וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק עצבני: פירסם מודעה נגד הממשלה והתקשורת

זיו מאור

28.9.2008 / 10:19

על הסערות המשפטיות האחרונות: "אנשים לא ישרים מנסים במרמה לגזול ממני כספים. אני מבקש מהעם בישראל לפקוח את העיניים".

בשבועות האחרונים נמצא גאידמק במרכזן של מספר פרשות, המעלות את השאלה האם ימשיך להחזיק עסקים בישראל, ויש מי שאף מפקפקים באיתנותו הכלכלית. הדברים הגיעו לכדי עיקולים כנגדו בסך 104 מיליון שקל.

במודעה שפירסם, תוקף גאידמק את "השילוש הקדוש - הקהילה העסקית, הממשל החוקי וכלי התקשורת", על כך שהם, לטענתו, "פוחדים שקולי יוקיע את המעגל הקטן של בעלי הון השולטים בכל דבר במדינת ישראל".

המודעה רצופה שגיאות בעברית ונוקטת בלשון אמוציונלית. גאידמק פותח את פנייתו בתיאור מעמדו כ"אחד מראשי המנהיגים של קהילת היהודים הרוסית" ובפירוט נדבות שביצע בשנות פעילותו בישראל. "השקעתי את כספי ואת מרצי ואת זמני והקמתי את עיר האוהלים בניצנים, ששימש מקום מפלט ומחסה עבור רבבות אנשים", כך במקור.

גאידמק מסביר שבחר להפוך לשחקן במשק בישראל, "ולו רק כדי להפריך את האמונה הרווחת בקרב רוב יהודי התפוצות המשוכנעים שקיום פעילות כלכלית בישראל כמעט בלתי אפשרית, עקב המנטאליות של הממשל והקהילה העסקית בישראל. אני ניסיתי לעשות זאת, להראות לכל היהודים בכל העולם שעליהם להשקיע בישראל, וכך לקדם שגשוג וליצור מקומות עבודה עבור האוכלוסייה".

גאידמק מדגיש במודעה יותר מפעם אחת כי "מעולם לא לקחתי ממישהו אפילו שקל אחד". טענה זו ראויה להיבחן לאור העובדה שגאידמק מצוי כעת בהליכים משפטיים עם צבי ויליגר - שותפו בחברת ויליפוד - שטוען כי גאידמק לווה ממנו 17 מיליון שקל כנגד שיעבוד ביתו בקיסריה. גאידמק לא שיעבד את ביתו וויליגר טוען שהחוזה הופר עקב כך, ותובע פירעון מיידי של ההלוואה.

במודעה שפירסם עובר גאידמק לתקוף את כלי התקשורת, אשר לטענתו תומכים באנשים "לא ישרים שמנשים לגזול ממנו כספים". מטרתה של התקשורת, טוען גאידמק, היא "לצייר דיוקן בעיני הציבור שלפיו ארקדי גאידמק אדם בעייתי ולא ישר. בעשותם כך הם חפצים להרחיק ממני את תמיכת הציבור כדי להחליש את כוחי הפוליטי".

את המודעה חותם גאידמק בפנייה נרגשת לציבור: "אני מבקש מהעם בישראל לפקוח את העיניים ולראות את האמת. אני נשאר אותו הדבר תמיד. הייתי עמכם בניצנים ובשדרות. אני עמכם תמיד. אני מבקש מכם היום לעמוד לצידו של הצדק, להבין את המציאות, לראות את האמת ולהמשיך להיות עימדי כפי שהייתי עמכם תמיד".

אין זו הפעם הראשונה שבה מפרסם גאידמק מודעות בתשלום בעיתונים כדי לנסות להדוף התקפות וביקורות נגדו. באוקטובר 2006, באיבן של החקירות נגדו בפרשת הלבנת ההון בסניף הירקון של בנק הפועלים, פירסם גאידמק מודעות בעיתונות בהן תקף בחריפות את ראש אגף החקירות במשטרה דאז, ניצב יוחנן דנינו. "למה בדיוק אתה קורא הסתה? לכך שטענתי שלמען קידום אינטרסים של קריירה המצאת את פרשת בנק הפועלים?", נכתב אז.

בשבוע שעבר מכר גאידמק את אחזקותיו בחברת אוסיף לעורך דינו יוסי שגב ב-110 מיליון שקל, בעסקה המגלמת הפסד של 490 מיליון שקל. המהלך בוצע על מנת לפדות חוב לבנק מזרחי-טפחות, שכנגדו ביקש הבנק להטיל כונס נכסים על אחזקותיו של גאידמק באוסיף. איש העסקים ההונג-קונגי בלרם צינארי, ביחד עם לוי קושניר, עיקלו בשבוע שעבר 78 מיליון שקל מחשבונותיו של גאידמק, בעקבות אי תשלום על מכירת מניות אמריס. אורי שני, לשעבר מנהל עסקיו של גאידמק, עיקל 10 מיליון שקל מחשבונותיו בטענה שלא העביר לו 10% מעסקיו בעולם, כפי שלטענתו נכתב בחוזה ההעסקה שלו.

המודעה מתפרסמת בתקופת בחירות, שכן ב-11 בנומבר צפויות להתקיים הבחירות ברשויות המקומיות. מפלגתו של גאידמק, צדק חברתי, מתמודדת ב-70 רשויות מקומיות. על פי החוק, תקופת בחירות מתקיימת 60 יום לפני מועד הבחירות, וכל פרסום בעיתונות נוגס בתקציב שאותו מאפשר החוק לרשימות המתמודדות להוציא כתעמולת בחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully