וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקאן אריקסון יטפל בתקציב הפרסום של ת"א

איילה צורף

26.2.2007 / 9:50

גובה העמלה שהציע מקאן לגבות מעיריית תל אביב עומד על 8% מסך תקציב הפרסום של העיר, שגובהו 7 מיליון שקל לשנה

מקאן אריקסון זכה במכרז על תקציב הפרסום של עיריית תל אביב. לשלב הגמר הגיעו גם יהושע (משרד הפרסום הקודם של העירייה) וזרמון-גולדמן. ל-TheMarker נודע כי הניקוד הסופי של מקאן היה 91.5%, יהושע קיבל 89.5%, וזרמון 84.7%. עוד נודע כי גובה העמלה שהציע מקאן לגבות מעיריית תל אביב עומד על 8% מסך תקציב הפרסום של העיר, שגובהו 7 מיליון שקל לשנה הקרובה.

דובר העירייה, הלל פרטוק, אישר את הדברים. לדבריו: "מקאן יקבלו עמלה של 8% מסך התקציב, אך ברור לנו כי המשרד יקבל עמלה נוספת מהמדיה (מהעיתונים, מהאינטרנט וכדומה א.צ). אין לנו בעיה עם זה, ולא אתערב בגובה ההחזרים שהמדיה תשלם למשרד הפרסום, על בסיס תקציב הפרסום שלנו".

את המצגת הקריאייטיווית שערכו אתמול שלושת משרדי הפרסום שהגיעו לגמר, שפטו מנכ"ל העירייה, מנחם לייבה, הדובר, ונציג הציבור. תוצאות המכרז צפויות לעבור את אישור ועדת המכרזים ביום רביעי, ולאחר מכן את אישור ראש העיר.

לדברי פרטוק, "יהושע עשה אתמול מצגת מדהימה, אך הניקוד הכולל שלו, שכלל גם הצעת מחיר, לא היה גבוה יותר מזה של מקאן, ולכן מקאן זכה בסופו של דבר". למשרדי הפרסום נמסר כי התקציב צפוי לגדול משמעותית בשנתיים הקרובות, לקראת 2009, אז ייערכו בעיר "חגיגות המאה".

במקביל, עורכת העירייה הליך בחירת משרד פרסום שילווה אותה בתחום המיתוג - כך נודע ל-TheMarker. מדובר בתקציב קטן יחסית, של כ-100 אלף דולר לשנה. לדברי פרטוק, "כ-15 משרדים מתמודדים, אך זה לא יהיה מכרז. ניפגש עם המשרדים, נבקש את הצעת הקריאייטיב שלהם, ונבחר. המשרד שייבחר יעסוק גם בבניית חזון ואסטרטגיה לעיר".

למכרז, בגובה 7 מיליון שקל, ניגשו, בשלב ראשון 12 משרדי פרסום בהם גם: באומן-בר-ריבנאי, אדלר-חומסקי, גיתם ועוד. חלקם פרשו בדרך, אחרים לא הצליחו להעפיל לשלב הגמר. במשרדי הפרסום הגדולים שלא עלו לגמר, היתה תרעומת על הדרך שבה מנהלת העירייה את המכרז. הטענה העיקרית היא כי האופן שבו מחשבת העירייה את הניקוד אינו ברור ואינו חד משמעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully