וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת המינים - רדיו

לי-אור אברבך

20.10.2005 / 15:56

מיוחד לסוכות: וואלה! ברנז'ה בוחרת את ארבעת המינים בתחומים שונים. חלק ג': לי-אור אברבך על רדיו עם ובלי טעם וריח

האמת שבסוכה הרדיופונית, אפשר למצוא הרבה יותר מארבעה מינים, גם יותר משבעה. בשנים שעברו מאז נכנס לתמונה הרדיו האזורי, התרבה שלל הטיפוסים המאיישים את גלי האתר וכך גם השפות בהן הם מדברים. יחד עם זאת מעטים הם הכוכבים הרדיופוניים ששמם הולך לפניהם.

נכון הוא שרבים ממאוכזבי המדיום עם התמונה המרצדת פנו לשבת מאחורי המיקרופון האפל, אבל כמה מהם באמת יודעים לעשות רדיו? וכמה באמת רוצים לעשות אותו - שלא על מטרת השבת כבודם האבוד למקומם, אלא מתוך גאווה ואהבה אמיתית למדיום העתיק והקסום הזה?

בלי טעם ובלי ריח - גלגל"צ

גלגל"צ היא כביש הסרגל של עולם הרדיו הישראלי. מוזיקה שנזהרת לא לסטות מהפרווה המתבקש והאהוב ושדרנים שלא נדרשים לעשות כלום מעבר להקראת דיווחי תנועה או להמליץ על דיסק ישראלי לחגים. גלגל"צ צפויה כמו פקק באיילון דרום ובטוחה כמו חגורה במושב האחורי – בכל מקרה, אין סיכון להפתעה יתרה.

המטריד בכל הסיפור הנוח למשתמש הזה הוא שמדובר בתחנה המופעלת ומתוחזקת על ידי צעירים במלוא אונם היצירתי. אותם אנשי רדיו שנשמעים בטוחים ומלאי תוכן בתחנה האם מלחששים כמו על פי פקודה בבת המתניידת. ישנם מעטים ביו שלל השדרנים, שמשרתים היטב את המטרה יש לומר, שאופיים ניבט בין החדש של קולדפליי ל'ביוטיפול' המעיק. בהם ניתן למנות את הדר מרקס, הקורנת ואסף צ'רנילס המסתורי.

עם טעם ובלי ריח - טלי ליפקין שחק

ליפקין שחק, הלולב שלנו, היא אחת שנדמה שלא חטאה אי-פעם בחטא הכוכבות. בלי ריח של הצלחה או של פרסום משכר היא מחזיקה את משבצתה שכוחת האל ביום שישי אחר הצהריים (רדיו ללא הפסקה) בכבוד ובטעם עשיר. לא ברור אם היא הסיבה לכך שדמותה אינה מפומפמת בכרזות של 103 כיתר כוכבי התחנה או שמא אלו קברניטיה שלא רואים בה יערת דבש עסיסית דיה כדי למשוך את הזבובים. בכל מקרה ליפקין שחק מצוינת.

באלגנטיות וברהיטות היא שואלת את השאלות הנכונות ביותר ומקבלת תשובות הגונות ממרואיינים שנבחרים בקפידה. בשעה הקלה שניתנה לה, נדמה שהיא מדברת בקצב הראוי להגשת מרתון בן חמש שעות וכי כל זמן השידור מונח לרגליה. איטית ומחושבת, לא מועדת בלשונה, היא משוחחת עם פוליטיקאים ועם סופרים באותו הטון בדיוק ומקבלת, יחד עם המאזינים תמונה שפויה ורגישה של המציאות בה אנחנו חיים.

עם ריח ובלי טעם - רזי ברקאי

בדרך כלל כשאני מאזין לתוכניתו של רזי ברקאי, אני נמצא בלב פקק תל אביבי, כשמגישה הוותיק של גלי צה"ל משתלב באופן מושלם עם המולת הרחוב. קולו המתלהם וחיתוך דיבורו האגרסיבי ("שים נקודה!") הוא פס הקול האידיאלי לתשע בבוקר. ריחו של ההדס הגל"צי, ברקאי, מורגש למרחקים ואין אדם שיוכל לפסוח עליו, הוא נוקב וסוחט תשובות ללא מורא, אך האם מעבר לכל הרעש, הצלצולים והדובי לנץ יש טעם עשיר ועמוק?

המאזין לברקאי, לא יכול להשתחרר מהתחושה כי הוא כלוא בקונספציה של עצמו. הוא יודע את התשובות עוד לפני ששאל את השאלות ולא תמיד הידע עליו הוא מסתמך מדויק או זהה למציאות, למרות התפארותו בשיחות המקדימות אותן הוא עורך עם מרואייניו הבכירים. על אף דיבורו התכל'סי, שאולי הפך לסימן ההיכר שלו, הוא רחוק מלהיות עמך. הוא יהיר ובקיא בעיקר בענייני עולמו של רזי ברקאי על אהוד ברקיו ונתניהו ביבייו ויש לו, כך נדמה, מעט מושג על המתרחש בחיי המאזינים שלא גרים בבירה או בתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עם ריח וטעם - גבי גזית

גבי גזית הוא אתרוג. הקישוט הנאה ביותר בסוכה של קול ישראל מצדיק את השם שדבק בו כמגיש רדיו ללא סייגים. מרואייניו קפוצים עוד בטרם נגס במיקרופון ובצדק. ציני, מתנשא ושמאלני עד להרגיז, גזית אינו מתיימר לרגע להיות מי שאינו. כמה שריחו של גזית יעיק עליכם ותבקשו להעיפו כך תרצו לטעום אותו יותר ולא תחמיצו את תוכניתו. שאלותיו פשוטות אך מתפתלות אט-אט סביב גרונו של המרואיין כשהוא בהכרה מלאה. בסיומה של השיחה, לא תזכרו את התשובות של הפוליטיקאי הנבוך, אבל תנצרו כל שאלה של המראיין.

אתרוג של כבוד - 'עסק שחור'

* מכיוון שאנו אוהבים למשוך את הסופים, ניתן אתרוג נוסף לתכנית "עסק שחור" (כן, כן בגלגל"צ), בהגשת לירון תאני וגורי אלפי. לא צריך לדעת דבר ולו חציו בענייני מוזיקה שחורה בכדי לאהוב את התוכנית. הבנה עמוקה של מגישים בנושא עליו הם מדברים, היא מצרך נדיר בימים והשניים מצטיינים בידענותם. בנוסף לטעם הטוב שלה, היא גם מפיצה ריח של יוקרה תעשייתית מזה תקופה ארוכה. הסאונד המטורף של המשדר והרוח המבעבעת של תאני ואלפי הופכים את העסק לחווייה רדיופונית נועזת ויוצאת דופן. בקרוב על מסך הטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully