וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד "אפל" מת וקם לתחייה בלחיצת עכבר

טלי גולדשטין

28.8.2008 / 21:52

סוכנות הידיעות "בלומברג" פרסמה בטעות הספד של מייסד ענקית המחשבים. לסטיב ג'ובס, לעומת זאת, אין שום תוכניות למות בקרוב

הספד (או "חבצלת" בז'רגון העיתונאי) של מייסד ענקית המחשבים "אפל" - סטיב ג'ובס החי והקיים - פורסמה בטעות על ידי סוכנות הידיעות "בלומברג". הכתבה, עליה נכתב בפירוש "לא לפרסום", נשלחה בטעות לאלפי הלקוחות העסקיים של שירות החדשות של הסוכנות. קטעים מההספד פורסמו לאחר העדכון היומי של מצב הבורסה, אך מיד נמחקו, מסרה "בלומברג".

ג'ובס אובחן בחולה סרטן הלבלב ב-2003, אך מאז לא נמסרו פרטים חדשים לגבי מצבו הבריאותי. כלי תקשורת נוהגים לעדכן באופן קבוע את ההספדים שהם מכינים מראש בעבור דמויות חשובות, כגון מנהיגים, ידוענים, אמנים וכיוצא בזה.

ההספד של ג'ובס כלל קטעים ריקים, שבהם אמורים להיות מצוינים גילו וסיבת מותו. המשפט הפותח תיאר את ג'ובס כאיש ש"עזר להפוך את המחשבים האישיים לקלים לתפעול כמו הטלפון, שינה את הדרך בה נעשים סרטים מאוירים, שכנע את הצרכנים להקשיב למוזיקה דיגיטלית ועיצב מחדש את הטלפון הסלולרי".

הכתבה בת 2,500 המילים כללה שבחים לג'ובס שחלק לו יריבו ממיקרוסופט ביל גייטס, פרטים לגבי הקריירה שלו מנשירתו מהמכללה ועד להפיכתו למיליארדר ורשימה של קרובי משפחתו. פרטים לגבי עם אלו חברים ועמיתים יש ליצור קשר במקרה של מותו של ג'ובס פורסמו אף הם, בנוסף להספד.

סוכנות "בלומברג", שנוסדה על ידי ראש העיר ניו יורק מייקל בלומברג, מתגאה בדיוק ובשקיפות שלה. הסוכנות פירסמה הצהרה המאשרת את הורדת הסיפור מהשירות שלה. "הכתבה מעולם לא היתה אמורה להתפרסם ולכן הורדה מהאוויר", נכתב בהצהרה.

דוברת "בלומברג", אמרה: "זה היה עדכון רגיל של הביוגרפיה על ידי מחלקת ההספדים שנועד למערכת ולא לפרסום. הוא פורסם בטעות ונמחק מיד". ג'ובס עצמו מסרב להתבטא בפומבי לגבי מצב בריאותו, אך לאחרונה הכחיש כי הסרטן שלו חזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully