וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק מתקרב ל"וול סטריט ג'ורנל"

טלי גולדשטיין

31.7.2007 / 20:30

הצעת הרכש של ניוז קורפ עבור דאו ג'ונס קרובה למימוש על רקע עלייה בתמיכה בקרב משפחת בנקרופט

ניוז קורפ, שבבעלות רופרט מרדוק, מתכוננת לזכות בשליטה בדאו ג'ונס, כולל בעיתון הדגל "וול סטריט ג'ורנל". זאת לאחר שהקרן המרכזית של משפחת בנקרופט שינתה את דעתה והחליטה לקבל את הצעת הרכש בסך 60 דולר למניה של ענקית המדיה עבור מו"לית העיתונות. כך עולה מדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל".

הקרן, המנוהלת על ידי משרד עורכי הדין דנוור, מחזיקה ב-9.1% ממניות ההצבעה בדאו ג'ונס. הקרן המתינה להצעה גבוהה יותר מזו של ניוז קורפ, אך ענקית המדיה סירבה להעלות את המחיר. המחיר שהוצע שיקף פרמיה של 67% על מחיר מניית דאו ג'ונס לפני שהדיווחים על ההצעה התפרסמו ב-1 במאי.

ניוז קורפ אותתה על כוונתה להסיר את הצעת הרכש אם משפחת בנקרופט, השולטת ב-64% ממניות ההצבעה בדאו ג'ונס, לא תתמוך בקבלת ההצעה. הצהרה זו הפעילה לחץ על קרן דנוור לחזור בה מהתמהמהותה.

גורם נוסף ששכנע את הקרן לשנות את דעתה היה החלטתה של מועצת מנהלי דאו ג'ונס להקים קרן שתכסה את התשלומים לחברות המייעצות לבני משפחת בנקרופט, כולל מריל לינץ' ומשרדי עורכי הדין המנוויי אנד בארנס ו-ווצ'טל, ליפטון, רוזן אנד כץ.

ניוז קורפ תיקח על עצמה חבות זו במידה ותרכוש את דאו ג'ונס. העמלות עשויות להגיע לסכום של כ-30 מיליון דולר, לפי גורמים מקורבים לעניין.

לא ברור עדיין האם קרן דנוור תשתמש בכל נתח 9.1% המניות שבבעלותה כדי להצביע בעד העסקה, מאחר שאחד המוטבים בקרן הוא כריסטופר בנקרופט, הידוע בהתנגדותו החריפה לעסקת הרכש.

עם זאת, החלטת הקרן צפויה להגדיל את שיעור התמיכה בהצעת הרכש ל-38% ממניות ההצבעה המוחזקות בידי משפחת בנקרופט. בתוספת הנתח של 29% הנמצא בבעלות בעלי מניות חיצוניים, הצפויים לתמוך רובם ככולם בהצעה, תקבל ניוז קורפ די והותר תמיכה בכדי לזכות בנתח השליטה בדאו ג'ונס.

האם מרדוק ישבור את ההתנגדות?

מניית דאו ג'ונס (סימול DJ) מזנקת כעת במסחר בוול סטריט ב-12.1%, בעוד המשקיעים מגיבים לדיווחים על העסקה הממשמשת ובאה.

מועצת מנהלי ניוז קורפ צפויה להתכנס ב-23:00 בלילה. בפגישה יוחלט לגבי מהלכה הבא של החברה. דירקטוריון דאו ג'ונס יתכנס מאוחר יותר.

ניוז קורפ הכריזה אתמול כי "הסבירות נמוכה ביותר" להמשיך עם תהליך הצעת הרכש בסך 5 מיליארד דולר עבור מו"לית העיתונות דאו ג'ונס. זאת אלא אם זו תזכה בתמיכה נרחבת של בני משפחת בנקרופט.

הכרזתה של ניוז קורפ גרמה למניית דאו ג'ונס לצנוח בסיום המסחר ב-5.2% למחיר של 51.6 דולר לעומת הצעת הרכש של ניוז קורפ, המתמחרת את המניה בשווי 60 דולר.

משפחת בנקרופט היתה צפויה להחליט בחצות של ליל אמש האם לתמוך בהצעת הרכש של מרדוק או לאו, אך המועד הסופי בא והלך ללא שום החלטה. גורם המקורב לעניין העריך אתמול כי קיימת רמת תמיכה בהצעה של 32%-25% ממניות ההצבעה הנמצאות בבעלות משפחת בנקרופט. המקור אמר כי מרדוק בוודאי ידרוש רמת תמיכה של 30%-28%.

בני משפחת בנקרופט היו חלוקים באופן מהותי לגבי הצעת הרכש של מרדוק. חלקם דיברו באופן פומבי על התנגדותם לעסקה. "כולם דבקים בעמדתם בתקווה כי מרדוק יעלה את מחיר ההצעה", אמר גורם המקורב לעניין. מרדוק, מצידו, הביע מספר פעמים את חוסר סבלנותו כלפי משפחת בנקרופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully