וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם באומן והלל קוברינסקי תובעים את גלובס: "פרסומים כוזבים ומשוללי יסוד"

30.7.2013 / 15:47

מנהל הקמפיין של "יש עתיד" ויועצו הכלכלי של לפיד תובעים מהעיתון הכלכלי פיצוי של 700 אלף שקלים, זאת בעקבות פרסום אשר קשר ביניהם לבין הטבה שנתן משרד האוצר

מנהל הקמפיין של "יש עתיד" הפרסומאי יורם באומן ויועצו הכלכלי של שר האוצר יאיר לפיד הלל קוברינסקי הגישו היום (שלישי) תביעה כנגד עיתון גלובס, זאת בעקבות הפרסום בשבוע שעבר לפיו משרד האוצר העניק סיוע חריג בסכום של 1.5 מיליון שקל למבשלות הבירה הקטנות, בהן גם זו שבבעלות מקורביו באומן וקוברינסקי. השניים תובעים את העיתון, עורכו חגי גולן, עורך האתר דורון אביגד והכתבת לילך ויסמן ודורשים יחד פיצוי של 700 אלף ש"ח בגין הפרסום ואלה שגרר אחריו.

"התובעים לא נטלו חלק בקבלת החלטה זו, לא השתתפו בדיונים במשרד האוצר ולא ביקשו לקדם כל אינטרס אישי שלהם והפרסומים הינם כוזבים ומשוללי כל יסוד", נכתב בפתח כתב התביעה. יצוין כי בפרסום לא טענה ויסמן כי השניים לקחו חלק פעיל בקידום המענק, אולם בגוף הידיעה צוין כי "להחלטה להעביר את הסכום קדמה פגישה לילית בין אורי שגיא, שותפם של קוברינסקי ובאומן, המייצג את יצרני הבירה הקטנים - לבין סגנו של לפיד, סגן שר האוצר מיקי לוי, גם הוא מ'יש עתיד'".

גלובס: "תפקידה של עיתונות אמינה הוא לחשוף את האמת"

את השנים מייצגים עורכי הדין אלי זהר, נגה רובינשטיין ורקפת פלד ממשרד גולדפרב זליגמן ושות' והתביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב. התביעה מתייחסת לפרסומים בעיתון המודפס, באתר האינטרנט של גלובס, במוסף "גלובס על הבוקר" המצורף למעריב ולראיון שערך רזי ברקאי עם הכתבת לילך ויסמן בתכניתו "מה בוער" בגלי צה"ל. תגובתם של השניים לא הובאה בכתבה של גלובס, ולא צוין בה האם נעשה פנייה אליהם.

השניים טוענים כי בניגוד לפרסום בגלובס, הם לא מחזיקים ב-5% ממניות מבשלת "בירה אלכסנדר" וכי הפגישה המתוארת לא התקיימה. הם דורשים כי גלובס יסיר את הכתבה המקורית, את כתבת הפולו-אפ, לפרסם הבהרה בנושא בעמוד הראשי של העיתון ובדף הבית, במוסף "גלובס על הבוקר" ולפרסם הבהרה גם בגלי צה"ל.

מגלובס נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "נוכיח בבית המשפט את צדקתנו. 'גלובס' עומד מאחורי הפרטים שפורסמו. תפקידה של עיתונות אמינה הוא לחשוף את האמת. 'גלובס' ימשיך לעשות זאת, גם אם זה לא מוצא חן בעיני גורמים שונים המנסים לעצור זאת בתביעות ובאיומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully