וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפאה הצעת החוק להגבלת חופש העיתונות

פנחס וולף

23.7.2008 / 14:42

בעקבות הביקורת הציבורית, החליט ח"כ גלעד ארדן לא להעלות להצבעה את ההצעה למניעת פרסום תחקירים שעלולים לבזות אנשים

נדחתה בשלושה חודשים ההצבעה על הצעת חוק המגדילה פי חמישה את הפיצויים בחוק לשון הרע ומאפשרת להוציא צווי מניעה נגד תחקירים ופרסומים ביקורתיים. כך החליט יוזם ההצעה, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), בעקבות הביקורת הציבורית שנמתחה עליו.

לדברי ח"כ ארדן, "התרשמתי שגורמים רבים אינם מבינים כראוי את מטרות החוק. התיקון לחוק לשון הרע נועד לתת כלים לבתי המשפט להגן על האזרחים מפני פגיעה בשמם הטוב ולא בשום פנים ואופן לפגיעה בחופש הביטוי ובזכות הציבור לדעת".

ארדן הוסיף, כי "אף שלהצעת החוק יש רוב ברור במליאת הכנסת העדפתי, לאור החשיבות שאני מייחס לחופש הביטוי, לדחות בשלושה חודשים את ההצבעה ולקיים באופן חריג דיון ציבורי מקדים לגבי נוסח החוק עם מועצת העיתונות, נציגי תקשורת, ומשפטנים בכירים. במידת הצורך אבצע בחוק תיקונים ושיפורים שיסייעו להשגת מטרתו שהיא מתן סעד לאזרח שנפגע מהוצאת לשון הרע".

במצב החוקי כיום, ניתן לפסוק בתביעת לשון הרע סכום של 50 אלף שקלים ללא הוכחת נזק ו-100 אלף שקלים במקרה שנקבע שלמפרסם היה רצון לפגוע. על פי הצעת החוק, יגדל הסכום שניתן לפסוק ללא הוכחת נזק פי שלושה ל-150 אלף, והסכום שניתן לפסוק במקרה שנקבע רצון לפגוע יגדל ל-450 אלף שקלים. פיצויים כאלה עלולים לסכן את קיומם של חלק מכלי התקשורת ולהרתיע אותם מחשיפות ומתחקירים.

על הצעת החוק של ארדן חתומים כמה מבכירי הקואליציה והאופוזיציה, בהם יו"ר הקואליציה ח"כ יואל חסון (קדימה), יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יעקב מרגי, היו"ר המיועד של ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה), יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב ועוד. כמו כן חתום עליה שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון (קדימה), המואשם בגניבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully