וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלבוטק מנסה למחוץ את טיב טעם"

נעה גרטי

15.10.2007 / 12:42

הנהלת טיב טעם טוענת כי תחקיר כלבוטק היה מגמתי, וכי דרך פעולה זו הינה אופיינית לתחקירי התכנית. המניה מזנקת בתגובה

חברת טיב טעם ערכה הבוקר (שני) מסיבת עיתונאים, בתגובה לשידור תחקיר כלבוטק אמש. התחקיר חשף מחדלים לכאורה של החברה בהשארת משטחי בשר ללא קירור, תוך חשיפת הבשר לחתולי רחוב.

בהנהלת טיב טעם עשו הבוקר מאמץ עליון לקעקע את מערך התחקירים של כלבוטק, תוך הבאת דוגמאות מתחקירים קודמים בנושאים שונים. הדוגמאות שהובאו אמורות להוכיח עריכה מגמתית, המשרתת את נושאי התחקיר תוך התעלמות מעובדות שפוגעות בכיוון התחקיר.

מנכ"ל טיב טעם דובי שניידמן, שדחה את מהימנות תחקיר כלבוטק מכל וכל וטען שהעריכה שלו הייתה מגמתית, אמר כי כלבוטק מבקשת למחוץ את טיב טעם.

לדברי שניידמן, בתחקיר לא ניתן היה לראות כי אכן מדובר במשטחי בשר, וכי החתולים המשוטטים אכן הצליחו לחדור את אריזות הניילון. בנוסף, הוא אמר שמהתחקיר אי אפשר לדעת את פרק הזמן בו הושארו המשטחים ללא קירור, והביע תמיהה על כך שתחקיר של שבעה חודשים עקב אחר חתול אחד, משטח אחד ומשאית אחת, וכל זה בסניף אחד של טיב טעם. "יש לנו את מערך בקרת האיכות הכי טוב בארץ, ומושקעים בו מיליוני שקלים בשנה", הוסיף שניידמן.

שניידמן טען כי לפי התחקיר שנראה אמש לא ניתן כלל לראות שמדובר במשטח בשר, ולדבריו לא בכדי הצילומים לא נעשו מקרוב. "גם כשנראה חתול נובר במשטחים לא ניתן היה לראות אותו מגיע אל המוצר, אלא רק מגרד את האריזה", כך הסביר את העובדה שהמוצרים אינם נגועים.

טענה נוספת שהעלה שניידמן היתה כי אם תחקיר כלבוטק החל לפני 7 חודשים, ולכאורה הם מחזיקים בידיהם חומר "חם" על סכנה בריאותית לציבור, כיצד ייתכן שהתמהמהו עם הפרסום משך זמן כה רב? "בתקופה של 7 חודשים שווקו מעל 10 מיליון ק"ג בשר, ובמרכז הלוגיסטיקה עברו כ-10 אלף משאיות - כיצד ייתכן שאנו רואים בתחקיר את אותו חתול ואת אותו משטח?". שניידמן הסביר את צבר הנתונים הללו באינטרס ברור של כלבוטק בהשגת רייטינג ויצירת דרמות לשם כך.

בהתייחסו להשפעת התחקיר של כלבוטק על טיב טעם, אמר שניידמן כי "עד היום לא היתה ירידה במכירות הרשת ואנו מאמינים בלקוחות טיב טעם, ומאמינים שלא ניפגע מהתחקיר הנוכחי".מניית טיב טעם עולה בשעה זו ב-4.47% בבורסת תל אביב.

"לא אתן לאף אחד לקלקל לי"

קובי טרייביטש, בעלי רשת טיב טעם, אמר הבוקר במסיבת העיתונאים כי אינו סבור בדרך כלל שרודפים אחריו, וביקש לפרוש את העובדות. טרייביטש סיפר כי בינואר 2006 פתחה כלבוטק את עונת שידוריה דאז עם תחקיר טיב טעם הראשון, אודות תיבול הבשר. "חשבתי אז שנעשה לי עוול, לא רציתי להודות בטעות כלשהי, אבל קיבלתי את עצת היועצים והחלטתי - מודה ועוזב", סיפר טרייביטש.

הנזק שספגה הרשת מן התחקיר עמד על 23 מיליון שקל אומר טרייביטש, ומספר כי מאז החברה משקיעה 5-6 מיליון שקל בבקרת האיכות ונעשות בקרות משולשות במפעלים. טרייביטש סיפר כי חודשים לאחר פרסום התחקיר פגש באקראי את רפי גינת והלה ביקש מטרייביטש שלא ינטור לו טינה על התחקיר והזמין אותו לפגישה אישית. טרייביטש הודה הבוקר כי לא יכל להביא עצמו מבחינה אמוציונלית להיפגש עם גינת, על כן פגישה לא התקיימה.

באוקטובר 2006, מספר טרייביטש, שוב שטפו הפורמואים של כלבוטק אודות טיב טעם את מסכי הטלוויזיה. טרייביטש חשב שמדובר בסיקור פולו אפ שיראה כי החברה משקיעה כעת הון בבקרה, אך נוכח לגלות שידור חוזר של התחקיר הראשון ובכך ספג פגיעה שנייה מגינת.

"ועתה, בחודשים ינואר-פברואר 2007 שוב אנו מגלים את אנשי כלבוטק יושבים לנו על הגדרות", כך מגולל טרייביטש את סיפורו בניסיון להראות כי קיימת מגמה כלשהי בגישתה של כלבוטק כלפי החברה שבבעלותו.

טרייביטש חתם את דבריו כשדמעות ממלאות את עיניו, "באתי משוק הכרמל, גדלתי בחור של 40 מטר ובניתי אימפריה של 2,500 עובדים ומשפחות. לא אתן לאף אחד לקלקל לי".

"כלבוטק מונעת משיקולים זרים"

עו"ד זאב שרף המייצג את טיב טעם אמר כי החברה פנתה לרשת ולרשות השנייה בבקשה לחקור את התנהלות מערכת תכנית כלבוטק. לדבריו יש חשד ממשי וכבד לתחקיר מגמתי ממנו הושמטו חלקים רלוונטיים ולשיבוש הליכי חקירה ומשפט.

לשם הוכחת טענתם מציגה טיב טעם מקרה עבר בו לכאורה גנזה כלבוטק והסתירה חומרי תחקיר שהיו ברשותה והציגה לציבור תוצאות תחקיר חלקיות ומגמתיות, שעיוותו את תמונת ממצאי האמת של התחקיר שבוצע.

לדברי עו"ד שרף הסיבה לסירובה של כלבוטק לדרישה הלגיטימית של החברה, לגילוי ושקיפות ולמסירה של מידע וחומר, אינה מקרית. "בימים האחרונים פנו לטיב טעם מספר לא מבוטל של גורמים, וביקשו, מיוזמתם, למסור מידע אודות ליקויים ופגמים חמורים הידועים להם, בקשר עם התוכנית כלבוטק, ועם התנהלות עורכיה והמעורבים בעריכת תחקיריה. מידע זה, שהגיע לידיעת מרשתנו, מצביע על חשד כבד, כי תוכנית כלבוטק מונעת לכאורה ממניעים ושיקולים זרים ובלתי לגיטימיים".

ליסטריה או היסטריה?

אם אלו הם פני הדברים מדוע אם כן לא פנתה טיב טעם למשטרה על מנת שתחקור חדירה למפעליה, או ניסיון זדוני של תכנית כלבוטק או רפי גינת לפגוע בחברה בכל מחיר?

על כך השיבו מנהלי החברה באומרם כי הם פתחו בחקירה פנימית משלהם תוך שימוש במשרד חקירות ויצמן-יהב. לטענתם ניסו לאסוף עדויות לכך שהמדובר בתכנית זדונית של עובים לשעבר של החברה יחד עם תחקירני כלבוטק. עו"ד שרף הוסיף ואמר "בכוונתנו לפנות למשטרה כשנאסוף מספיק ראיות. צריך לעזור למשטרה ולהביא לה די חומרים לשם חקירה מקיפה".

התכנית ששודרה אמש אף הראתה מספר דגימות עוף של טיב טעם שנלקחו למעבדה לבדיקת חיידקים במכון בקטוכם. הבדיקות העלו תוצאות מדאיגות של כמויות החיידקים הנמצאים דרך קבע על עופות, אך מה שהפתיע בתחקיר היה ממצאי חיידקי ליסטריה המסוכנים.

תגובת מנהלי טיב טעם אשר לממצאים אלו היתה כי החברה עצמה מקיימץ דרך קבע בדיקות מעבדה למוצריה, ובדיקותיה מראות תקינות מוחלטת במוצרים. לטענת המנהלים יש להטיל ספק בדגימות שנלקחו על ידי אנשי מערכת כלבוטק. שהרי לא ניתן להטיל ספק במקצועיותו של מכון בקטוכם, אך האינטרסים של כלבוטק הם אלו שניתן גם ניתן לחלוק עליהם, לדברי ראשי החברה.

שניידמן הוסיף ואמר, כי "התוצאה בדגימה הספציפית של כלבוטק אינה מעידה על הכלל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

תגובת רשת וכלבוטק

מרשת וכלבוטק נמסר, כי "הניסיונות של חברת טיב טעם, שנעשו הבוקר, להסית את הדיון ממצאי התחקיר לכיוונם של הכפשות אישיות, מצגי שווא ושימוש באינפורמציות אמינות כביכול, ראויות לכל גינוי, של כל כלי תקשורת ראוי בישראל, המכיר בחשיבותו של התחקיר העיתונאי.

הציבור בישראל צפה אמש בתחקיר מהודק ומבוסס שדיבר בעד עצמו. מעבר לתמונות עצמן לא נוסיף דבר וחצי דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully