וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג 2012: מקאן אריקסון יורד ב-10%; אדלר חומסקי ב-8%

16.1.2013 / 14:00

מקאן אריקסון ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום, אך חווה השנה ירידה משמעותית בהוצאה - זאת בשל השפעת המחאה החברתית מ-2011. שטראוס ממשיכה להיות המפרסמת הגדולה במשק

עכשיו זה רשמי: מגמת הירידה בהוצאות לפרסום שהחלה בשנת 2011 בצל המחאה החברתית, זלגה גם לשנת 2012. גם השנה המשיכו רשתות השיווק הגדולות במדיניות קיצוצים והפחיתו מתקציבי הפרסום שלהן בשיעור חד של כ-20%, 61 מיליוני שקלים במונחים ריאליים. ומי כן השקיע?

סופר פארם מובילה בשנת 2012 את קטגוריית רשתות השיווק. קטגוריית הרכב לעומתן, שהגדילה שב-2011 את הוצאות הפרסום באופן דרמטי (16%), לוחצת על הבלמים ומצמצמת את ההשקעה בפרסום בכ-3%. עם זאת, עדיין מדובר בקטגוריה גדולה ותחרותית מאוד הממוקמת במקום השני בטבלה.

קטגוריית כרטיסי האשראי היא הצומחת ביותר בעשירייה הראשונה (17%), בעיקר בזכות ישראכרט שמגדילה את תקציב הפרסום שלה בעשרות אחוזים. בתחום הסלולר: למרות כניסת מתחרים, ממשיכים לצמצם נפחי פרסום. הקטגוריה משילה 25% מתקציב הפרסום שלה בשנתיים (2010-2012). אורנג' היא המובילה בפרסום בקטגוריה עם הוצאה לפרסום של כ-21 מיליון שקל באמצעות ברוקנר נטע יער ו-JWT.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה, מסביר: "כניסתם של גולן טלקום, הוט מובייל, קבוצת אלון, הום סלולר ו-012 מבית פרטנר, הגבירה את התחרותיות עם חבילות ה"הכל כלול", אבל יצרה קיטון ברווחים לשחקניות הוותיקות שהורידו בהתאמה את ההשקעה בפרסום בקטגוריה, מבלי שהשחקניות החדשות פיצו על כך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפרסמים הגדולים: שטראוס ממשיכה להוביל

שטראוס ממשיכה להוביל את טבלת המפרסמים הגדולים בישראל, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 111 מיליון שקל וקיטון של כ-4% בתקציב הפרסום שלה. פרוקטר אנד גמבל הופכת להיות השנה המפרסמת השניה בגודלה בישראל, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-93 מיליון שקל. שלושת המפרסמים עם הגידול המרשים ביותר בהוצאה לפרסום בעשירייה הראשונה הם: החברה המרכזית למשקאות, IDI חברה לביטוח ודוד לובינסקי.

החברה המרכזית למשקאות עולה השנה מהמקום השמיני אל המקום הרביעי בטבלת המפרסמים ומגדילה את תקציב הפרסום שלה השנה בכ-31%, בין השאר בזכות השקת פיוז טי שהושק באמצעות גליקמן נטלר סמסונוב בשווי של 10.5 מיליון במחירים ריאלים.

איי.די.איי חברה לביטוח עולה מהמקום ה-11 אל המקום השישי בטבלת המפרסמים, עם גידול של 23% בהוצאה לפרסום. איי.די.איי מעלה שנה הילוך במלחמתה בסוכני הביטוח ומפרסמת את ביטוח ישיר וביטוח 9 מיליון בכ-23 מיליון שקל כל אחד. השנה מבליטה איי.די.איי את ביטוח החיים המשלים בכיכובה של מיקי חיימוביץ'. עוד בטבלה: דוד לובינסקי עולה מהמקום ב-18 את המקום השמיני תוך כדי שהוא מגדיל את ההוצאה הפרסומית שלו בכ-33%. השנה אורנג' יוצאת מטבלת 20 המפרסמים הגדולים, ובמקומה נכנסת ישראכרט עם גידול של 57% בהוצאה שלה לפרסום.

משרדי הפרסום: מקאן ואדלר יורדים; באומן מצמצם פערים

מקאן אריקסון ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום, אך חווה השנה ירידה של 10% בהוצאה לפרסום שלו עקב הפחתה בתקציבי הפרסום של יוניליוור, תנובה, זוגלובק ומגה. לירידה אחראית גם הפסקת העבודה עם סלקום וריטייל ישראל (אופנת ג'אמפ ומתאים לי) שהיו פעילות ב-2011. מנגד, התחיל השנה המשרד לעבוד עם דומינוס פיצה ופיקוד העורף. מקאן בולט השנה עם קמפיין "מתנות לחג קונים במקום אחד" של המשביר החדש לצרכן, אפליקציית הארנק הדיגיטלי של לאומי קארד וחגיגות 110 שנה להיווסדו של בנק לאומי, ערוץ HBO החדש של YES ועוד.

אדלר חומסקי הממוקם במקום השני חווה גם הוא ירידה השנה בשיעור של 8%. המשרד שחווה חציון ראשון לא קל, התאושש ותיקן בחציון השני. אדלר חומסקי וורשבסקי צירף השנה תקציבים רבים שאת חלקם אף הספיק לממש כמו אזורים, טמבור וסטימצקי ועוד, ואף זכה בחלק מתקציב שטראוס שיבוא לידי ביטוי ב-2013.

באומן בר ריבנאי שהפך השנה סופית לחלק רשמי מקבוצת פובליסיס מתמקם במקום השלישי, תוך כדי שהוא מצמצם פערים למעלה הטבלה. המשרד חווה ירידה שנתית קטנה יחסית של כ-2%, לאחר חציון ראשון מלהיב בו זכה בלא מעט פרסי קריאייטיב בינלאומיים. באומן בר ריבנאי התחיל לעבוד עם ישראכרט וביטוח ישיר שאיזנו את הירידות בתקציב הפרסום של הוט וסופר פארם.

גיתם ממוקם השנה במקום הרביעי עם ירידה של כ-5%. המשרד נפגע מצימצום בתקציב הפרסום של שופרסל, ריגלי, אופיס דיפו ותנובה, אך מנגד נהנה מהעליה של תקציב הפרסום של סלקום איתו עבד בלעדית ב- 2012 לעומת 2011, ושל תקציבי ג'ילט פיוזן ו-BMW אותם קיבל.

אל המקום השישי עולה גליקמן נטלר סמסונוב, המשרד הצומח ביותר בעשירייה. עוד משרד שמפגין גידול נאה השנה הוא ראובני פרידן שעולה את המקום השביעי. את המקום התשיעי מאכלסים השנה באופן לא שגרתי 3 משרדי פרסום עם הוצאה דומה לפרסום. ברוקנר נטע יער שהופך למשרד עשיריה, מפגין עליה של 5%. את הטבלה סוגר פרסום AVRAHAM הנכנס לראשונה לטבלת 20 המשרדים המובילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully