וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטפי ג'ונסטון: 5 מיליון ד' לשיחרורו

יוני מנדל

7.5.2007 / 14:15

אל-קודס אל-ערבי: חוטפי כתב ה-BBC דורשים גם לשחרר מחבלת עירקית מאל קאעדה וקבלת חלקת אדמה בעזה

"לראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הניה הועברו שלוש דרישות של חוטפי כתב ה-BBC אלן ג'ונסטון", כך מדווח עיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון. לפי הדיווח, המתבסס על ראיון עם גורם יודע דבר שביקש להישאר בעילום שם, "החוטפים דורשים תנאי מכל מדינה: הרשות הפלסטינית, ירדן ובריטניה".

לפי הדיווח, הדרישה מהרשות הפלסטינית היא קבלת חלקת אדמה ברצועת עזה, לפנים משורת הדין. הגורם סירב להרחיב על נושא זה, ולא ידוע מה גודל החלקה, היכן היא ממוקמת ומדוע נבחרה.

התנאי השני מופנה לשלטונות הירדנים ובו הם נדרשים לשחרר את האסירה העירקית הכלואה במדינה – סאג'דה א-רישאווי. לפי הפרסומים, א-רישאווי נעצרה ונשפטה על מעורבות בפיגוע המשולש בבתי המלון בירדן ב-9 בנובמבר 2006, בו נהרגו 60 בני אדם. ארגון אל קעאדה בעירק נטל אז אחריות על סדרת הפיגועים במלונות.

התנאי השלישי מופנה לשלטונות הבריטים והוא כלכלי מיסודו. "החוטפים דורשים חמישה מיליון דולר תמורת שחרורו של ג'ונסטון", אמר הבכיר.

הניה: הדרישות היו רבות יותר

לדברי המקור, דרישות החוטפים היו גדולות עוד יותר, ורק בהתערבות הממשלה הפלסטינית הן הצטמצמו לשלוש בלבד. הניה אישר שחלק מהדרישות לא קשורות כלל לרשות הפלסטינית, אולם ציין ש"פתרון סוגיית ג'ונסטון קשורה בפתרון סוגיית גלעד שליט". הניה לא פירט בנושא.

היום התראיין שר החוץ הפלסטיני לשעבר מחמוד א-זהאר מתנועת חמאס לעיתון הירדני א-דוסתור והתייחס לסוגיית אלן ג'ונסטון. לדבריו, "כל תושבי עזה יודעים היכן נמצא ג'ונסטון ובידי מי הוא מוחזק". ג'ונסטון נחטף בתאריך 12 במרץ 2007 .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully