וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיופים בשירת האינטרנציונל

ענת קם

13.9.2009 / 2:03

בישיבה סוערת של אגודת העיתונאים טענו החברים הצעירים באגודה כי היא אינה עומדת ביעדיה ואינה זמינה עבור עיתונאים בתחילת דרכם

אסיפה סוערת של חברי אגודת העיתונאים בתל אביב התקיימה ביום חמישי האחרון בבית סוקולוב. באסיפה נכחו כ-40 חברים שהגיעו לאסיפה בה תוכננו הצגת דו"חות האגודה ועדכונים שוטפים. לקראת סוף האסיפה הועלו מספר נושאים שהתסיסו את האווירה ולדברי נוכחים במקום, הדיון עלה לטונים גבוהים.

מתן חודורוב, הכתב הכלכלי של גלי-צה"ל וממובילי מהלך גיוס העיתונאים הצעירים לאגודה מתח ביקורת על מה שכינה "חוסר התמקדות מצד האגודה בדור הבא של העיתונות הישראלית". חודורוב אמר: "אם האגודה רוצה להישאר רלוונטית בשנים הקרובות, היא חייבת להפוך לכתובת זמינה עבור עיתונאים צעירים, שעובדים בעיקר בחוזים אישיים ובכלי-תקשורת פרטיים. מישהו מכם טרח פעם לבדוק למה רובם בכלל לא חברים באגודה? איזה שירות הם קיבלו ממנה עד היום? יש היום מאות עיתונאים שעבורם בית סוקולוב הוא לכל היותר אכסניה למסיבות עיתונאים, או חברה להפקת כנס באילת. זו לא רק בעיה של הדור הצעיר, או של מפוטרי המשבר הכלכלי, אלא של המקצוע כולו".

שני רוזנס, עורכת משנה בתכנית "מה קורה", ציינה אף היא כי האגודה לא עומדת ביעדיה ומלבד שיפוצים בבית סוקולוב והפקת כנס אילת לא מתמקדת במקצוע ולא מספקת לחבריה השתלמויות. מנכ"ל האגודה יוסי בר מוחא דחה טענה זו וציין כי האגודה קיימה בשנה האחרונה כנסים ופאנלים שונים, בהם הסמינר בנושא כלכלה ושק ההון בשיתוף מכון ון ליר. בתגובה לדבריו אמר יאיר טרצ'יצקי, אף הוא ממובילי גיוס הצעירים, כי בר מוחא התנגד לסמינר וניסה לטרפדו במהלכים שונים.

בשלב זה התלהטו הרוחות ומנכ"ל האגודה יוסי בר מוחא חזר על טענותיו נגד הצעירים באגודת העיתונאים. כך לדוגמא, אמר בר מוחא כי מבין חברי ועד עובדי הארץ, מתוך 150 העובדים ששילמו במשך שנה אחת דמי חבר מפוחתים לאגודה, לא כולם שילמו את דמי החבר המלאים בשנה השנייה והאשים בכך את ראשי הועד. בהתייחסו לדמי החבר המופחתים המוצעים לעיתונאים הצעירים בשנת החברות הראשונה ואמר "אנחנו לא נסבסד את הצעירים".

טרצ'יצקי העלה לדיון נושא שמטריד בשבועות האחרונים חלק מחברי האגודה והוא הפעילות בועדות. לדבריו, בר מוחא לא מאפשר לצעירי האגודה להשתתף בועדות השונות ולארגן פעילויות לחברי האגודה. ניב ליליאן, עורך ערוץ המחשבים של ynet, טען אף הוא כי רצה להשתלב בפעילויות האגודה ונמסר לו שהועדות מלאות.

בסיום הישיבה לא הוחלט על צעדים אופרטיביים, אולם אחד הנוכחים באסיפה סיפר לוואלה! ברנז'ה כי כמה חברים אף שוקלים הקמת גוף חדש, נפרד מהאגודה, לעיתונאים צעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully