וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 מציג: זה כדאי?

18.11.2013 / 11:03

הפצצה שהוטלה אמש בדמות אפשרות למשקיעה חדשה בערוץ 10 - הפרסומאית ג'. יפית, תפסה את העובדים חצויים: מצד אחד הם מברכים, ומצד שני תוהים - האם יש לה כיסים מספיק עמוקים?

נציגי וועד עובדי ערוץ 10 קיים אמש (ראשון) ישיבת עובדים דחופה בהמשך להודעתה של יפית גרינברג על הבנות בינה לבין בעל השליטה בערוץ רון לאודר, לפיהן היא תרכוש את חלקו (30%) באחזקות הערוץ. הנציגים הגישו בקשה להיפגש עמו, והם מקווים שהוא יסכים להיפגש עמם בהקדם.

הודעתה של גרינברג תפסה את ועד העובדים חצוי: מצד אחד הם מברכים על כניסתו של משקיע חדש לערוץ, מצד שני, מספר גורם שנכח בישיבה, נשמעה סקפטיות באשר ליכולותיה הכלכליות של גרינברג להזרים באופן קבוע כספים שיאפשרו את הבראתו של הערוץ המצוי בגרעון תקציבי. כמו כן הביעו חלק מהעובדים חשש באשר לניגודי האינטרסים בין האחזקות בערוץ לבין האחזקות של גרינברג בשורה ארוכה של חברות פרסום, תדמית, יחסי ציבור ושיווק.

"תהיה זו טעות קשה להעמיד בסיכון מחודש את המשך קיומו של ערוץ 10"

בתום הפגישה שערכו חברי ועד הערוץ הם הסכימו על שלוש מטרות כתנאי לשיתוף פעולה עם המהלך: שמירת החופש העיתונאי בחברה כשהוא נקי מלחצים מסחריים, פרסומיים ופוליטיים; עמידה על יישומו של ההסכם הקיבוצי אליו הגיעו ככתבו וכלשונו (לרבות ביטול הפחתת השכר ופתיחת קרנות השתלמות נוספות בחודש ינואר הקרוב); וכן קיומם של מקורות כספיים ברורים ("כיס עמוק") שישמשו את גרינברג להזרמת הון וביצור חוסנה הכלכלי של החברה.

יו?ר ועד העובדים מתן חודורוב פנה לנציג הבעלים היוצא, אבי בלשניקוב, בדרישה לקבל הבהרות דחופות בדבר המניעים לעסקה והערך המוסף שתניב לערוץ 10. "רגע לפני בקשת הרישיון, כשההנהלה חדשה מכינה עונת שידורים מושקעת, תהיה זו טעות קשה מצדכם להוריד לטימיון מאות אלפי שקלים ולהעמיד בסיכון מחודש את המשך קיומו של ערוץ 10", אמר חודורוב לבלשניקוב. בקשת העובדים להיפגש עם לאודר טרם נענתה.

הקושי העיקרי: סעיף 41 לחוק הרשות

מבדיקה של חוק הרשות השנייה עולה כי יהיה קשה להוציא עסקה כזו לפועל. סעיף 41 לחוק הרשות השנייה, שמתייחס למי שמבקש לקבל רישיון לשידורי טלוויזיה, קובע שהתנאי לכך הוא "שאינו תאגיד שאחת ממטרותיו או מפעולותיו העיקריות הנה רכישת אמצעי פרסום, לרבות זמן שידור תשדירי פרסומת, למחזיקים באמצעי שליטה בו" וכן "הוא אינו סוכן פרסום או סוכן של מבצע".

סעיף זה עשוי להקשות על גרינברג, וברשות השנייה נערכים לכך שתוגש להם בקשה לאישור העסקה. יצוין כי נכון להבוקר לא הוגשה בקשה כזו על ידי ערוץ 10, אולם הנושא צפוי לעלות בישיבת מועצת הרשות שתתקיים היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully