וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"Viacom פוגעת בחופש"

דידי חנוך

27.5.2008 / 12:23

גוגל הגישה את כתב ההגנה שלה לתביעת הענק של ויאקום. טוענת שהתביעה מאיימת על חופש הביטוי ברשת. דורשת משפט עם מושבעים

גוגל הגישה את כתב ההגנה שלה לתביעת הענק של תאגיד ויאקום נגד יוטיוב. בכתב ההגנה, מכחישה החברה את כל ההאשמות, וטוענת שהתביעה מאיימת על סעיף ה"נמל הבטוח" בחוק DMCA.

DMCA (ראשי תיבות של Digital Millenium Copyright Act) הוא החוק שהקונגרס האמריקאי חוקק לפני כעשור בלחץ חברות המדיה על מנת להגן על זכויות היוצרים ברשת. אחד הסעיפים החשובים בחוק - וסעיף המפתח בתביעה הנוכחית - הוא סעיף Safe Harbour. לפי הסעיף, מוגנים ספקי שירות מנשיאה באחריות למעשי המשתמשים בשירות שלהם.

בכתב ההגנה של גוגל נטען ששירותים כמו יוטיוב מספקים לעולם גישה "חוקית ומאושרת לספריות מידע יוצאות מגדר הרגיל שלא היו זמינות ללא DMCA - מידע שנוצר על ידי משתמשים להם כל זכות לשתף אותו". גוגל טוענת בכתב ההגנה שהתביעה של ויאקום "מבקשת להפוך מפעילים וספקי שירותים לאחראיים לתקשורת אינטרנטית, ובכך מאיימת על הדרך בה מיליוני אנשים מחליפים באופן לגיטימי מידע, חדשות, בידור וביטוי פוליטי ואמנותי".

גוגל טוענת גם להגנה לפי מספר סעיפים בחוק, ביניהם "שימוש לרעה בזכויות יוצרים", "ללא כוונת זדון", "שימוש הוגן", "ידיים לא נקיות" ועוד. סעיפים אלה לא מכילים פירוט, וודאי יפורטו במשפט עצמו.

לבסוף, דורשת החברה משפט עם מושבעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully