וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט ספד ללפיד: "היית לי כחומה בצורה"

ענת קם

2.6.2008 / 13:16

חברים רבים ליוו את שר המשפטים לשעבר והעיתונאי יוסף (טומי) לפיד. רה"מ פרץ בבכי במהלך הטקס ואמר: "לפיד היה חברי הנאמן ביותר"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אלפים ליוו היום בצהרים (שני) את שר המשפטים לשעבר והעיתונאי יוסף (טומי) לפיד בדרכו האחרונה. ראש הממשלה אהוד אולמרט ספד לחברו בטקס ההלוויה שהתקיים בבית העלמין בקריית שאול בתל אביב. אולמרט פרץ בבכי במהלך דברי ההספד ואמר, כי לפיד היה חברו הנאמן ביותר במשך שנים ארוכות. "בשעות משבר וסערות הוא היה לי כחומה בצורה", אמר.

"טומי, קשה לדבר עליך ולא אליך. האיש הכי משעשע והכי מרגיז, החבר הכי נאמן שהיה לי בחיים, האיש שדיבר אמת בחדות, בשנינות, בבוטות ובאהבה גדולה. במקום שרצינו ממך טיפה של מתינות, היית קיצוני. במקום שרצינו ממך טיפה של סבלנות, היית גוער. היית צפוי ביכולת שלך להיות בלתי צפוי. כששאלתי אותך מה היה הרגע שנתן את הביטוי המובהק ביותר לאושרך, ענית 'כשזכיתי להיות שר המשפטים וסגן ראש הממשלה'. אין חזקה ואמיתית מעדותך", הוסיף אולמרט.

בתו של לפיד מירב אמרה: "על קברך, במצוותך, יהיה כתוב 'עשה כמיטב יכולתו'. תודה על המבט שלך. סימנת לנו את הדרך כשאמרת 'האמת זה הכי נוח' וכיבדת את האמת שלנו. היו לנו איתך חיים של חסד. החזקנו זה בזה ברוך ובעוז". יואב, נכדו של לפיד אמר בהלוויה: "סבא, לא הייתי צריך את מותך, ואפילו לא את המחלה, כדי להבין שאני מעריץ אותך. העצב על מותך נמהל בגאווה על חייך. היית גדול מהחיים ונמשיך לזהור אל מול אורך".

בהלוויה נכחו בין היתר, השרים אהוד ברק, ציפי לבני ומאיר שטרית, יושבת ראש הכנסת דליה איציק, חברת הכנסת שלי יחימוביץ, נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש והנשיאים בדימוס אהרן ברק ומאיר שמגר, היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, שר המשפטים לשעבר דן מרידור, הרב הראשי לשעבר ישראל מאיר לאו והעיתונאי דן מרגלית.

עיתונאי, סופר ופוליטיקאי

לפיד מת אתמול לפנות בוקר (ראשון) בבית החולים "איכילוב" בתל אביב ממחלת הסרטן. הוא אושפז בבית החולים במצב קשה בשבוע שעבר. הוא הותיר אחריו אישה, הסופרת והמחזאית שולמית לפיד, ושני ילדים - העיתונאי, הסופר ומנחה הטלוויזיה יאיר לפיד ומירב, פסיכולוגית קלינית. בתו הבכורה מיכל נהרגה בתאונת דרכים בשנת 1984.

לפיד נולד ב-27 בדצמבר 1931 בסרביה. במהלך חייו בישראל היה לסופר, עיתונאי ופוליטיקאי. הוא כיהן כראש מפלגת שינוי לשעבר, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים בממשלתו השניה של אריאל שרון. הוא כתב ספרים רבים, מספרי הדרכת טיולים ("מדריך לפיד") לספרי פרוזה, ואף מספר מחזות, ביניהם הוצגו המחזות "הכושי עשה את שלו" ו"תפוס את הגנב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully