וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביבר השלולית

לי-אור אברבך

21.7.2005 / 17:27

האם בידיעות אחרונות עשו תרגיל לא נעים למעריב, בסיפור חשיפתה של פקידת הרמטכ"ל, חברתו של הסרבן אבי ביבר?

בהפניית שער בולטת היום ב'מעריב', נחשפה חברתו של הסרבן אבי ביבר, שהיא, כך מתברר, פקידתו של הרמטכ"ל דן חלוץ בכבודו ובעצמו. לידיעה צורפה אף תמונה המצולמת מגבה של הנערה, כשהיא מחבקת את החייל הכלוא בעת דיון בעניינו בבית המשפט, שנערך אתמול.

ב'ידיעות אחרונות', לעומת זאת, הוצגה בעמוד השביעי של העיתון תמונה של נערה אחרת כשפניה גלויים והיא עומדת מחובקת עם אמו ועם ביבר עצמו. לצדה הכותרת "חברתו של הסרבן-פקידה של הרמטכ"ל" ותחתיה הכיתוב: "אבי ביבר עם משפחה וחברים". הקורא שאינו חד-עין, עלול היה לחשוב כי מדובר באותה חברה, אולם לא כך, אותה נערה היא ככל הנראה אחותו של ביבר.

גורמים ב'מעריב' טוענים, כי מדובר בסוג של תרגיל בו נקטו ידיעות. לטענת אותו מקור, התגלגלה לידי העיתון של המדינה השמועה כי בידי המתחרה סיפור החברה ומיד חשו אנשיו להקים ידיעה שתדמה כי הסיפור נמצא בידיהם. על כן הציבו ליד כותרת, שלידיעה תחתיה אין קשר מוחשי לתוכנה, תמונה שתתן תחושה ונוכחות. אותו מקור סיפר לוואלה! כי בידי מעריב הייתה גם תמונת פניה של הפקידה אולם לבקשת משפחתה היא לא פורסמה.

בתגובה, אמר היום גורם בכיר בידיעות ידיעות לוואלה! ברנז'ה כי גם להם הייתה תמונה של הצעירה, אך היא לא נחשפה בשל איכות לקויה של הצילום. אותו גורם מתעקש שבעיתון לא ידעו כלל שגם למעריב יש את הסיפור, ולכן הייתה נטייה אף לדחותו ליום שישי, אולם מחשש כי לא יהיה די מקום במהדורת סוף השבוע, הוחלט להכניסו "על בסיס מקום פנוי". לדבריו, בידיעות אף הייתה כוונה לעבות את הסיפור ולסקר מקרוב את אותה נערה עלומה.

יש לציין כי מדובר צה"ל נמסר כי לא ניתן לשני העיתונים כל דיווח על טיב היחסים בין ביבר לבין הנערה (שלה כנראה הוא אינו מסרב). עוד הוסיפו כי מתוקף צנעת הפרט לא אושר על ידי אף גורם צבאי לעיתונים, כי היא אכן בת זוגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully