וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בחדשות 10: שילה דה בר יוצא לקמפיין נגדנו

אמילי גרינצווייג

24.8.2010 / 16:41

בכירים בערוץ 10 זועמים על כתבה אודות חדשות 10 שעתידה להתפרסם ביום שישי הקרוב ב"7 לילות": "רז שכניק מתמחה בתחקירי חיסול מוזמנים מראש על ידי דה בר"

‫‫בערוץ 10 תוקפים את ידיעות אחרונות ואת עורך העיתון שילה דה בר לקראת כתבה אודות חברת החדשות של הערוץ, שעתידה להתפרסם ביום שישי הקרוב במוסף "7 לילות" של העיתון. על הכתבה חתום כתב התקשורת של ידיעות אחרונות רז שכניק. מחדשות 10 אף פנו לידיעות אחרונות באמצעות עורך דין והודיעו כי במידה ובכתבה יופיעו פרטים שקריים, תנקוט החברה בצעדים משפטיים.

‫‫בערוץ 10 טוענים כי מי שעומד מאחורי הכתבה הוא עורך ידיעות, דה בר. גורם בכיר בערוץ אמר לוואלה ברנז'ה: "הכתבה שמתכננים ב-'7 לילות' היא שילוב אינטרסים מאד פשוט ושקוף בין עורך ידיעות אחרונות שאמור לסיים בקרוב את תפקידו ומחפש עבודה, לבין גורם אחד ספציפי שפוטר לאחרונה מחדשות 10 ומחפש נקמה. שני הצדדים האלה מיודדים ויושבים לעתים קרובות לארוחות צהריים של קיטורים. אפשר לומר שבקפה איטליה נולדה הכתבה הזו". בערוץ מספרים על נסיונות גישוש שדה בר קיים לאחרונה בניסיון לבדוק את האפשרות שיחזור לערוץ 10 עם סיום הקדנציה שלו בידיעות אחרונות.

הטענות שבידיעה הופנו לשילה דה בר, אולם תגובתו לדברים לא התקבלה.

גורם בידיעות: "אנחנו שמחים שערוץ 10 מקדם את הכתבות שלנו"

‫‫בחדשות 10 עדיין לא סולחים ל"7 לילות" ורז שכניק על התחקיר אודות רביב דרוקר. גורם בחדשות 10 אמר לוואלה ברנז'ה: "שכניק התמחה בתחקירי חיסול מוזמנים מראש על ידי שילה דה בר, כמו במקרה של כתבת 'חפיף דרוקר' שנולדה מכמה אמירות ביקורתיות של דרוקר על שילה דה בר, והסתיימה בהליך בוררות ובהתנצלות מעל גבי ידיעות אחרונות. כנראה שהם לא למדו את הלקח ומנסים לעשות זאת שוב".

‫‫הכתבה צפויה לעסוק בין היתר ביחסים שבין מערכת התכנית של רפי רשף לבין שאר התכניות של חדשות 10 והמהדורה המרכזית ובעובדה שסירטו התיעודי של עיתונאי חדשות 10 שלומי אלדר ישודר ברשת ולא בחדשות 10. על כך אמר גורם אחר בחדשות 10: "השאלות שרז שכניק שואל את האנשים שהוא מתקשר אליהם מעידות על כך שהמקור שלו לא מעודכן. הטענות הן על מתחים בין התוכנית של רפי רשף לבין המהדורה המרכזית, או על כך שלצביקה יחזקאלי אין נוכחות מספיקה במהדורה. שתי התופעות האלה הסתיימו לפני חצי שנה. כיום יש הרמוניה חסרת תקדים בין רשף למהדורה ששני הצדדים מרוויחים ממנה, ואילו ליחזקאלי יש פינת ערבים קבועה במהדורה המרכזית". עוד הוסיף הגורם: "שכניק יודע שההחלטה איפה לשדר את הסרט של שלומי היא החלטה של מחלקת השיבוץ של הערוץ, שאינה קשורה לחדשות 10. ככה זה כשמחפשים בכוח לכלוכים בהוראת הבוס".


‫‫לפני כחודש פורסמה בידיעות אחרונות הבהרה לכתבת התחקיר שפורסמה ב"7 לילות" לפני כשנתיים נגד רביב דרוקר, תחת הכותרת "חפיף דרוקר". ידיעות פרסם בהברה: "ככל שניתן להבין מהכתבה כי הוטל דופי ביושרה האישית והמקצועית של מר דרוקר, לא לכך היתה הכוונה". הכתבה נולדה אז, לטענת דרוקר, אחרי כמה אמירות שלו נגד החלטות עריכתיות של עורך ידיעות אחרונות. דרוקר תבע את שכניק ואת ידיעות אחרונות על הוצאת לשון הרע , ההליך הועבר לגישור, ובסופו של דבר ידיעות פורסמה ההבהרה.


בערוץ 10 סרבו להתייחס לדברים. תגובת ידיעות אחרונות לדברים לא התקבלה, גורמים בידיעות אחרונות מסרו: "אנחנו שמחים שכהרגלו ערוץ 10 מקדם את הכתבות עליהן אנחנו עובדים. עוד הוסיף הגורם: דרוקר תבע מיליון שקל ובסוף נאלץ לחזור עם הזנב בין הרגליים. אפילו הוצאות משפט הוא לא קיבל והעיתון לא חזר בו במילה מהכתבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully