וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים לריטה נגד "7 לילות"

30.12.2007 / 14:22

הכתבה על אודות הזמרת שפורסמה בסופ"ש הרתיחה לא מעט אמנים. גם גלגלצ מוסרים: העובדות שהובאו בכתבה אינן נכונות

המפיק המוזיקלי משה לוי דורש מהעיתון "ידיעות אחרונות" לפרסם התנצלות בעקבות הכתבה על הזמרת ריטה, שפורסמה במוסף "7 לילות" בסוף השבוע האחרון. לוי שיגר היום מכתב לעורך ידיעות אחרונות, שילה דה-בר; לעורך המוסף, עדי גולד; ולכתב רועי בהריר – ובו שטח את דרישותיו וטיעוניו. לפי לוי, דבריו על ריטה סולפו והוצאו מהקשרם, ולבד מהתנצלות, הוא מצפה מהעיתון לפרסם גם את הציטוטים המקוריים שלו. אם לא תפורסם התנצלות, לוי מאיים לפתוח בהליכים משפטיים נגד העיתון.

כזכור, זאת אינה הפעם הראשונה בה דה-בר מסתבך כך – רק לאחרונה תבעה בר רפאלי את העיתון על הוצאת דיבה, כיוון שלטענתה, בראיון שפורסם סולפו דבריה לחלוטין ופגעו בשמה.

בכתבה צוטט לוי כשהוא אומר: "לא משנה מה ריטה תעשה – היא כבר לא בנקודה שבה היא הייתה. זה עניין של טיימינג. אנשים, בשלב מסוים, שואלים את עצמם מה הדבר הבא. את הסאונד של ריטה אני מכיר כבר יותר מדי טוב, יש לי מנות גדושות ממנו במחזור הדם. אבל זה לא בדיוק מיצוי שלה מבחינה אמנותית, אלא יותר מבחינה ציבורית. היא מיצתה את עצמה – וזה לא משנה מה היא תעשה מבחינה אמנותית".

לוי, לעומת זאת, טוען כי דברים אלה מסולפים, וכי בראיון אמר את הדברים שלהלן: "להערכתי, באלבומים האחרונים של ריטה, לא רק שלא חלה נסיגה, אלא אפילו התקדמות, במובנים אמנותיים-מקצועיים". בהמשך, כאשר הכתב שאל לדעתו, מדוע האלבומים לא הצליחו מסחרית, ענה לוי: "אני יכול לשער שבציר הזמן ישנה נקודה שבה כאמן, לא משנה מה תעשה, לאנשים יש שובע מסוים ממך ואתה נמצא במנות גדושות במחזור הדם שלהם. בנקודת הזמן הזאת, כאמן, מבחינה ציבורית, מיצית את עצמך. ולכן, לא משנה מה ריטה תעשה מבחינה אמנותית, מבחינה מסחרית יהיה לה יותר קשה".

לוי טוען כי למרות שבהריר ניסה למשוך אותו בלשונו לאמירות לא מפרגנות, הוא שב וטען באוזניו כי ריטה היא אמנית חשובה ומוערכת. לדבריו, הכתבה פגעה ביחסיו עם הזמרת ועם חברת התקליטים "הד ארצי", כמו גם בתדמית שלו כמפיק מוזיקלי.

האמנים בעד ריטה

עם פרסום הכתבה בבוקר יום שישי, מוזיקאים רבים מיהרו לשגר לזמרת מסרים של תמיכה. בין האמנים שפנו לריטה היו מירי מסיקה ומאיה בוסקילה. מסיקה אמרה היום לוואלה! תרבות: "אני לא מאמינה ברכילות הרעה הזאת, אני כבר אמרתי לריטה שאני עומדת מאחוריה, מחבקת ואוהבת אותה ,אני מאחלת לה רק טוב, ובכלל מה שהיה לי אמרתי לה באופן אישי".

מאיה בוסקילה אמרה הבוקר: "אני לא חושבת שזה מקצועי או אתי לכתוב על זמרת כל כך מצוינת ביקורת שלמה על דיסק שבכלל לא יצא. בהקשר הפרטי אני חושבת שזה פשוט מזעזע להיכנס לבן-אדם לתחתונים ולחיים הפרטיים. אני חושבת שהכתבה שברה שיא צהוב חדש. אני, בתור זמרת, הייתי עצובה בשביל ריטה ונבוכה בשביל העיתון עצמו".

מנהלת תחנת הרדיו גלגל"צ, דלית עופר, מסרה בתגובה לכתבה: "גלגלצ העבירו היום תגובה מסודרת לעורך "ידיעות אחרונות" ולעורך "7 לילות", שבה נטען, בין השאר, שהדברים שהובאו בכתבה אינם משקפים את יחסה של התחנה הרוכשת כבוד והערכה רבה לריטה, וכי העובדות שהובאו בכתבה אינן נכונות ואינן משקפות את המציאות. העובדות בשטח מראות כי גלגלצ הכניסה שלושה שירים מהאלבום החדש של ריטה לפלייליסט מלא. לגבי השיר של עברי לידר "הפעם" שבכתבה נטען שהעדפנו להתעלם ממנו, אני רק יכולה להגיד שהשיר נוגן כשיר השבוע בתוכנית "הבחירות", וכמו כן שודר בתוכניות "סינגלס", "המקור" ובמסגרת סופשבוע רגוע. לפי כל זה ניתן לראות כי אין קשר בין מה שנכתב בכתבה לבין המציאות המשודרת בתחנה".

ומי לא קרא?

רונית ארבל בשם ריטה, מה היה לה לומר על הכתבה?

"ריטה לא קראה את הכתבה, משום שאנחנו נמצאים בעיצומו של קמפיין לדיסק החדש ולמופע שיגיע בעקבותיו, ולכן ביקשתי ממנה שלא לקרוא. עם זאת, יידעתי אותה בחומרה שלה ובחלק מהדברים הכתובים שם".

האם יש לך מושג מה הוביל לפרסום כתבה שכזו?

"אין לי מושג מה הניע את עורך '7 לילות' עדי גולד וחבורתו לעשות כתבה כל כך מרושעת, שלא זכורה לי כמותה מהיום שבו התחלתי לעסוק בתקשורת, וזה לא מעט שנים. האם מדובר ברוע צרוף, בקנאה לא מוסברת, בטמטום או סתם בנקמנות שהסיבה לה לא מובנת.

"ניתן היה לחשוב שמדובר בנקמנות, משום שריטה סירבה לתת ראיון למוסף '7 לילות', אבל העובדה האמיתית היא שהמוסף מעולם לא פנה לבקש ראיון. גם אם היו פונים, והיו נענים בשלילה, זו עדיין לא סיבה לכתבה דוחה ומגמתית, שרוב הדברים הנאמרים בה רחוקים מהמציאות האמיתית. ריטה בוחרת להמשיך לעשות את האמנות שלה ולנצח במקום בו הכי היא הטובה ביותר בארץ - הבמה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully