וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העמוד הראשון של מעריב יוחשך מחר; "הנאמנים סגרו עסקה מאחורי הגב שלנו"

22.10.2012 / 17:10

העובדים החליטו להחשיך מחר את העמוד הראשון של העיתון במחאה על המלצת הנאמנים את עסקת הרכישה עם שלמה בן צבי - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בעמוד השער תתפרסם הודעה מיוחדת

עובדי מעריב החליטו להחשיך מחר את העמוד הראשון של העיתון זאת במחאה על המלצת הנאמנים את עסקת הרכישה עם שלמה בן צבי - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בעמוד השער תתפרסם מחר הודעה מיוחדת מטעם העובדים. במקביל, מתכננים מחר העובדים להפגין מול בית המשפט בת"א בזמן אישור ההמלצה. בשעה האחרונה קיימו העובדים דיון סוער בדסק החדשות של העיתון, והדעות בנושא הפעולות שיש לנקוט היו חלוקות. בסיום הכינוס קיימו העובדים הצבעה בדבר האפשרות להשבית מחר את העיתון, אולם רוב העובדים הצביעו נגד האפשרות הזו.

עובדי מעריב מתנגדים להחלטת הנאמנים, ודורשים שיפור בהצעה – כזו שתטיב עם העובדים. "הנאמנים סגרו עסקה מאחורי הגב שלנו", אמר אחד מעובדי העיתון שתמך בהשבתה. תחקירן העיתון קלמן ליבסקינד אמר כי מדובר ב"הצעה טובה שיש לכבד אותה". מתנגדים אחרים להשבתה כינו את הצעד "התאבדות". דרישותיהם העיקריות של נציגי העובדים במסגרת עסקה עתידית – לא התקבלו. העובדים דרשו הסכם קיבוצי, בעוד בן צבי ציין בהצעתו במפורש כי יתקיימו מגעים פרטניים, כמו כן הם דרשו המשכיות בעבודה בעוד בן צבי ציין במפורש על ניתוק יחסי עובד-מעביד במסגרת העסקה, אשר לאחריה יפוטרו כ-600 עובדים מהעיתון.

נאמני העיתון, עו"ד שלמה נס ועו"ד ירון ארבל ציינו בהצעתם שהוגשה לבית המשפט כי "לנגד עיניהם עמד שיקול מרכזי בדמות גורלם ושמירת מקור תעסוקתם של עובדי הקבוצה". על פי ההסכם אליו הגיעו עם בן צבי, החברה בבעלותו תתחייב להעסיק 330 עובדי מנהלה ומערכת עיתונאית למשך חצי שנה לפחות, 50-70 קבלני ועובדי הובלה אשר הועסקו על ידי חברות הקבוצה כקבלנים עצמאיים, גם הם למשך חצי שנה לפחות ובין 70 ל-110 עובדי דפוס יועסקו במסגרת ההתקשרות המסחרית עם רוכש בית הדפוס, עמוס מימון.

בוועד עובדי מעריב מסרו היום כי "ההצעה החדשה מהווה שיפור קל לעומת ההצעה הקודמת, אולם לטעמינו לא די בכך. אנו ממשיכים לנהל מו"מ עם כלל הגורמים במטרה להמשיך ולשפר את ההצעות הן מבחינת זכויות עובדים והן מבחינת חופש העיתונות".

עוד בנושא:
פרסום ראשון: ניר חפץ יתפטר ממעריב
נאמני מעריב המליצו על בן צבי: התמורה בעבור העיתון - 145 מ' ש'
כך הצליח מעריב להרים קמפיין כמעט בלי להוציא שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully