וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא סוד, נסגר אתר

האם בלוגרים הם עיתונאים? באפל בהחלט לא חושבים כך, והצליחו לגרום לסגירת אתר חדשות מק

אחד האתרים השנואים ביותר על חברת Apple היה עד לפני כמה ימים ThinkSecret.com – אתר שמועות על המוצרים החדשים של החברה, שהתאפיין במספר גבוה של דיווחים אמינים מפיהם של מקורות בתוך התעשייה. באפל אף הגדילו לעשות ותבעו את האתר לפני כשנתיים בדרישה למסור את מקורותיו.

אפל בחרו לטעון ש-ThinkSecret אינו גוף עיתונאי, כי אם כלי לריגול תעשייתי. אולי מכיוון שהתביעה התבררה ב-2005, לפני מספר פסיקות שמעניקות לבלוגרים מעמד משפטי של עיתונאים, בחר בית המשפט לקבל את עמדתה של אפל באופן חלקי. השופטים קיבלו את טענת ההגנה שאי אפשר לרדוף אחר האתר כשהוא מפרסם את ההדלפות, אבל כן חייבו אותו למסור את השמות של המדליפים.


במהלך השנתיים, ניסו מפעילי ThinkSecret לשמור בסוד על זהות מקורותיהם, מאבק שהוכתר בהצלחה עם הגעת הצדדים להסכם פשרה. אבל להסכם הפשרה מחיר כבד: ThinkSecret לא ייאלץ לחשוף מקורות, אבל ייאלץ להיסגר.

בפוסט בבלוג, כתב מפעיל האתר ניק סיארלי, סטודנט בהרוורד שהיה בן 13 בלבד כשהקים את האתר, שהוא שמח על ההסכם ושכעת יוכל להתרכז בלימודיו ובפיתוח המשך הקריירה העיתונאית שלו.

פרשנות

אפל הצליחה לגרום לסגירתו של אתר חדשות מכיוון שזה דיווח לראשונה על מספר ידיעות שהתגלו כאמיתות מוחלטות. האמינות העיתונאית והעיתונות החוקרת של סיארלי הם אלה שהפכו אותו למטרה. ספציפית, סיארלי היה הראשון שחשף את קיומו של המק מיני.

אפל, חברה שיודעת דבר או שניים בשיווק, יודעת גם להשתמש בהדלפות טקטיות של מידע מהסוג שסיארלי פרסם. אבל ThinkSecret לא היה אפיק שנמצא בשליטת החברה, ולכן הותקף משפטית על ידי חברה שמשאביה הכלכליים העצומים שמים אותה בעמדת יתרון אוטומטית לעומת מפעיל אתר פרטי.

אין ספק שמדובר בהסכם פשרה מדאיג מכיוון שהוא מציב תקדים. לאפל וחברות מסחריות אחרות יש כעת נשק לאיים בו כנגד עיתונאים "לא רשמיים" שחוקרים את מעשיהן. ספק רב האם ההסכם וסגירתו של ThinkSecret יגרמו לכך שסודות של אפל יפסיקו לדלוף, אבל ודאי שכעת ייאלצו בלוגרים ועיתונאים עצמאיים לחשוב פעמיים.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • thinksecret

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully