וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מפיגה את חששות המשקיעים

נמרוד הלפרן

29.5.2008 / 22:51

מספר הכניסות לפרסומות טקסט צמודות לתוצאות חיפוש זינק באפריל ב-20%. ירידה במספר הכניסות לפרסומות של יאהו ומיקרוסופט

מספר הכניסות לפרסומות טקסט צמודות לתוצאות חיפוש של גוגל זינק באפריל ב-20% - שיעור חד מהתחזיות - לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. זאת, לאחר שברבעון הראשון צמח ב-1.8% בלבד, לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת - לעומת גידול של 25% ברבעון הרביעי ו-48% ברבעון השלישי של 2007. מנגד, נרשמה ירידה במספר הכניסות לפרסומות טקסט צמודות חיפוש של מתחרותיה של גוגל. מספר הכניסות של יאהו ירד באפריל ב-4.4% לעומת החודש המקביל, ואילו מספר הכניסות של מיקרוסופט נפל ב-9%.

בחודשים האחרונים גברו החששות כי גוגל, מפעילת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי בעולם, סובלת מהאטה בשוק הפרסום המקוון על רקע ההאטה בצמיחת כלכלת ארה"ב. מנגד, טענה גוגל כי הירידה במספר הכניסות לפרסומות צמודות תוצאות החיפוש נובעת משיפורים טכנולוגיים שביצעה במנגנוני הפרסום הטקסטואלי. גוגל מציגה כעת פחות פרסומות על כל דף של תוצאות חיפוש, ולפי הערכות, גובה מחיר גבוה יותר מהמפרסמים על שירותיה.

בתחילת חודש מארס, נפלה מניית גוגל מתחת למחיר השפל השנתי שלה, לראשונה מאז הנפקת החברה באוגוסט 2004. מניית גוגל, שרשמה שיא של 747.24 דולר בחודש נובמבר, נפלה מאז ב-22%. שווי השוק של החברה, שעמד אז על 232 מיליארד דולר, ירד מאז בקרוב ל-50 מיליארד דולר. גוגל רשמה ברבעון הראשון של השנה גידול של 31% ברווחיה, לאחר שהתרחבות פעילותה בעולם פיצתה על האטה בהכנסות מפרסום בארה"ב. תוצאות החברה ברבעון עלו על תחזיות האנליסטים ,הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. החברה רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 1.31 מיליארד דולר, או 4.12 דולרים למניה, לעומת רווח של מיליארד דולר, או 3.18 דולרים למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח נקי של 1.27 מיליארד דולר, או 3.96 דולרים למניה. בניכוי הוצאות הקשורות לחלוקת אופציות למניות לעובדים וסעיפים אחרים, רשמה גוגל רווח של 1.54 מיליארד דולר, או 4.84 דולרים למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 4.52 דולרים למניה.

גוגל - אשר הרחיבה בשנתיים האחרונות את פעילותה בישראל כאשר הוסיפה שני מרכזי פיתוח, בתל אביב ובחיפה, לסניף המכירות והשיווק בתל אביב - רשמה ברבעון הכנסות של 5.19 מיליארד דולר, זינוק של 42% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה, בניכוי הוצאות לחברות שמנתבות גולשים לאתריה, הסתכמו ברבעון ב-3.7 מיליארד דולר - יותר מתחזית האנליסטים, שהיתה להכנסות של 3.61 מיליארד דולר. גוגל דבקה ברבעון הנוכחי במדיניותה המסורתית, ולא סיפקה תחזיות כספיות להמשך.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully