וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קן תומכת בבדיקת עמלות הפרסומאים

איילה צורף

28.3.2007 / 20:02

הממונה על ההגבלים העסקיים חסמה את ניסיון איגוד משרדי הפרסום לערוך בדיקה משל עצמו שמטרתה לעצור את בדיקת הרשות השניה

הממונה על ההגבלים תומכת בבדיקת עמלות הפרסומאים, שעורכת הרשות השנייה. לפני מספר שבועות הוציא עורך הדין אלי זהר, מטעם משרדי הפרסום, דרישה לעצור את הבדיקה שעורכת הרשות השנייה בדבר העמלות שמקבלים משרדי הפרסום מערוצי הטלוויזיה, בטענה כי מדובר בבדיקה לא חוקית. טענתו נשענת על כך שהממונה על ההגבלים, רונית קן, לא מאפשרת לאיגוד משרדי הפרסום לערוך בדיקה מקבילה משל עצמם. לטענת קן, בדיקה של איגוד משרדי הפרסום את גובה העמלות בשוק הפרסום, היא פגיעה בתחרות, בשל שיתוף מידע בין מתחרים.

המכתב יצא לאחר שהאיגוד החליט לעשות שימוש באיסור שהוטל עליו לערוך בדיקה, וניסה למנף אותו כדי לעצור את הבדיקה שעורך דרור שטרום עבור הרשות השנייה.

כעת נמסר מהרשות להגבלים עסקיים: "קיימים הבדלים משמעותיים בין חוות הדעת שביקש להזמין איגוד משרדי הפרסום - שאינו אלא זרוע ארוכה של המתחרים בענף הפרסום - ובין הבדיקה המתבצעת על ידי הרשות השנייה, מתוקף תפקידה כרשות ציבורית האמונה על פיקוח והסדרה של התחום עליו היא מופקדת".

בכך בעצם מביעה קן תמיכה מוחלטת בבדיקה שעורכת הרשות השנייה, בכל הקשור לעמלות היתר של הפרסומאים - העמלות שהללו מקבלים מערוצי הטלוויזיה.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של עו"ד אלי זהר לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully