וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלק היחסי של עמלות היתר גדל"

עדי דברת

30.10.2007 / 17:58

יאיר גלר משיב למפרסמים בעקבות פרסום תשקיף אדלר-חומסקי לפיו 42% מהכנסות המשרד מקורם בעמלות יתר

איגוד חברות הפרסום ואיגוד המפרסמים נאלצו להתמודד היום, כל אחד מזווית אחרת, עם הנתונים שעלו מטיוטת התשקיף של אדלר-חומסקי, לפיהם 42% מהכנסות החברה במחצית השנה הראשונה של 2007 מגיעות מעמלות היתר.

נושא עמלות היתר, אותו בדקה מועצת הרשות השנייה, הינו נושא כואב ובעייתי מלכתחילה עבור משרדי הפרסום.

יאיר גלר, יו"ר איגוד חברות הפרסום, שנאלץ "לבלות" את היום בהבהרות למפרסמים, שהזדעקו על הנתונים, הסביר ל-TheMarker כי המספרים נראים גבוהים לכאורה - אך תמונת המצב בפועל שונה.

"העובדה שעמלות היתר מהוות 42% מהכנסות קבוצת אדלר-חומסקי נובעת מכך שהם, כמו גם משרדי פרסום אחרים, מחזירים חלק מעמלות הבסיס למפרסמים. זה יוצר מצב בו עמלות הבסיס - שאמורות להיות הרווח העיקרי של משרדי הפרסום - קטנות, והחלק היחסי של הבונוסים השנתיים (עמלות היתר) תופס חלק גדול יותר", אומר גלר.

גלר מוסיף כי "זה לא שעמלות היתר גדלו. הנתונים דווקא מראים שהחזרי העמלות ללקוחות גדלו - אך מכיוון שזה יורד מעמלות הבסיס, אזי החלק היחסי של עמלות היתר גדל".

"אין ספק שהמספרים ואחוזי העמלות שנזרקים לחלל האוויר בימים אלה מוסיפים לאווירת החשדנות, הקיימת בלאו הכי, שבין המפרסמים לבין הפרסומאים", אומרת תלמה בירו, מנכ"ל איגוד המפרסמים.

לדבריה, "מאז עיקרי דו"ח שטרום, שדיבר על 30% עמלות, דרך טענות הפרסומאים כי מדובר באחוזים נמוכים בהרבה - וכלה בנתונים האחרונים, המראים את החלק היחסי הגבוה שעמלות היתר תופסות בהכנסות המשרדים - כל אלה מוסיפים לתחושת חוסר האיזון וצריך לעשות סדר בדברים".

בירו מוסיפה כי "אין מנוס מחזרה על דרישתנו לשקיפות מוחלטת, כפי שנעשית כבר היום אצל חלק מהמפרסמים, בבואם לקיים הסכמים מסחריים עם הפרסומאים או עם חברות המדיה. במידה שלא יקרה כן, ענני החשדנות רק יילכו ויתעבו. אני קוראת לפרסומאים להצטרף אלינו במאבק לשקיפות, בכדי שכולנו נצא מורווחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully