וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל וגלעזר סרבו לקיצוצים נוספים

ענת קם

11.5.2009 / 12:11

לוח זמנים בלתי אפשרי להורדת עלויות מוסף "המגזין", פיטורים של עובדי פרילנס ושל עיתונאים נוספים - אלו הסיבות העיקריות להתפטרות עורכי מעריב

התפטרותם של רותי יובל ודורון גלעזר מתפקיד העורכים הראשיים של מעריב נבעה מדרישות הקיצוצים הגבוהות שהציב בפניהם דירקטוריון החברה. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי בישיבת הדירקטוריון האחרונה נתבקשו השניים לבצע קיצוץ נוסף במצבת כוח האדם בעיתון, שמשמעותה הפסקת ההתקשרות עם פרילנסרים ופיטורים נוספים של עיתונאים שכירים. השניים סירבו בטענה כי גם כך העיתון עובד עם כוח אדם מינימלי ולא נותר להם היכן לקצץ.

סלע מחלוקת נוסף בין יובל וגלעזר לדירקטוריון החברה היה המוסף היומי "המגזין". כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, כבר לפני מספר חודשים החלו במעריב לתכנן שינוי בפורמט המוסף, שכולל גם שינויים גרפיים. עם זאת, באחרונה הציב הדירקטוריון דרישה לסגור את "המגזין" במתכונתו הנוכחית ולהתחיל בפיתוח מוסף חסכוני יותר במקומו ואף דרש כי המהלך יבוצע לאלתר. גורם בעיתון סיפר כי יובל וגלעזר סירבו למהלך קיצוצים דרסטי כל כך בלוח הזמנים שניתן.

לא התקבלה תגובת מעריב לדברים.

אווירה קשה במסדרונות

מוקדם יותר היום הודיעו גלעזר ויובל למנכ"ל מעריב החזקות, עופר נמרודי, על החלטתם להתפטר. גלעזר ויובל נימקו את ההתפטרות ב"חילוקי דעות תקציביים עם דירקטוריון החברה, שאינם מאפשרים להם למלא את תפקידם בהתאם לתפיסותיהם המקצועיות ולאופן שבו הם רואים את פיתוחו של העיתון".

במסדרונות מעריב שוררת היום אוירה קשה. השניים כינסו הבוקר את העורכים הבכירים בעיתון ובישרו להם על החלטתם. הם ימשיכו בתפקידם עד למינוי של עורך ראשי חדש לעיתון. שם שכבר עלה כמועמד אפשרי הוא העיתונאי הוותיק בן דרור ימיני. ימיני סרב להתייחס לדברים.

עופר נמרודי מסר: "אני מצר על החלטתם. רותי ודורון עשו עבודה מעולה בעיתון. אני מאחל להם הצלחה בהמשך דרכם".

מ"עובדה" ו"אולפן שישי" לקרליבך

רותי יובל ודורון גלעזר נכנסו לתפקידם כעורכי מעריב בתחילת 2008 והחליפו את אמנון דנקנר, שערך את העיתון מאז 2002 . השניים החלו את דרכם המשותפת במקומון הירושלמי "כל העיר". גלעזר ערך את מוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות ויובל היתה סגניתו. כשגלעזר עזב מונתה יובל להחליף אותו בתפקיד. אל העיתון הגיע גלעזר לאחר קדנציה ארוכה כעורך "עובדה", משרה שמתפנה בי מים אלה. יובל ערכה את "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2.

מאז החלו יובל וגלעזר בתפקידם הצטרפו למעריב עיתונאים רבים בהם: עורך סופשבוע שחר אלתרמן שנמצא כעת בחופשה, עורך המוסף לשבת רמי רוטהולץ, העורכת הראשית של אתר nrg בירנית גורן ועורכת תחום הלייף סטייל בעיתון ליאת תימור.

(עדכון אחרון 16:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully