וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 מיליון שקל הביאו את מקרטני לישראל

איילה צורף

25.8.2008 / 8:29

איש העסקים יקיר שעשוע החליט לממן לבדו את הבאת הכוכב יוצא הביטלס להופעה בישראל. כיסא ליד הבמה יעלה 1,600 שקל

עלות ההופעה המתוכננת של פול מקרטני בישראל היא 30 מיליון שקל. כמחצית מהסכום תועבר לזמר ולאמרגניו, והמחצית האחרת תשמש להקמת הבמה, לתשלום לנגנים, למערכות הגברה ותאורה, לאבטחה ולהטסה ואירוח של האמן, להקתו וצוותו. ההופעה תתקיים ב-25 בספטמבר בפארק הירקון בתל אביב.

האכזבה שנרשמה עם הודעתה של פרטנר על ביטול הופעתו של יוצא להקת הביטלס התחלפה בסוף השבוע בשמחה, כשהתברר כי מקרטני יבוא לישראל בכל זאת. במקום פרטנר יממן את ההופעה איש העסקים יקיר שעשוע, 37, בעליה של ריינבו תעופה - חברה ישראלית העוסקת בהטסת אישים במטוסי מנהלים ובמסוקים שבבעלותה. שעשוע הוא גם בעליה של חברת נדל"ן למגורים ותעשייה הפועלת בלונדון, בארה"ב וברוסיה. הוא מתגורר בהרצליה פיתוח ובבעלותו כמה דירות בפרויקט סי אנד סאן בצפון תל אביב.

שעשוע חבר למפיק דדי ניצני - הבעלים של חברת מרקט קינג, שהפיקה את אירועי יום העצמאות של ארקדי גאידמק ומפלגתו צדק חברתי בהשתתפות 210 אלף איש. ניצני אף הקים את עיר האוהלים בניצנים לפליטי הצפון במלחמת לבנון השנייה, שגם היא מומנה בידי גאידמק.

נוסף על כך תשתתף בהפקת ההופעה חברת ההפקה של האחים דודו ובועז זרז'בסקי. בעבורם, כמו בעבור שעשוע וניצני, מדובר בהפקה המורכבת ביותר שבה השתתפו עד כה. עד לפני שנה הפיקו האחים את פסטיבל הג'אז באילת. הם אף הפיקו את הופעתה של הזמרת לורין היל בישראל.

פרטנר התקפלה

המשא ומתן עם צוותו של מקרטני בניו יורק התחיל לפני חמישה חודשים יחד עם פרטנר. פרטנר היתה אמורה להשקיע כ-5 מיליון שקל בהפקה וסכום דומה במסע שיווק - אך החליטה כי אין לה די זמן לכך וביטלה את השתתפותה בפרויקט. האחים זרז'בסקי פנו לשעשוע והציעו לו לממן לבדו את הפרויקט, וביום שישי האחרון נחתם החוזה עם אמרגניו של הזמר.

שעשוע חשש בתחילה מההימור הכלכלי הגדול שלקח על עצמו, אך מאוחר יותר אמר למקורביו: "קיבלתי הזדמנות של פעם בחיים. רציתי לראות את מקרטני בישראל, והאחים זרז'בסקי מכרו לי את כרטיס הכניסה הכי יקר שקניתי מעודי".

הכרטיסים להופעה יהיו יקרים למדי: כרטיס עמידה בפארק יעלה כ-460-500 שקל, ומקום ישיבה קרוב יותר לבמה יעלה 1,400-1,600 שקל. המפיקים משוכנעים שימכרו את כל הכרטיסים.

לשם השוואה, מחיר כרטיס להופעה של רוג'ר ווטרס, יוצא להקת פינק פלויד, היה 400 שקל. עלות ההפקה היתה 21 מיליון שקל, שכ-8 מיליון שקל מהם עברו לווטרס עצמו.

מכירת הכרטיסים תתחיל מחר בחצות באתר האינטרנט של חברת לאן. החברה התבקשה על ידי צוותו של מקרטני לגבות את האתר בארבעה שרתי מחשב כדי שלא יקרוס. בתחילה יעמדו כל 50 אלף הכרטיסים למכירה באינטרנט במחיר מלא. הכרטיסים שלא יימכרו באתר יימכרו לאחר מכן באמצעות ועדי עובדים.

בימים אלה מנהלים שעשוע, ניצני והאחים זרז'בסקי משא ומתן עם כמה חברות כדי שיפרשו את חסותן על המופע וימכרו כרטיסים ללקוחותיהן בהוזלה.

רונית ארבל, המנהלת את יחסי הציבור של המופע, מסרה בתגובה לידיעה: "אנו יכולים לאשר כי שעשוע הוא השותף הפיננסי היחיד הנושא בעלויות המופע. את המופע יפיקו האחים זרז'בסקי ודדי ניצני יחד עם Lilac Palm & Marshal Arts מלונדון. כל שאר הפרטים יימסרו לאחר שנקבל את האישור לכך מנציגיו של מקרטני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully