וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלולריות מסתערות עליכם

עדי דברת

20.11.2007 / 9:05

סלקום, פרטנר ופלאפון מציעות כעת מבצעים והטבות כדי למנוע ניידות אל המתחרים. המרוויחים הגדולים - משרדי הפרסום וחברות המדיה

חברות הסלולר נלחמות בכל כוחן בעודן נכנסות לישורת האחרונה לפני תוכנית ניידות המספרים, שאמורה להיכנס לתוקף בדצמבר. ממבצעים והטבות ועד קמפיינים גדולים, החברות לא חוסכות באמצעים לפיתוי לקוחות חדשים - ולשמירה על לקוחות קיימים.

פרטנר הציגה אתמול את המהלך שלה לקראת ניידות המספרים: הטבה ללקוחות פרטים קיימים ומשדרגים, הכוללת שיחות חינם למספר נבחר, מכשיר בזיכוי מלא, חבילת הודעות ב-100 שקל ועוד. ללקוחות העסקיים החדשים והמשדרגים מציעה פרטנר חבילת הצטרפות בשווי 5,000 שקל.

פרטנר היא האחרונה לצאת במהלך גדול לקראת הניידות. פלאפון כבר יצאה למלחמה לפני יותר מחודש, כשעלתה בקמפיין טלוויזיה ושילוט חוצות רחב שכלל הטבות ומסלולים חדשים. גם סלקום יצאה בהטבות, כשהציעה דקה חינם על כל דקת שיחה וקינחה במופע זיקוקים ארצי.

מנפחים את תקציב הפרסום

2007 היתה ללא ספק שנת הניידות מבחינת החברות הסלולריות, וכל פעילותן השיווקית-פרסומית היתה עם זיקה חזקה לניידות המתקרבת. כתוצאה מכך הגדילו סלקום ופלאפון את תקציב הפרסום שלהן. פלאפון, שהוציאה ב-2006 על פרסום 15.6 מיליון דולר, הוציאה ב-2007 כ-17 מיליון דולר. סלקום, שהוציאה בכל 2006 כ-15.6 מיליון דולר על פרסום, הוציאה עד כה ב-2007 כ-15 מיליון דולר (מחירים ריאליים, הערכות לפי מחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום). שתי החברות הצהירו בעבר כי ייצאו בקמפיינים נוספים ככל שיתקרב מועד הניידות.

גורם בענף התקשורת מסר כי תקציב הפרסום של פרטנר לא צפוי לגדול משמעותית מ-2006, אז הגיע ל-17.8 מיליון דולר (מחירים ריאליים, הערכות לפי מחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום), וכי אין בכוונתה "להשתולל" לקראת הניידות המתקרבת. לדבריו, פרטנר פרסה את תקציב הפרסום והשיווק כך שהוציאה פחות במשך השנה ושמרה כסף לרבעון האחרון. עד כה הוציאה פרטנר כ-16 מיליון דולר על פרסום ב-2007, מה שמותיר 1.8 מיליון דולר לקמפיין הניידות הנוכחי (מחירים ריאליים, הערכות לפי מחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום).

גם בגזרת המדיה ניתן לראות בבירור את השפעת הניידות המתקרבת. גורם בכיר בטלוויזיה אמר ל-TheMarker כי חברות הסלולר הזמינו זמן אוויר רב בחודשים האחרונים ושיריינו הזמנות עד סוף השנה. לדבריו, היקף הפרסום של חברות הסלולר הרבה יותר גבוה השנה ביחס לתקופה זו אשתקד.

גם בכל הנוגע לשילוט חוצות, שינו חברות הסלולר את המפה. פלאפון יצאה לפני יותר מחודש במהלך רחב היקף כשהזמינה כמות אדירה של שלטי חוצות. לדברי אורי נצר, מנכ"ל חברת שילוט החוצות רפיד, דצמבר יהיה חודש עמוס בענף: "יש לנו כבר חבילות סגורות לדצמבר. חלק מחברות הסלולר הזמינו שלטים לחודש זה, ומלבד פלאפון נראה קמפיינים של חברות נוספות בשבועות הקרובים. אם בעבר השוק היה רגיל להזמנות ברגע האחרון, בחודשים האחרונים פונים אלינו חודש מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully