וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנאז' א טרואה

ענת ג'ורג'י

31.8.2007 / 8:22

אחת ההפקות היקרות של HOT נמצאת רגע לפני סיום העונה. כוכבי ויוצרי "מה קשור?" על ההימור, הלבטים, והקשיים בדרך לכיבוש הפריים-טיים

שעות ספורות לפני שהחלו צילומי תוכנית נוספת של "מה קשור?" בתחילת השבוע - תוכנית אירוח ובידור יומית בהפקת HOT - התחוללה מאחורי הקלעים דרמה קטנה. השחקן יוסף סוויד (ג'לל קאסום מ"האלופה"), שאמור היה להתארח בתוכנית, הודיע שנתפס לו הגב ועל כן הוא נאלץ לבטל את הופעתו. בתוך זמן קצר נכנסה המערכת לנוהל חירום. אנשי ההפקה התקשרו לאמנים שונים ובדקו מי פנוי בערב. בין השמות שעלו היתה גם ליה קניג, שחקנית התיאטרון הוותיקה. במקביל הפעילה העורכת בפועל לחץ עדין אך נחרץ על סוויד, בניסיון לשכנע אותו לבוא למרות כאבי הגב. לבסוף - לאחר שהוצע לו מסאג' מפנק לשחרור הכתף - סוויד התרצה והדרמה הסתיימה.

למרות הלחץ, האווירה על הסט רגועה מאוד ואנשי המערכת אפילו אדישים מעט. מבחינתם זהו אינו מקרה חריג. הסיבה פשוטה: במשך צילומי העונה, שעלתה לאוויר לפני כחמישה חודשים, הם נאלצו להתמודד עם אורחים שקיבלו התקפי חרדה, כאלה שחלו ביום השידור או כאלה שסתם התחרטו. הזמר קובי פרץ, למשל, ביטל את השתתפותו ברגע האחרון, לאחר שבבוקר התוכנית מישהו ניקב לו את צמיגי הרכב (הוא הופיע כמה שבועות מאוחר יותר, בתוכנית ששודרה השבוע).

"גל אוחובסקי היה הגיבוי שלנו לכל אורך העונה", אומר אורי סלעי, 32, עורך התוכנית, "שלוש פעמים הוא נדרש להיות בכוננות, ובפעם הרביעית התבקש להגיע וכמובן שיתף פעולה ברצון". באופן כללי, אומר סלעי, ההתמודדות עם הזמנת האורחים היא משימה מורכבת. "בדרך כלל מתנהל עם כל אמן משא ומתן שנמשך כמה חודשים. אחד רוצה לבוא אבל כרגע לא פנוי, השני טוען שאין לו כרגע מה לקדם והשלישי מתלבט. לשמחתנו היו גם כאלה שנענו מיד".

"גם עם אלה שמגיעים זה לא פשוט", ממשיך עדי גולן, 32, מפיק התוכנית. "לכוכבים יש לא מעט דרישות. למעשה, אם לא היו להם 'מניירות של כוכבים' היינו זקוקים למחצית מכוח האדם שלנו. צריך לדאוג למזון, שירותים, פינוקים ודרישות שונות ומשונות. למשל, היה מקרה של דוגמנית ששכחה לבקש ספר והגיעה עם שיער פרוע לסט. מיד הזעקנו ספר שיפתור את הבעיה".

34 אלף דולר לתוכנית

ביום רביעי הבא, לאחר 90 תוכניות, תסתיים העונה הראשונה של "מה קשור?" . בנובמבר היא צפויה לשוב לעונה שנייה עם 90 תוכניות נוספות. מדובר באחת ההפקות היקרות של HOT, המסתכמת ב-3 מיליון דולר לעונה הראשונה. 34 אלף דולר לתוכנית בממוצע. סכום דומה כבר אושר לעונה השנייה. ההפקה גדולה מאוד וכוללת 65 עובדים, בהם כותבים, עורכים, מפיקים ועובדי במה.

את התוכנית מובילה שלישיית "מה קשור?" - אסי ישראלוף, שלום מיכלשווילי וציון ברוך - שלושה חברי ילדות מרמלה שסללו את דרכם בהתמדה אל צמרת תעשיית הבידור המקומית. התוכנית, המשודרת מדי ערב בערוץ 3 בשעה 20:45, מוקלטת מראש בהפרש של שעה ממועד השידור, בנוכחות קהל של כ-200 צופים. התוכנית מוקלטת בהאנגר ענק בנמל תל אביב, שבהתאמתו לתוכנית הושקעו 300 אלף דולר.

פורמט התוכנית קבוע: שיר פתיחה, כמה בדיחות, אורח ראשון, מערכון מוקלט מראש, אורח שני, מערכון ריאליטי מוקלט מראש ושיר סיום בשילוב אחד האורחים. לפי סלעי, "עד היום השתתפו בתוכנית בערך 170 אורחים. כל מי שהוא משהו בעולם הבידור היה פה, בין השאר שלמה גרוניך, רותם אבוהב, מאיר איינשטיין, יפה ירקוני, חיים רביבו, ענת וקסמן ובר רפאלי. אנחנו לא מביאים פוליטיקאים ולא מקרי סעד".

"יש אמנים שמבקשים כסף עבור ההשתתפות בתוכנית ויש כאלה שלא", אומר גיל אוליאמפרל, 31, הבעלים של סוכנות סברס, המייצגת את השלישייה. "לפי איגוד השחקנים מחיר ההשתתפות בתוכנית הוא משהו כמו 700 שקל בערך - אבל יש כאלה שדורשים יותר ויש כאלה שבכלל לא. האמנים, ככל שהם יותר גדולים ככה הדרישות שלהם בדרך כלל יותר קטנות".

"יש כאלה שדורשים הרבה מאוד כסף ובסוף נסוגים", ממשיך גולן. "היה לנו זמר מאוד ידוע שבתחילת העונה ביקש 5,000 דולר כדי להופיע, ולמרות שהיינו צריכים אותו סירבנו. עם הזמן התוכנית גדלה והתייצבה, ואז התקשרו אלינו הסוכנים שלו כדי להציע אותו, הפעם בחינם".

"לא התרסקנו"

בחזרה ליום הצילומים. אסי, שלום וציון בחזרה - האחרונה לפני צילומי התוכנית הראשונה מבין השתיים שיצולמו באותו יום. בשעות אחר הצהריים מגיע סוויד למסאג' במכון הצמוד להאנגר, וחבורה של נערות מתייצבת ליד הכניסה וממתינה לפתיחת הדלתות. זמן קצר לאחר מכן מגיע ג'ו, מלצר בן 70 באחד המלונות בעיר. "הוא מכור לתוכנית", אומר סלעי, "מגיע לכל תוכנית כדי לסגור אתנו את היום". השומרים בכניסה מכירים אותו והוא נכנס ללא עיכוב, הרבה לפני שאר האורחים.

רבע שעה לפני תחילת הצילומים, השלישייה עוברת על השאלות למרואיינים ביחד עם סלעי והעורכת בפועל. אחד שואל והשניים עונים כמו מרואיינים, מוסיפים ומורידים שאלות לפי רמת הצחוק בחדר. במשך היום כבר הספיקו לצלם מערכונים, ללמוד את השירים, לעבור על תחקירים ולעשות חזרות. מחוץ לחדר מחכה בחור צעיר, שכל עבודתו מסתכמת בלדאוג שהשלישייה תגיע בזמן מחדר החזרות לאולפן הצילומים ולחדר האיפור - כולם במרחק של מטרים בודדים זה מזה. "לפעמים קשה לעקוב אחריהם", מסביר סלעי.

האינטרקציה בין השלושה, גם מחוץ לסט, היא הקסם שלהם. הם מלאי חן, ללא מניירות של כוכבים, מצחיקים בקלות אחד את השני. חלוקת התפקידים ביניהם ברורה: שלום הוא המבוגר האחראי, אסי משתף איתו פעולה וציון הוא האמן, מרחף ונוחת לפרקים. אסי: "אנחנו שלישייה. התפישה שלנו כשלישייה היא מגיל 14. מאז לא השתנינו. עברנו יחד הרבה קשיים, כתבנו לעצמנו, ביימנו, אבל ידענו שבסופו של דבר זה ישתלם".

איך זה לראיין את הקולגות?

שלום: "אנחנו באים ממקום של כבוד. פחדנו שהמרואיינים יחששו שנעשה מהם צחוק ונזהרנו מאוד. לאט לאט גילינו שאנשים שמגיעים לתוכנית רוצים להשתטות. השחקנית חנה אזולאי הספרי עשתה בתוכנית עמידת ראש".

התוכנית קיבלה ביקורות לא מחמיאות בהתחלה. זה הלחיץ אתכם?

ציון: "בעיני הביקורות היו דווקא טובות. אמרו שלא התרסקנו וזה בסדר. אף אחד לא העליב אותנו".

אסי: "אני לא כל כך מבין מה רצו מאתנו. אדם רגיל לנסוע על אופניים כל החיים ופתאום מעלים אותו על משאית ואומרים לו סע. אז לוקח קצת זמן להסתגל וזה מה שהיה. אם מסתכלים אחורה על התהליך, אני יכול לומר בכנות שאני גאה בדרך שעשינו".

הימור לא בטוח

הבחירה של HOT בשלישייה היתה סוג של הימור, משום שהם מעולם לא ראיינו קודם לכן ומעולם לא הופיעו בדמות עצמם, אלא רק כשחקנים וחקיינים.

תהליך ההתהוות של התוכנית החל בסוף 2005. באותו זמן עמדה לרדת מהמסך התוכנית הוותיקה "יצפאן" וב-HOT הבינו שהם צריכים תוכנית יומית במקומה. כדי לבדוק איזה אמן יוכל גם למשוך קהל מנויים חדש וגם לשמור על הקיים, נערכו סקרים שבהם עלתה השלישייה כחבורה מועדפת.

"היה ברור שהם השלישייה המובילה בעולם הבידור", מספרת קרני זיו, סמנכ"לית התוכן של HOT. "אני נכנסתי לתפקיד רק מאוחר יותר, אבל למיטב הבנתי היה ברור אז שהשלישייה מתאימה לקהל שלנו. כבר אז הם היו חזקים מאוד בקרב בני נוער וחיילים, חבר'ה צעירים עד גיל 25, ולכן התאימו לעולם התוכן של HOT".

"HOT פנו אלי עוד לפני שיצפאן ירדה", אומר אוליאמפרל, שמייצג את השלישייה כבר שבע שנים. "הם שלחו מסרים לאורך הדרך שרוצים את השלישייה אבל עניתי בשלילה. במקביל עשיתי את 'היכל התרבות' עם אדיר מילר, אחר כך המשכנו ל'הישראלים'. בכל מקרה, בכל פעם ש-HOT פנו אלי, העמדות שלנו מולם שופרו".

"כיום התוכנית היא תוכנית שעובדת בכל פרמטר שניתן למדוד", הוא מוסיף, "על אף שלקבל החלטה להיכנס למשבצת של יצפאן כשאתה באמצע צילומי 'הישראלים' זה לא דבר פשוט. אבל אנחנו מתנהלים בדמוקרטיה - העלינו את העניין להצבעה והחלטנו ללכת על זה. פניתי לעדי גולן ויצאנו לדרך".

גולן היה עסוק באותה עת בהקמת חברת הפקות פרטית. "לאחר 10 שנים כמפיק בטלוויזיה, מתוכן חמש שנים בתוכנית של יצפאן, קמתי בוקר אחד וגיליתי שהתוכנית הפסיקה לאתגר אותי והחלטתי לצאת לדרך חדשה, כחברת הפקות. משם ועד לחתימה על ההסכם עם 'מה קשור' עברה שנה וחצי. במהלך התקופה היו הרבה שיחות של נדמה לי. השוק הכיר אותי כמפיק בפועל, ולזכיינים לא היה את הביטחון להאמין בי כחברה. התחלתי לחפש את עצמי כדי לייצר משהו שיבליט אותי. במקרה פגשתי את אוליאמפרל באיזו חתונה, וקבענו פגישה נוספת כדי לראות איך עושים דברים יחד. לאחר כמה חודשים הגיעה ההצעה מ-HOT, והתחלנו לעבוד על החוזה. רק העבודה על החוזה, מהרגע שהוחלט שהולכים על הפרויקט, ארכה חצי שנה".

"המצב בעולם הבידור הוא שענייני זכויות מטריפים את כולם", מסביר אוליאמפרל את התקופה הארוכה שעברה עד שנחתם החוזה. "יש אינפלציה בפלטפורמות, יש סלולרי, VOD, והשאלה היא איפה עובר הגבול עם כוכבי התוכנית, עד כמה מותר לנכס אותם לכל פלטפורמה. היו עוד סעיפים רבים במו"מ, כמו למשל מה קורה אם אחד מהשלישייה חולה, עושים תוכנית או לא? שאלות כמו עד כמה הם יחידה אחת ועד כמה ניתן להפריד ביניהם".

במהלך העבודה על החוזה, החלו אוליאמפרל וגולן לעבוד גם על התוכנית. ב-HOT הציעו את סלעי, ששימש עד אז העורך הראשי של ערוץ הבידור הישראלי של HOT. גולן: "נפגשנו עם סלעי, עשינו כמה פגישות והלכנו על זה, זה כמו חתונה".

לדברי סלעי, "אלון שטרוזמן (לשעבר מנהל התוכן של HOT) הציע לי את זה. הוא סיפר על עדי וגיל וביקש ממני להצטרף אליהם. השבתי בשלילה ונסעתי לניו יורק לצלם סדרה דוקומנטרית לערוץ הבידור. עם הזמן החלו פגישות בינינו וגם עם השלישייה, היה חיבור טוב והחלטתי ללכת על זה.

"לאחר שנחתם החוזה התחלנו לעבוד על התוכנית. הקמנו צוות פיתוח, יועצים, במאים, אנשי דרמה, והתחלנו לחשוב מה אנחנו רוצים להיות. התחלנו לגלגל ולבדוק רעיונות. כל מה שהיה לנו אז זה תקציב ומועד עלייה לשידור. אפילו משרדים לא היו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"לא ערוץ 2"

ב-25 במרץ עלתה התוכנית לשידור. הביקורות לא ממש החמיאו. "ההתחלה, בחודש-חודש וחצי הראשונים, היתה מאוד קשה", אומרת זיו, "נורא רצינו שידברו על התוכנית הזאת מההתחלה ושהיא תיהפך לשיחת היום. מאחר שהתוכנית עלתה יחד עם 'הישראלים', ציפינו שבהמשך ל'הישראלים' ידברו גם על 'מה קשור' - אבל זה לא קרה. בהתחלה נלחצנו קצת אבל אנחנו ארגון שלוקח נשימות לטווח ארוך".

שקלתם להוריד את התוכנית? אחרי הכל מדובר בהפקה יקרה מאוד.

זיו: "לא עלתה בשום אופן מחשבה להוריד את התוכנית. הבנו שתוכנית מהסוג הזה צריכה זמן בשלות, הם צריכים למצוא את עצמם בתוך התוכנית. כיום מבחינתנו התוכנית מוצלחת - היא עונה על הדברים שרצינו, חושפת את כל מגוון הכישורים שלהם. הבאנו אותם כי הם כל כך שובי לב והתוכנית מצליחה להוציא את זה מהם".

עד כמה HOT מעורבת בהפקה?

זיו: "ההפקה עצמאית מאוד, אבל HOT מאוד שותפה בהחלטות ובחשיבה. זאת עבודה משותפת בין חברת הפקה לפלטפורמה משדרת".

לדברי סלעי, "HOT זה לא ערוץ 2, מחלקת התוכן מוכבת מאנשים סבלניים ורציניים, שהאמינו בנו מהרגע הראשון, גם כשהביקורות היו לא טובות. בהתחלה לא היינו מספיק טובים אבל הם תמכו בנו, נתנו ביקורת, תמיכה איפה שצריך ונתנו לנו אוויר. וזה הוכיח את עצמו. לפי נתוני ה-VOD, רק בשבוע האחרון נרשמו 160 אלף ציפיות - סך הכל 2 מיליון בעונה, כלומר פי ארבעה מנתוני ההתחלה. התוכנית גדלה ובמגמת עלייה. ידענו שזה ייקח זמן עד שהציבור יתחבר לשלישייה, כי עד היום הם עשו רק דמויות. אבל הם ואנחנו אנשים חזקים ומהר מאוד הבנו שאנחנו עושים משהו נורא טוב".

ואיך זה לעבוד עם השלישייה?

סלעי: "העבודה עם השלישייה זאת רכבת שדים. מה שאני עובר אתם ביום אנשים לא עוברים בחודש. הם שלושה אמנים שעובדים קשה ויש עליהם לחץ גדול מאוד. התפקיד שלי לדאוג שהם יבואו כמה שיותר מוכנים לשידור עם כמה שפחות הפרעות. להסתדר אתם זה לא דבר פשוט, אבל זה מאוד מתגמל".

תקציר הפרקים הקודמים

חברי שלישיית "מה קשור?" הכירו בזמן שהיו חברים בלהקת "שיר עמל" של תיכון "עמל" ברמלה, כשהיו בני 17-18. לאחר מכן החלו להופיע במקומות שונים במערכונים שכתבו וביימו בעצמם. בשלב מסוים ניסו להופיע בחמישייה, אבל חזרו לשלישייה המקורית.

ב-2001 הגיעו לטלוויזיה. הם הופיעו במשך שלוש עונות בתוכנית "יצפאן" של אלי יצפאן בערוץ 3, השתתפו ב-2002 בתוכנית הבידור "רק בישראל" בערוץ 2, לצד אורנה בנאי וארז טל, וכן בתוכנית "שידורי המהפכה" של אסי וגורי. הם היו מועמדים שלוש פעמים לתואר אנשי השנה בבידור של ערוץ 2, אך עדיין לא זכו בו (הם מועמדים גם השנה, הפעם לתואר "אנשי השנה בטלוויזיה").

ב-2005 הוציאו את הדיסק "תתנו לו צ'אנס", בהפקת דודו טסה ובהוצאת הד ארצי, שכלל שירים מקוריים של השלישייה, לצד מערכונים וקטעי קישור. השיר "תתנו לו צ'אנס" מתוך האלבום, שכתב והלחין ציון ברוך, הפך ללהיט.

בסוף 2005 החלו להוביל את תוכנית הבידור "היכל התרבות", לצד אדיר מילר. בפברואר 2007 עלתה לאוויר בערוץ 2 תוכנית הטלוויזיה "הישראלים" בכיכובם. חודש וחצי לאחר מכן עלתה "מה קשור".

שלום מיכלשווילי

גיל: 29

מצב משפחתי: נשוי

מקום מגורים: תל אביב

עוד משהו: הכיר את אשתו, קרן, במסיבה במסעדת סושי ב-2002


.

ציון ברוך

גיל: 28

מצב משפחתי: רווק

מקום מגורים: תל אביב

עוד משהו: ב-2005 נבחר למקום הרביעי ברשימת האנשים היפים והנכונים של "פנאי פלוס"

.

אסי ישראלוף

גיל: 27

מצב משפחתי: רווק

מקום מגורים: תל אביב

עוד משהו: עד גיל 21 חי באותו חדר עם שני אחיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully