וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הצדק?

ענת קם

28.10.2008 / 0:32

רדיו ירושלים לא שידר את תעמולת הבחירות של ארקדי גאידמק, המתמודד עם סיעת ”צדק חברתי” לראשות עיריית ירושלים. הסיבה: סירובו לשלם מראש עבור השידור

רדיו ירושלים סירב לשדר את תעמולת הבחירות של ארקדי גאידמק, בגלל שלא הסכים לתנאי התשלום שנקבעו על ידי הרדיו. לטענת הרדיו, גאידמק, המתמודד עם סיעת "צדק חברתי" לראשות עיריית ירושלים, סירב להעביר מראש תשלום לרדיו עבור שידורי התעמולה, כפי שנתבקש לעשות וכפי שעשו שני המועמדים המובילים ניר ברקת ומאיר פרוש ורשימת ישראל ביתנו.

על פי החוק, קיים נוהל אחיד לטובת שוויון בכל הפרמטרים בהזמנות הפרסום. הנוהל מתייחס למועדי הגשת הבקשות לתשדירים, מחיר אחיד ואופן התשלום. לטענת הרדיו, בעוד ששאר המתמודדים עמדו בתנאי התשלום המוסכמים, סירבו בלשכתו של גאידמק לשלם את הכסף מראש בעת הזמנת הפרסום וברדיו החליטו לא לשדרם, למרות הרווח הצפוי.

מטה גאידמק: "רדיו ירושלים מתנכל לנו"

בחוק הבחירות ודרכי התעמולה בסעיף 16 ד (ו2) כתוב, כי "בעל זיכיון לא יהיה רשאי למכור זמני שידור במחיר שונה או בתנאי תשלום שונים מן הקבוע בלוח התעריפים ולא יהיה רשאי לתת הנחה או הטבה כלשהי במישרין או בעקיפין לרשימת מועמדים כלשהי". כאמור, מאחר שהחוק מחייב אחידות בתשלום והתחנה קבעה כי התשלום יועבר מראש, נדרש גאידמק לעשות זאת. לדברי גורם ברדיו ירושלים, ברדיו מקפידים לשמור על כללי הבחירות והרשות השנייה ואין זה משנה אם המועמד הוא גאידמק או כל אחד אחר.

במטה גאידמק, לעומת זאת, טוענים להתנכלות מצד הרדיו ולחד צדדיות בעמדותיו. בתגובה לידיעה נמסר, כי "רדיו ירושלים מתנכל למטה גאידמק, מפני שהוא עובד עם אחד המועמדים האחרים ולכן דורש דרישות לא הגיוניות לגבי התשלום. לא נתקלנו בבקשות כאלה בעבר ולכן לא הסכמנו לעבוד איתם". הקמפיין של גאידמק מתמקד כעת בשלטי חוצות ברחבי ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully