וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות אחרונות נגד דליה דורנר

מור שני

2.7.2006 / 11:39

לקראת הבחירות לנשיאות מועצת העיתונות, הובעה תמיכה רחבה בשופטת בדימוס שהוצעה לתפקיד. אך בידיעות הביעו התנגדות חריפה

שמה של שופטת בית המשפט העליון לשעבר, [[דליה דורנר]], הוא אחד המובילים לתפקיד נשיא מועצת העיתונות הארצית. על פי חברים במועצה, דורנר זוכה לתמיכה נלהבת אצל כל חברי הוועדה המרכיבה את הרשימה (ועדת החיפוש). בישיבה שנערכה ביום ראשון שעבר, המתנגד היחיד למועמדותה מבין 6 חברי הוועדה היה נציג ידיעות אחרונות בה, עורך המשנה של העיתון יואל אסתרון.

לצד אסתרון נמצאים בוועדה גם נציגי העיתונאים יוסי בר מוחא, המשמש כמנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב והעיתונאי ירון אנוש. כמו כן נציגי המו"לים - אסתרון מידיעות ואבי בטלהיים ממעריב, ונציגי הציבור – פרופסור אהרון בן זאב, נשיא אוניברסיטת חיפה, ועו"ד אורנה לין, יו"ר המועצה הארצית בלשכת עורכי הדין. כולם, כאמור, תמכו בצירופה של דורנר לרשימה מלבד אסתרון. השופטת דורנר הביעה נכונותה לקבל התפקיד, אך רק במידה ומועמדותה מקובלת על דעת כל חברי הועדה, ללא יוצא מן הכלל.

התנגדותם של אנשי "ידיעות אחרונות" הובעה לא רק נגד דורנר עצמה -שנודעה בשל קנאותה לזכות חופש הביטוי- אלא, כפי שנודע לוואלה! ברנז'ה, למינוי של כל משפטן לתפקיד הנשיא.

עוד מועמדים לתפקיד הנשיא ארנון צוקרמן וחיים הררי, נשיא מכון וייצמן לשעבר. כמו כן מועמדים שבח וייס וחנוך מרמרי.

"שידיעות אחרונות יפרשו מהמועצה"

הבחירות לתפקיד נשיא המועצה, וכן להנהלת המועצה, ייערכו ב-12 ביולי, במליאה המונה כ-60 חברים. רשימת המועמדים מוצגת בפני המליאה על ידי הוועדה שהרכיבה את הרשימה. הרשימה מורכבת מנציגי הציבור בלבד, שכן לפי תקנון המועצה עיתונאים או נציגי המוציאים לאור לא יכולים לכהן בתפקיד הנשיא, שיחליף (או תחליף) את פרופ' מרדכי קרמניצר.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי נציגי ידיעות אחרונות איימו כי יפרשו מהמועצה, אם דורנר תהיה מועמדת. חברי המועצה הביעו מחאתם על איום זה. חלקם אף הצהירו כי יעדיפו להביא את שמה של דורנר למליאה, גם אם הדבר כרוך בפרישת ידיעות אחרונות מהמועצה.

כעת לא ידוע אם יגיע שמה של דורנר להצבעת המליאה או לא. פרופסור אהרון בן זאב, יו"ר ועדת החיפוש מסר לוואלה! ברנז'ה כי תהליך גיבוש הרשימה נמצא בעיצומו וכי מוקדם לדעת אילו שמות יגיעו להצבעה במליאה.

בנושא חילוקי הדעות סביב שמה של דורנר ביקש בן זאב לא לפרט, אך אמר: "מתקיים וויכוח בנוגע לאופי התפקיד, אך לא שמעתי שום פסילה אישית", והוסיף: "ידיעות אחרונות משתפים פעולה עם החלטות הועדה, והתהליך נעשה באווירה טובה ועניינית".

עם זאת, חברים מסוימים בתוך הוועדה טוענים כי התנגדותם של אנשי ידיעות אחרונות למינויה של דורנר, או למינוי כל משפטן אחר לתפקיד הנשיא, נובעת מאינטרס עסקי.

יואל אסתרון סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully