וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 3.6% בתפוצת העיתונים היומיים בארה"ב

אשר שכטר

28.4.2008 / 22:56

העיתונות המודפסת מוכה שוק על ירך: בחצי השנה האחרונה נפלה תפוצת העיתונים בארה"ב ל-41.1 מיליון גיליונות

תפוצת העיתונים היומיים בארה"ב נפלה ב-3.6% בחצי השנה האחרונה ל-41.1 מיליון לעומת תפוצה של 42.6 מיליון בתקופה המקביל שנה קודם לכן, על רקע המעבר המתמשך של קוראים ומפרסמים לאתרי האינטרנט. כך דיווחה הלשכה לבקרת תפוצה בארה"ב (ABC). תפוצת העיתונים בסוף השבוע רשמה גם היא נפילה של 4.6%.

מבין עשרת העיתונים היומיים הנקראים ביותר בארה"ב, דיווח "ניו יורק טיימס" של המו"לית בעלת אותו השם על נפילה של 3.9% בתפוצתו בחצי השנה האחרונה ל-1.08 מיליון עותקים ו"לוס אנג'לס טיימס" דיווח על נפילה של 5.1% בתפוצתו ל-773.8 אלף עותקים. "USA טודיי" ו"וול סטריט ג'ורנל", שני העיתונים הנקראים ביותר בארה"ב, היו היחידים מבין 25 העיתונים הגדולים שלא דיווחו על ירידה בתפוצה בששת החודשים האחרונים.

"USA טודיי" של המו"לית גאנט רשם עלייה של 0.3% בתפוצתו ל-2.3 מיליון עותקים ושמר על מקומו כעיתון הנקרא ביותר בארה"ב, בעוד שה"ג'ורנל" - אשר נרכש באוגוסט על ידי ענקית המדיה ניוז קורפ של המיליארדר רופרט מרדוק תמורת 5.6 מיליארד דולר - רשם עלייה של 0.4% בתפוצתו היומית ל-2 מיליון עותקים.

מאז הושלמה רכישתו של ה"ג'ורנל" בדצמבר, הורה מרדוק על שורה של שינויים בעיתון במטרה להרחיב את קהל היעד של העיתון, כדרך לחזקו בתחרות מול "הניו יורק טיימס". בין היתר, הרחיב ה"ג'ורנל" את הסיקור של נושאים פוליטיים והעמוד הראשי שלו החל לכלול יותר חדשות כלליות, על חשבון החדשות הפיננסיות. בנוסף, גם מוסף מרקטפלייס הפופולרי צפוי לעבור שינויים, במסגרת מעברו של העיתון למתכונת של חדשות המתעדכנות במהירות ומאמרים קצרים יותר.

העיתונים המקומיים ספגו את הפגיעה הקשה ביותר

בקרב בין הצהובונים הניו יורקים, הצליח העיתון "ניו יורק דיילי ניוז" שבבעלות מורטימר צוקרמן לגבור על ה"ניו יורק פוסט" שבבעלות מרדוק. "ניו יורק דיילי ניוז" רשם ירידה של 2.1% בתפוצתו ל-703.1 אלף עותקים, בעוד שה"ניו יורק פוסט" המתחרה רשם נפילה של 3.1% בתפוצתו ל-702.5 אלף עותקים והתברג במקום השישי.

העיתון "ניוזדיי" של המו"לית טריביון רשם נפילה של 4.7% בתפוצתו היומית ל-379.6 עותקים, התפוצה ה-11 בגודלה בארה"ב. מרדוק וצוקרמן מתחרים בימים אלה על רכישת העיתון, לאחר ששניהם הגישו הצעות לרכשו תמורת 580 מיליון דולר מידי טריביון. טריביון, הנמצאת תחת שליטתו של איל הנדל"ן סמואל זל מאז 2007 ומוציאה בין השאר את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקאגו טריביון", מבקשת בימים אלה למכור חלק מנכסיה בעקבות נפילה חדה ברווחים.

ככלל, הצליחו העיתונים הגדולים להתמודד טוב יותר עם המעבר ההולך וגובר של הקוראים לאינטרנט, בעוד שהעיתונים המקומיים ספגו את הפגיעה הקשה ביותר. תפוצתו של "וואשינגטון פוסט" רשמה ירידה של 3.6% ל-673.2 אלף עותקים, ותפוצת העיתון "שיקאגו טריביון" נפלה ב-4.4% ל-541.6 אלף עותקים. "אריזונה ריפבליק" של גאנט רשם נפילה של 4.7% בתפוצתו ל-413.3 אלף עותקים, בעוד שתפוצת העיתון "דאלאס מורנינג ניוז" צנחה ב-10.6% ל-368.3 אלף עותקים.

  • עוד באותו נושא:
  • עיתונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully