וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אפשר לקרוא את זה?

לי-אור אברבך

27.7.2005 / 14:23

ב'ידיעות' עבדו על תחקיר מקיף נגד חנן גולדבלט, שניסה לעצור את פרסומו. כשנדחה בבימ"ש, עט מעריב על הפרסום מבלי לתת קרדיט

מניעת איסור הפרסום שביקשו עורכי דינו של חנן גולדבלט להטיל על תחקיר הקושר אותו, לכאורה, לפרשת הטרדות מיניות, הייתה השלב האחרון של מערכת "7 לילות" טרם פרסום כתבה מקיפה בנושא.

במשך למעלה מחודשיים הכינה הכתבת נעמה לנסקי תחקיר שכלל מפגשים רבים עם המתלוננות ועם גולדבלט עצמו. ברשות מערכת העיתון אף ישנן קלטות המתעדות את המפגשים. ביום רביעי שעבר ניתנה לגולדבלט האפשרות להגיב לדברים, וזה בחר ביום ראשון, יום לפני סגירת העיתון, לבקש את איסור הפרסום.

לאחר שבית המשפט דחה את בקשתו של גולדבלט (שלא נכח בדיון), הגיע פרוטוקול הדיון בבית משפט השלום למערכות העיתונים. אז, לטענת גורמים ב'ידיעות אחרונות', הביא מעריב את הידיעה, ומבלי לציין כלל כי מדובר בהתרת פרסום לבקשת '7 לילות'. יש לציין, כי עד לאותו שלב לא נערך כל דיון משפטי שהתייחס לגופן של טענות הנשים. 'מעריב' גם ציטט את דבריו של פרקליט ידיעות, עו"ד פז מוזר, מבלי לציין בשם מי ביקש הפרקליט את הפרסום.

בנוסף, פורסמו היום במעריב בהרחבה קטעים מתוך ראיון שנתן לגלי צה"ל בעלה של אחת משלוש הנשים שסיפורן מובא בתחקיר, ושהתלוננו. גורמים בכירים בידיעות הביעו כעס על התנהלות מעריב. אחד הבכירים בעיתון אף כינה זאת: "עלבון לאתיקה העיתונאית".

עורך '7 לילות', עדי גולד, וראש הדסק בעת פרסום הידיעה במעריב, אורי רוזן, סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully