וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברנז'ה סוערת: אל-ג'זירה נגד "הארץ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים, וענת קם

19.8.2008 / 17:37

ברשת הקטארית טענו כי כותרת שפרסם העיתון בנוגע לסיקור קונטאר ברשת היא שקרית. הארץ: הודאה בכשלים אתיים כמוה כהתנצלות

פרקליטה של רשת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" דורש מעיתון "הארץ" להתנצל על "פרסום ידיעה שקרית ומטעה" בעיתון ובאתר האינטרנט שלו, בה נטען כי "אל-ג'זירה התנצלה בפני ישראל" על הסיקור המוגזם של חגיגות שחרור האסיר הלבנוני סמיר קונטאר, במסגרת עסקת השבויים.

"מעולם לא התנצלנו ואף אחד לא ביקש מאיתנו שנתנצל בפני ישראל על השידור של שחרור קונטאר", הבהיר במכתבו עו"ד זכי כמאל, המייצג את "אל ג'זירה". לטענתו, בכותרת "אל-ג'זירה התנצלה בפני ישראל" אין שמץ של אמת וכי בהודעה שפרסמה הרשת לכלי התקשורת, ביניהם לעיתון "הארץ", לא הוזכרה כל התנצלות בפני ישראל.

עו"ד כמאל הביע צער מכך שכלי תקשורת ערבים ציטטו את "הכותרת המטעה", כדבריו, מבלי שכלל בדקו את ההודעה של הרשת. "כל זאת במטרה להסב לה נזק שלא בצדק", טען. במכתב דורשת הרשת מ"הארץ" להתנצל באתר ובעמוד הראשון בעיתון ולפרסם את הנוסח הנכון של הודעת הרשת.

בתגובה לפניית אל-ג'זירה, טען "הארץ" באמצעות עורך הדין מיבי מוזר, כי להבנתו הודאה בכשלים אתיים והתחייבות להימנע מכשלים דומים הינה התנצלות. בהמשך המכתב שנשלח לעורך הדין זכי כאמל, בא כוחה של אל ג'זירה, נטען כי מפרסום ההתנצלות של אל ג'זירה בעיתון "הארץ" לא נגרם לה נזק וכן כי עליה להיות מרוצה מהפרסום לו זכתה ההתנצלות.

בסיכום תגובתו כתב עיתון "הארץ": "אם יש כלי תקשורת או מדינה, הסבורים כי הודאה כנה של כלי תקשורת בכשלים אתיים שנפלו בעבודתו ונקיטת צעדים למניעת כשלים כאלה בעתיד אינם בגדר התנצלות, אין אלא להצטער על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully