וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנצלות קטנה עם שפ"מ

11.1.2012 / 21:02

כותרת ראיון שנתן מנכ"ל שפ"מ ל"דה מרקר" גרמה לפתיחת סכסוך בן שנה בין חברת הפרסום הממשלתית לרשות השידור. מנכ"ל שפ"ם במכתב התנצלות: "נפלתי למלכודת של טירונים"

שבוע לאחר חתימת הסכם חדש ומה שנראה היה כסיום הסכסוך בין רשות השידור לשפ"מ, החברה שמוכרת את הפרסומות ברשתות קול ישראל, מצא עצמו היום מנכ"ל החברה אברהם פרחי במאמצים לכיבוי שריפות – זאת בעקבות ראיון שהעניק הבוקר (רביעי) לעיתון דה-מרקר.

הסכסוך בין רשות השידור לבין פרחי פרץ לפני כשנה, אז הגישה רשות השידור תביעת ענק על סך יותר ממאה מיליון שקלים נגד שפ"מ ובה טענה כי החברה חרגה על דעת עצמה מהמחירון הקבוע ונתנה הנחות מפליגות למפרסמים מאחורי גבה. ברשות השידור החליטו לנתק את קשריהם עם שפ"מ באמצעות מכרזים חדשים ומכירת פרסומות עצמאית, אך לבסוף יושרו ההדורים בין הגופים ונחתם ביניהם חוזה חדש ועמו נקבעו תנאי עבודה חדשים. תקציב הפרסום ברדיו עומד, יש לציין, על סכום של כ-200 מיליון ש"ח בשנה.

בראיון לדה מרקר אמר פרחי, בהתייחסו לדו"ח פנימי של הרשות שהצית את הסכסוך בין הגופים, כי "אם הם היו שואלים אותי, בתוך שלוש דקות הייתי מראה להם את כל החשבוניות והם לא היו מתבזים בשטויות. זו הייתה התנהלות אינפנטילית. אף אחד לא ביקש מאתנו הבהרות לגבי הדו"ח".

במכתב שהעביר היום למנהלי רשות השידור, והגיע לידי וואלה! ברנז'ה, תקף פרחי את העיתון הכלכלי וטען שרוב רובו של הראיון עסק בכלל בנושא אחר וכי דבריו נגד הרשות הובאו בהבלטה שלא התכוון לה. פרחי טען כי הכתבה, ובמיוחד הכותרת שניתנה לה – "התנהלות רשות השידור הייתה אינפנטילית" – היוו למעשה הוצאת דברים מהקשרם, כך במכתב ששלח תחת הכותרת "כוונה טובה שהשתבשה".

"רוב רובו של הראיון עסק בשיווק קול ישראל וקיוויתי שהכתבה תשרת בהתאם את המהלך האסטרטגי שלנו לתועלת משותפת", הסביר עצמו פרחי בפני יו"ר רשות השידור אמיר גילת, המנכ"ל יוני בן מנחם, מנהל הרדיו מיקי מירו ויעקב בורובסקי מהוועד המנהל של הרשות. "לצערי, התוצאה היא שקיבלנו כתבה, או יותר נכון כותרת נוראית, שבה אני תוקף כביכול את הרשות. אני מודה שבראייה לאחור עשיתי טעות חמורה", כתב פרחי, שתלה את הסיבות לבחירת אותה כותרת בדה-מרקר בכך שבתקופה הנוכחית זוכה רשות השידור לביקורת מכיוונים שונים על הליכי המכרזים והמינויים אותם היא מנהלת.

"אני מצר על הדברים ומתנצל בפניכם באופן אישי", כתב פרחי למנהלים בעקבות הכתבה והוסיף כי כל כוונתו בביצוע הראיון לדה-מרקר הייתה להגדיל את הכנסות קול ישראל. "אכן, נפלתי למלכודת של טירונים", סיים את מכתבו.

יועץ התקשורת של לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית), טל רבינא, מסר לוואלה! ברנז'ה בשמו של אברהם פרחי: "אנחנו לוקחים אחריות מלאה על הדברים. הכותרת נלקחה מהתייחסות מאוד ספציפית לדו"ח המבקרת הפנימית וניתן הרושם שזו הייתה קביעה לגבי הרשות כולה. מאחר וזו לא הכוונה בציטוט אפילו בכתבה עצמה, מצאנו לנכון להתנצל ואין בכך בושה". רבינא סרב לפרט בדבר מהלכים שננקטו אל מול דה-מרקר בעקבות הפרסום.

תגובת העיתון דה-מרקר לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully