וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלי התקשורת, אודי ואלדד לא היו חוזרים"

ניר יהב

16.9.2008 / 19:20

כך אמרה קרנית גולדווסר, שגופת בעלה הוחזרה בעסקה עם חיזבאללה, ביום עיון באונ' ת"א. "רק כשעירבנו תקשורת, רה"מ הסכים להיפגש"

"אם לא היתה תקשורת, אודי לא היה חוזר. בזכות התקשורת רגב וגולדווסר חזרו הביתה". כך אמרה הערב (שלישי) קרנית גולדווסר, אלמנתו של אהוד (אודי) גולדווסר, במסגרת יום עיון שיזמה עמותת "לחופש נולד" בסוגיית השבויים והנעדרים באוניברסיטת תל אביב.

בפאנל בנושא הסיקור התקשורתי של הסוגייה סיפרה גולדווסר, שגופת בעלה הוחזרה במסגרת עסקת חילופין עם חיזבאללה, כי "היו מקרים שרצינו להגיע לפגישה עם ראש הממשלה ולא הצליחו למצוא לנו תאריך. רק כשהלכנו לתקשורת וסיפרנו שאולמרט לא רוצה להיפגש, בתוך חמש דקות קיבלנו טלפון וקבעו לנו פגישה". גולדווסר גם הביעה מורת על הדלפת פרטים לתקשורת מתוך פגישות סגורות שהיא ומשפחתה קיימו. "לפעמים לא הספקנו לצאת ממתחם ראש בממשלה", העידה, "וכבר הדברים היו מדווחים בתקשורת".

בעניין הדיון הציבורי בעסקה, אמרה גולדווסר, כי "מי שהחליט על תוואי העסקה, היה צריך לעמוד בה. נוצר חלון הזדמניות צר, שאם לא היינו מנצלים אותו, אודי ואלדד לא היו חוזרים".

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר עמותת "לחופש נולד" תקף בחריפות את היעדר המדיניות הישראלית ביחס לסוגיית השבויים והנעדרים. "אם בעבר ישראל נקטה במדיניות, לפיה לא מנהלים מו"מ עם ארגוני טרור, כיום איון שום מדיניות", אמר שרגא. "יש לשאול האם ישראל פועלת להשגת קלפי מיקוח, מהו תג המחיר שיש לשלם עבור חיים או מתים, מהי משמעות המלים 'בכל מחיר', האם משחרים אסירים עם דם על הידיים".

שרגא הוסיף, כי "כשמחבלים הבינו את חולשתנו, הם ניצלו אותה היטב והשתמשו באסטרטגיה של החטיפה. לכן הם חוטפים אנשים לצורך מיקוח. הם הבינו שהם יקבלו מחיר גבוה תמורתם. הם הבינו שזו הבטן הרכה של ישראל. יש צורך מיידי בגיבוש מדיניות בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully