וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר גילת: "סיקור הסופה הוא יום הכיפורים של ערוץ 1"

15.12.2013 / 10:02

צופי ערוץ 1 שרצו להתעדכן בסוף השבוע בדיווחים על הסופה החריגה, נאלצו להסתפק בשידור חוזר של תכניות אירוח. ברשות מודים הבוקר כי מדובר בכשל, וגם הפעם יקימו צוות בדיקה

מתחת לאפס: ברשות השידור מודים הבוקר (ראשון) כי סיקור הסופה במהלך סוף השבוע היה כשל, ומתכוונים להקים צוות בדיקה להתנהלות הערוץ הראשון. בערוץ עלו לשידור אתמול שעות רבות אחרי הערוצים המסחריים ובאיחור ניכר. לוח השידורים במהלך סוף השבוע כלל שידור סרט בעוד הערוצים המסחריים נמצאים במשדרים מיוחדים, וכן במהלך התדריך עם ראש הממשלה שהועבר בשידור חי בשני הערוצים המסחריים - שודר שידור חוזר של תוכנית אירוח.

יו"ר רשות השידור ד"ר אמיר גילת הודיע כי יקים צוות לבדיקת הכשל של סיקור הסופה "האופן שבו סוקרה הסופה מתחילתה ועד סופה - הוא יום הכיפורים של הטלוויזיה הישראלית ואיני מוכן לעבור על כך לסדר היום, בכוונתי לבדוק את הנושא עד תום, להפיק לקחים ולבדוק מדוע לא קבלו משלמי האגרה תמורה ראויה של הסיקור החדשותי בעת חירום שכזו", אמר. הצוות יתבקש להגיש את ממצאיו בתוך עשרה ימים.

"הערוץ הראשון חייב להיות ערוך בכל עת לשידור, קל וחומר במצבי חירום כאשר מצופה מן הערוץ בין השאר להעביר מידע בזמן אמת ולספק מענה לצופים. לא יתכן שבזמן שאלפי משפחות מנותקות, השידור הציבורי ומיליונים רתוקים בבתיהם, השידור הציבורי יהיה דומם. אין לי ספק שהעובדים המסורים של הרשות היו נכונים, כתמיד, לפעול בכל עת ואין סיבה בעולם שהיתה אמורה למנוע מהם זאת", אמר הבוקר גילת.

"ביזיון? כשלים? זה יותר גרוע"

גורם אחר ברשות השידור היה נשמע הרבה יותר נחרץ. "כבר אין מילים לתאר את התנהלות ערוץ 1 - ביזיון? כשלים? זה יותר גרוע", אמר לוואלה! ברנז'ה. "זה יום הכיפורים של הערוץ הראשון, שצריך דחוף מישהו שיעשה בו סדר".

זו הפעם השנייה בתוך חודש שברשות השידור פותחים בבדיקה פנימית של כשלים בתפעול אירועים חדשותיים. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, יממה לאחר שנטמן אריק איינשטיין, פתחו ברשות השידור בבדק בית והחלו בבחינת השאלה מדוע לא שודרו בערב לאחר מותו יצירות של איינשטיין שזכויות השידור עליהן שייכות לרשות - בעוד בערוצים המסחריים כן שודרו הקטעים.

הנהלת רשות השידור: "ניסיונות גילת להציל את הקדנציה הכושלת שלו"

הנהלת רשות השידור מסרה בתגובה: "ראשית, מנכ"ל הרשות ומנהליה רוצים להודות למאות העובדים אשר עבדו כמעט ברציפות במשך שלושה ימים ללא תנאים, בעוד שגילת ככל הנראה ישב מול תנור וטלוויזיה והגיע למסקנותיו המופרכות המשוללות כל יסוד והרחוקות מלהבין בתוכן חדשות והפעלת מערכות טלויזיה והפקה. כמו כן ניסיונותיו של גילת לעורר מהומות ולעבור מצד לצד לפי צו הנוחות ולנסות להציל את הקדנציה הכושלת שלו מעוררים גיחוך במצב הטוב ושאט נפש במצב הרע, ניסיונותיו לפעול בתחומים אשר אינם בסמכותו גוררים את הרשות למדרון חלחלק. הוראות על קיצוצים או הוראות תוכן שבינן לבין הבנה בתוכן אין ולא כלום, שלא לדבר על נושאים חדשותיים וניסיונות כושלים בדרך כלל להתערבות בתכני חטיבת החדשות, מציגים אותו באור שלילי ולצערנו גם משפיעים על מקצת מהסובבים אותו".

עוד מסרה הנהלת הרשות כי "מנכ"ל הרשות מביע מורת רוח על כך שגורמים אינטרסנטים מנסים לגרור את ראש הממשלה למגרש אשר אין לו חלק בו על-ידי הצגת העניין כאילו דבריו של רוה"מ לא שודרו בשידור חי. לו היו טורחים לראות כפי שטענו שראו, היו רואים שדבריו של רוה"מ אכן שודרו. אילו היה גילת היה טורח לבדוק ולא לעסוק בהטחת טענות סרק בלתי מקצועיות, קולותיהם של אותם גורמים לא היו נשמעים. חבל שבהתנהלותו זאת נותן להם גילת רוח גבית".

"כמו כן", הוסיפו ברשות, "עדיף לו גילת היה עוסק בליכוד השורות לטובת השידור הציבורי ולא נוהג בסכסכנות ופלגנות. ברשות השידור מצפים בכיליון עיניים לוועדה שתבחן את תפקודו בארבעת השנים האחרונות ועיסוקיו בהוצאת תלונות, פעם על תפקודו המקצועי של נושא מישרה כזה ופעם על אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully