וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עובדי רשות השידור יפרשו

ענת קם

28.10.2008 / 15:10

ההסתדרות סיכמה עם הנהלת רשות השידור ומשרד האוצר על 320 עובדי הסתדרות פורשים, בנוסף ל-380 עיתונאים שכבר הוחלט שיפרשו

ההסתדרות סיכמה עם הנהלת רשות השידור ומשרד האוצר על 320 עובדים פורשים, בנוסף ל-380 עיתונאים שכבר הוחלט שיפרשו. הסיכום הסופי על תנאי הפרישה יקבע בהמשך המשא ומתן. ההסכמה התקבלה בישיבה שהתקיימה אתמול במשרד האוצר, בהשתתפות יושב ראש הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי עורך הדין שי תקן, בא כוחם של העובדים עורך הדין אבי ניסנקורן, הממונה על השכר אילן לוין, יושב ראש רשות השידור משה גביש, נציגי אגף התקציבים וועדי העובדים. מספר העובדים שיפרשו הוא יחסי לחלקם ברשות השידור.

תנאי הפרישה שסוכמו לפני מספר חודשים בהתערבות יושב ראש ההסתדרות עופר עיני, כוללים מענק חד פעמי על סך 105,000 שקלים לעובד. מקבלי השלמת הכנסה לשכר מינימום יקבלו 45,000 שקלים נוספים. בנוסף, יקבלו העובדים שתי דרגות פרישה. גמלת הפנסיה תגדל ב-10% לעובדים שיש להם פחות מ-70%. העובדים אף יקבלו משכורת של 11 חודשים להסתגלות. עובד שיש לו 70% בגמלת הפנסיה, יקבל משכורת של שישה חודשים נוספים עבור ההסתגלות. העובדים אף יזכו לפדיון ימי מחלה. נתוני הפרישה אחידים לעובדי ההסתדרות ולועדי העיתונאים.

ההסתדרות: מחלוקות לגבי גיל הפרישה והתנאים

מההסתדרות נמסר, כי ישנן מחלוקות לגבי גיל הפרישה והתנאים למספר לא גדול של עובדים שיפרשו במסלול פיצויים. המחלוקות עתידות להיפתר במשא ומתן בין צוותי ההסתדרות, האוצר והנהלת הרשות. יעקובי מינה את עורך הדין ניסנקורן לעמוד בראש צוות המשא ומתן.

יושב ראש הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הביע היום שביעות רצון מהסיכומים ואמר: "למרות הקשיים יש מתווה ברור שמאפשר עתיד לעובדים שיישארו ופרישה מרצון בתנאים טובים לאלה שיפרשו". בהסתדרות מקווים, כי ההסכם ייחתם בקרוב, זאת כדי שהאוצר יוכל להעביר את הסכומים שנקבעו בתקציב 2008 לצורך הרפורמה. כמו כן, התחייב האוצר כבר לאיתנות הפיננסית של הרשות לאחר הרפורמה.

שמעון וילנאי, יושב ראש ועד העיתונאים בקול ישראל בתל אביב: "הסכם הפרישה שהוצג הוא משופר מהפרישה מרצון שהייתה בשנת 2004. על רקע מה שקורה היום, עם הקדמת הבחירות, ברור שיהיו שינויים גם במשרד האוצר. יש להפריד את הקישור בין הסכם הפרישה ובין הסכם ההעסקה העתידי של העובדים שיישארו ברשות".

טרם התקבלה תגובת רשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully