וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך הארץ דב אלפון עוזב תפקידו

אמילי גרינצווייג

11.7.2011 / 11:51

אלפון צפוי לסיים את תפקידו לאחר כשלוש שנים בתפקיד. ההערכות בעיתון הארץ הן כי מחליפו יהיה אלוף בן, הפרשן המדיני ועורך העמוד האדיטוריאלי

עורך הארץ דב אלפון עוזב את תפקידו לאחר כשלוש שנים. אלפון נכנס לתפקידו כעורך העיתון באפריל 2008 והחליף בתפקיד את דיוויד לנדאו. ההערכות בעיתון הארץ הן שמחליפו של אלפון יהיה הפרשן המדיני של העיתון אלוף בן, שגם עורך את העמוד האדיטוריאלי.

עם כניסתו של אלפון לתפקיד הוחלפה שדרת העורכים הבכירים בעיתון: אבי זילברברג מונה לסגן עורך העיתון וראש מחלקת החדשות, ליסה פרץ מונתה לעורכת גלריה, גל ורטמן מונה למעצב הראשי, ספי הנדלר מונה לעורך המוסף הפוליטי ושי גולדן מונה לעורך מוסף הארץ. כמו כן הוקמה מחלקת תחקירים שבראשה עומד העיתונאי גידי וייץ. לאחרונה נרכשו 20% ממניות עיתון הארץ על ידי האוליגרך ליאוניד נבזלין. בשיחות עם עורכים בכירים בעיתון הביע אלפון חוסר נוחות מהרכישה.

דב אלפון, 50, החל את דרכו בעיתון הארץ בשנות ה-80 כעורך מוסף גלריה ולאחר מכן כעורך מוסף הארץ. בשנות ה-90 היה שליח העיתון לפריז ועם שובו ארצה הקים וערך את מגזין דה מרקר. בשנת 2004 מונה לעורך הראשי של הוצאת הספרים כנרת זמורה ביתן.

עם רכישת השליטה במעריב על ידי תאגיד IDB שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר, קיבלו מספר עיתונאים בכירים הצעה לעבור למעריב. בין העיתונאים שהחליטו בסופו של דבר להישאר בעיתון ישנם עמוס הראל, אבי יששכרוף, יוסי ורטר, ארי שביט ואלוף בן. בשלב זה רק עורך המוסף שי גולדן והכתבת הפוליטית מזל מועלם עזבו את עיתון הארץ לטובת מעריב.

את תגובתם של דב אלפון ועמוס שוקן לא ניתן היה להשיג. אלוף בן שוהה בחו"ל וסרב להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully