות: פרסומת לקסטרו של חברת הפרסום ראובני פרידן IPG, קמפיין הבלונדינית "רוצי רותי תקני בדיוטי" של הדיוטי פרי שנעשתה על ידי גליקמן נטלר סמסונוב, שלטי החוצות שפרסמו את קניון ארנה וכן הפרסומת לבובות מוקסי גירלז שנעשו על ידי זרמון גולדמן, סרטון המכבסה של מנטוס שנעשתה על ידי Euro.il, סרטון מתאים לי, בה נראית נעה תשבי צועדת לפסל דוד ומעוררת את זקפתו, סרטון גולדסטאר וכן סרטון לחברת האופנה ג'אמפ, שלושתם של מקאן אריקסון, פרסומת לTag Women עם אסתי גינזבורג של באומן בר-ריבנאי ומודעה לנעלי מרקו של אליקים הרמן & נהרדעא.

הפרסומת שנבחרה בשנה שעברה למבזה ביותר היתה פרסומת לחומרי ניקוי של חברת פרי ואילו בשנה שלפני כן פרסומת של מי עדן. בין החברות הבולטות שצוינו לרעה בשנתיים האחרונות ניתן להזכיר את גולדסטאר, דאודורנט AXE, תפוזינה וגלולות פוסטינור.

קסטרו: "מאחלים לכולם קיץ סקסי ומלא תשוקה".

גילה אשרת יו"ר האגף לקידום מעמד האישה בויצו מסרה: "ניתן לציין כי בעקבות הענקת אות הקלון בשנתיים הקודמות מספר חברות גילו אחריות חברתית ושינו את האסטרטגיה הפרסומית שלהם באופן שלא יפגע ויבזה נשים". רונית ארנפרוינד-כהן, מנהלת האגף לקידום מעמד האשה בויצו מסרה: "נבחנו מאות פרסומות ששודרו והופצו בשנה החולפת, ועדת השיפוט הבכירה שהתכנסה השבוע גילתה תמונה מדאיגה ומקוממת של שימוש במסרים המחפיצים את גוף האישה ומעודדים ילדות ונערות לרזון קיצוני שיכול להביא לאנורקסיה והפרעות אכילה המסכנות את חייהם. לצערנו הרב השנה גבר השימוש בדימויים של ילדות צעירות המרמזים על פדופיליה ואלימות מינית".

גיא וינברגר, משנה למנכ"ל זרמון גולדמן האחראי לפרסומות של קניון ארנה ושל המוקסי גירלז מסר בתגובה :"אני רוצה לנצל במה זו כדי להודות לאבי ואמי שגידלו אותי ותמכו בי לאורך כל הדרך עד שהגעתי למעמד מכובד זה. כולי תקווה שאנצח בתחרות. ובנימה רצינית יותר, חבל שבארגון מסמנים רק את השלילי ולא מתגמלים את החיובי". מקסטרו נמסר בתגובה: "אנו גאים בקולקציית הג'ינס החדשה שלנו המהווה בכל עונה את הבשורה החמה ביותר בעולם הג'ינס ובגל גדות הפרזנטורית שלנו. מאחלים לכולם קיץ סקסי ומלא תשוקה". במקאן אריקסון העומד מאחורי הפרסומות לגולדסטאר, מתאים לי וג'אמפ ביקשו שלא להגיב.

מחברת ליימן שליסל נמסר בתגובה: "האינטרפרטציה של ויצ"ו לפיה מדובר בפרסום סקסיסטי היא בעיני המתבונן בלבד. כוונתנו הכנה היתה לא אחרת מלהציע פרסומת הומוריסטית, שאין בה דבר פרט לניסיון להעלות חיוך ותחושת כיף אצל הצופים. אנחנו בהחלט מצטערים אם מישהי נפגעה מהפרסומות, לא היתה כל כוונה פוגענית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully