וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופש העיתונות הישראלי נעצר במחסום

22.10.2008 / 3:42

ארגון "עיתונאים ללא גבולות" מדרג את ישראל במקום ה-149 בשמירה על חופש העיתונות מחוץ לגבולותיה. ארה"ב במקום ה-119

ישראל וארצות הברית מדורגות במקומות נמוכים במדד השנתי של חופש העיתונות באזורי קונפליקט שפירסם הלילה (רביעי) הארגון הצרפתי "עיתונאים ללא גבולות". הארגון דירג 160 מדינות. על פי הדו"ח, ארה"ב הידרדרה למקום ה-119 בשמירה על חופש העיתונות מחוץ לגבולותיה, לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום ה-111. לעומתה, נפילתה של ישראל היתה דרסטית יותר: מהמקום ה-103 אשתקד, למקום ה-149 השנה. עם זאת, שתי המדינות השתפרו ביחסן לחופש העיתונות בתוך גבולותיהן.

באפריל נהרג ברצועת עזה פאדל שנאעה, צלם של סוכנות הידיעות "רויטרס", מפגז שירה לעברו טנק ישראלי. הפרקליטות הצבאית טענה כי הירי היה מוצדק וכי החיילים בטנק לא יכלו להבחין אם שנאעה אחז במצלמה או בנשק. "דמוקרטיות שמעורבות במלחמות מחוץ לגבולותיהן , כגון ישראל וארה"ב, נופלות בדירוגן מדי שנה", קבע הדו"ח והסביר: "מעמדן של החירויות נשחק באופן הדרגתי מכיוון שאותן דמוקרטיות סובלות מחוסר יציבות ונמצאות במצב של התגוננות".

במקום הראשון - איסלנד

באופן בלתי מפתיע, כל המדינות שדורגו ב-20 המקומות הראשונים הן דמוקרטיות פרלמנטריות שאינן מעורבות בסכסוכים מחוץ לגבולותיהן. במקום הראשון מככבת איסלנד. המלחמה עם רוסיה השפיעה קשות על דירוגה של גאורגיה, שצנח מהמקום ה-66 ב-2007 למקום ה-120 השנה. גם דירוגה של קניה נפגע, כתוצאה ממהומות אלימות שפרצו בה בעקבות הבחירות.

עירק, פקיסטן ואפגניסטן נמצאות בתחתית הרשימה והדו"ח הגדיר אותן כ"אזורים שחורים" מסוכנים ביותר. עיתונאים המוצבים במדינות אלו מהווים מטרה לרציחות וחטיפות על בסיס יומי. על פי הדו"ח, מדינות שהארגון מגדיר כדיקטטורות, כגון סין, אירן וזימבבואה, מסוכנות ביותר לעיתונאים והעבודה בהן מלווה בתסכול והטרדה בלתי פוסקת מצד מוסדות אכיפת החוק. עיתונאים ומתנגדי משטר נכלאו בסין גם בשנה שבה אירחה את המשחקים האולימפיים. אולם הדו"ח מציין שהאולימפיאדה גם סיפקה הזדמנויות לאנשי תקשורת הליברלית במדינה.

אריתריאה דורגה לצדן של צפון קוריאה וטורקמניסטן , בתחתית הרשימה. "צפון קוריאה וטורקמניסטן הן גיהנום בלתי משתנה שבו האוכלוסיה מנותקת מהעולם ונתונה לתעמולה שמתאימה לעידן שחלף זה מכבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully